  • 1. Data: 2013-09-08 02:01:42
    Temat: wykrojnik DB9
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Poszukuję wykrojnika, którym mógłbym wyciąć w cienkim materiale (folia,
    papier, cienki plastyk) otwory pod złącze DB9.

    W Elfie są (drogie) wykrojniki do metalu, ale to zdecydowanie zbyt
    poważne narzędzie - może ktoś gdzieś widział taki wykrojnik w postaci
    mniej wyrafinowanej ?

  • 2. Data: 2013-09-08 03:28:05
    Temat: Re: wykrojnik DB9
    Od: RR <m...@w...pl>

    W dniu 2013-09-08 02:01, sundayman pisze:
> [...]
    >
    > W Elfie są (drogie) wykrojniki do metalu, ale to zdecydowanie zbyt
    > poważne narzędzie - może ktoś gdzieś widział taki wykrojnik w postaci

    A jakby tak zeszlifować zaokrąglenia krawędzi gniazda i użyć tego jako
    wykrojnika?

    --
    rry

  • 3. Data: 2013-09-08 07:24:42
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

> [...]
    >
    > W Elfie są (drogie) wykrojniki do metalu, ale to zdecydowanie zbyt
    > poważne narzędzie - może ktoś gdzieś widział taki wykrojnik w postaci

    1. Wykrojnik do nalepek z PCV (do wycinania na gorąco) wykonuje się
    metodą trawienia. Zrobią go chyba w każdej firmie poligraficznej.
    2. Wykrojnik do tektury wykonuje się zwykle składając go z gotowych
    elementów. Zobacz ofertę np. http://www.sim-sandvik.pl/
    Wycina się w sklejce wąski otwór (zwykle numerycznie) i wciska się do
    niego odpowiednio powyginane ostrze. Poszukaj w okolicy firm
    wykonujących takie wykrojniki. Nie jest to specjalnie droga usługa.
    3. Wykrojniki do cienkiego tworzywa można wykonać z elementów
    wymienionych w p.2. Jednak ostrze trzeba przyspawać się do metalowej
    podstawy.

    W każdym przypadku do wycinania potrzebna jest prasa o odpowiednio dużym
    nacisku.

    Paweł

  • 4. Data: 2013-09-08 10:44:21
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > Poszukuję wykrojnika, którym mógłbym wyciąć w cienkim materiale (folia,
    > papier, cienki plastyk) otwory pod złącze DB9.

    Na ploterze wytną, tak jak literki.

  • 5. Data: 2013-09-08 13:25:54
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 08-09-2013 02:01, sundayman wrote:
> [...]
    >
    > W Elfie są (drogie) wykrojniki do metalu, ale to zdecydowanie zbyt
    > poważne narzędzie - może ktoś gdzieś widział taki wykrojnik w postaci

    Jak wykrojnik to duża produkcja, zwróć się z tym do firmy produkującej
    opakowania kartonowe, zrobią profesjonalnie za niewielkie pieniądze.
    K.

  • 6. Data: 2013-09-08 16:52:13
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    >
    > W Elfie są (drogie) wykrojniki do metalu, ale to zdecydowanie zbyt
    > poważne narzędzie - może ktoś gdzieś widział taki wykrojnik w postaci
    Kiedyś potrzebowałem klepnąć 100 szt obudowy plastikowej (standard
    pudełko kradex-maszczyk) z zestawem moich otworów, to zrobiłem na CNC
    formę z aluminium twardego (h111?), wg projektu tych otworów - tzn
    "podstawka" w postaci płyty z wyfrezowanymi otworami, takimi jak mają
    być w obudowie, i dokładnie ten sam projekt ale wykonany "w negatywie"
    jako docisk z góry (tam gdzie w podstawie wyfrezowywałem otwór, to tutaj
    materiał zostawał).
    Aluminiowy klocek na stole, drugi aluminiowy klocek pasujący do niego
    praktycznie idealnie "na wcisk" w istniejące otwory, pomiędzy wkładałem
    obudowę plastikową, i wystarczyło pierdynknąć solidnie młotkiem (waliłem
    przez drewniany klocek) i w obudowie wypadały za jednym zamachem otwory
    na wyswietlacz, włącznik i ledy, wyglądające jakby były od razu w
    odlewie wykonane. Szkoda że zdjęcia nie mam żadnego, ale efekt ładny, a
    koszt - 2 klocki alu 10x10cm o grubości ~2cm, i chwila pracy cnc.
    W założeniu takie formy robi się stalowe, ale a) miałem odpadki
    aluminium "twardego" b) mogłem je szybko i wygodnie obrobić c) na 100
    szt obudów wystarczyło - to po co przepłacać.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2013-09-13 23:53:22
    Od: "Ciemny" <a...@w...lhs.pl-na.tej.stron.ie>

    Użytkownik "Pawel2420" <z...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > niego odpowiednio powyginane ostrze. Poszukaj w okolicy firm wykonujących
    > takie wykrojniki. Nie jest to specjalnie droga usługa.

    @sundayman
    Taki wykrojnik się fachowo nazywa sztancą.
    Kiedyś na Złotnie w Alekino widziałem żę takich używają,
    możesz tam podpytać skąd zamawiają. Choć pewnie jak wstąpisz
    do dowolnego poligrafa i podpytasz to wskaże
    odpowiedniego rzemieślnika.

    Pozdr. TC

  • 8. Data: 2013-09-14 19:19:06
    Od: l...@g...com

    > Taki wykrojnik się fachowo nazywa sztancą.

    Potocznie wykrojnik to kawalek sklejki z nabitymi nozami, a sztanca to urzadzenie

    > Kiedyś na Złotnie w Alekino widziałem żę takich używają,
    >
    > możesz tam podpytać skąd zamawiają. Choć pewnie jak wstąpisz
    >
    > do dowolnego poligrafa i podpytasz to wskaże
    >
    > odpowiedniego rzemieślnika.

    Juz to widze:)

    Proponuje google + wykrojnik. Wez pod uwage ze sa dwie metody produkcji, pierwsza
    reczna (piła włosowa)aby bylo szybciej i taniej, druga metoda to laserowa, swiadczona
    zwykle przez oddzielne firmy. Drogie to nie jest, ceny sa za metr, w twoim przypadku
    chwycisz raczej cene minimalna. Jako podklad stosuje sie plyte metalowa, jak nie
    docina do konca, nie zwiekszasz nacisku tylko naklejasz naklejke na metalowa plyte.