  • 1. Data: 2018-01-26 10:31:39
    Temat: Do dyskusji nad elektrykami
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    http://www.energetyka24.com/raport-samochody-elektry
    czne-3-razy-lepsze-dla-klimatu-od-spalinowych
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2018-01-26 12:47:49
    Temat: Re: Do dyskusji nad elektrykami
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > http://www.energetyka24.com/raport-samochody-elektry
    czne-3-razy-lepsze-dla-klimatu-od-spalinowych

    temat mnie bardzo interesuje, ale szkoda że nie znamy sposobu wykonania
    badań. na wszelki wypadek zacytuje to co jest dla nas istotne:

    Wpływ samochodów napędzanych prądem na środowisko, zależy od rodzaju
    źródła energii, z której korzystają. Przykładowo, gdy udział źródeł
    odnawialnych w wytwarzaniu energii elektrycznej wzrasta z 39 do 43% EV
    (zarówno BEVy jak i hybrydy plug-in) stają się w rezultacie o 5%
    bardziej ekologiczne.
    U nas, w sieci 230V procent energii ze źródeł odnawialnych wynosi? 1?

    ToMasz

  • 3. Data: 2018-01-26 15:07:58
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-01-26 o 12:47, ToMasz pisze:
> [...]
    > bardziej ekologiczne.
    > U nas, w sieci 230V procent energii ze źródeł odnawialnych wynosi? 1?

    Źródła podają, że w zeszłym roku było to 13,5%. Ale co to są odnawialne
    źródła energii? Czy drewno jest? Bo w takim razie mnóstwo ludzi ogrzewa
    domy piecami na drewno/ekogroszek. I pewnie jest to więcej, niż te 13%.
    W dodatku tan naprawdę węgiel też jest eko, bo to po prostu inna forma
    drewna.
    Ps. Szło rozkłada się tysiące lat, plastik - ok. 80. I jedno i drugie
    pochodzi ze źródeł naturalnych/kopalnych. Dlaczego plastik jest be?
    T.

  • 4. Data: 2018-01-26 16:48:13
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 26 Jan 2018 15:07:58 +0100, T. napisał(a):

> [...]
    > domy piecami na drewno/ekogroszek. I pewnie jest to więcej, niż te 13%.
    > W dodatku tan naprawdę węgiel też jest eko, bo to po prostu inna forma
    Tu chodzi o udziały w produkcji elektryczności a nie wszelkiej mozliwej
    energii.

    > Ps. Szło rozkłada się tysiące lat, plastik - ok. 80. I jedno i drugie
    > pochodzi ze źródeł naturalnych/kopalnych. Dlaczego plastik jest be?
    Bo szkło nie spływa z rzekami do mórz i oceanów, nie rozdrabnia się tam
    i nie jest zżerane przez stworzenia które my w końcu wpieprzamy. Po
    drodze część z nich uśmiercając. Na malowniczych plażach nie zostawia
    zwałów śmiecia. Szkło zresztą też ma swoje złe strony, spoko, dowiesz
    się jak sobie rozetniesz stopę na plaży na szkle po butelce od piwa
    rozbitej przez jakiegoś głąba.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2018-01-26 16:50:09
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 26 Jan 2018 12:47:49 +0100, ToMasz napisał(a):

    > U nas, w sieci 230V procent energii ze źródeł odnawialnych wynosi? 1?

    Kilkanaście. Ale tuż przed nowym rokiem wiało tak że przez dobę
    wiatrogeneracja sięgała 40% zużycia.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2018-01-26 16:59:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Kilkanaście. Ale tuż przed nowym rokiem wiało tak że przez dobę
    > wiatrogeneracja sięgała 40% zużycia.

    Głównie dlatego, że 80% Polaków była wtedy na urlopach i biura jak i
    wiekszość przemysłu po prostu stała.

    Przy okazji - wyobraż sobie, że 1/4 zbiegowiska w Zakopcu przyjechała
    elektrykami i chca je naładować z tych wiatraków;)

    Shrek

  • 7. Data: 2018-01-26 17:30:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 26 Jan 2018 16:59:36 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    >
    > Przy okazji - wyobraż sobie, że 1/4 zbiegowiska w Zakopcu przyjechała
    > elektrykami i chca je naładować z tych wiatraków;)

    Ty, Shrek, jakbyś nie powiedział czegoś głupiego to byś był chory :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2018-01-26 18:14:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ty, Shrek, jakbyś nie powiedział czegoś głupiego to byś był chory :)

    Jestem chory;)

    Weż sobie wpisz 12-12 do 31-12.17 to zobaczysz jakie było zużycie

    https://www.pse.pl/dane-systemowe/funkcjonowanie-kse
    /raporty-dobowe-z-pracy-kse/zapotrzebowanie-mocy-kse

    Max 20GW min 14. Normalnie jest o 5 więcej. Czyli o 1/4.

    Shrek

  • 9. Data: 2018-01-26 18:26:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 26 Jan 2018 18:14:51 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    /raporty-dobowe-z-pracy-kse/zapotrzebowanie-mocy-kse

    > Max 20GW min 14. Normalnie jest o 5 więcej. Czyli o 1/4.

    No i OK. Ale co ma piernik do wiatraka? Istotne dla wątku jest to że
    średnio udział OZE w Polsce wynosi 14% (co nawiasem mówiąc, jest
    pożałowania godne) a są kraje gdzie OZE + atom to blisko 100%. Co
    pozwala z kolei zakładać że rozwój elektromobilności w oparciu o
    OZE+atom jest wykonalny, sensowny i antyociepleniowy (bo powiedzieć
    ekologiczny to lekkie nadużycie)
    I właśnie dlatego twój komentarz jest głupi, bo się nie odnosi do
    meritum.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2018-01-26 18:55:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    /raporty-dobowe-z-pracy-kse/zapotrzebowanie-mocy-kse

    > No i OK. Ale co ma piernik do wiatraka?

    Wiartak ma to do tego, że jak normalnie z wiatraka jest 15% a potem
    zapotrzebowanie spada do połowy tego co w normalnym szczycie, i
    wiatraków jest 30% to nie wiatraki się nagle takie mocne zrobiły, a
    obiciązenie spadło i wiatrak ma do tego właśnie tyle co piernik. Czyli
    nic. Niemcy mieli już 100% i ujemną cenę energii - w identycznej
    sytuacji - gospodarka na urlopach i dobrze powiało. I co z tego -
    dokładnie nic.

> [...]
    > pozwala z kolei zakładać że rozwój elektromobilności w oparciu o
    > OZE+atom jest wykonalny, sensowny i antyociepleniowy (bo powiedzieć

    Akurat nieprawda - mamy jakąś tam struktrurę produckji energii, i
    uczciwie rzecz biorąc max co możesz założyć to że jeżli mamy 14% z oze
    to 14% elektromobilności również z oze. Jak już chcesz kreatywnie
    "księgować" energię, to wyjdzie na odwrót - energia z OZE idzie
    praktycznie w 100& na "zielone" budynki biurowe i użyteczności
    publicznej z certyfikatami, a na elektromobilność zostaje czysty węgiel.

    > I właśnie dlatego twój komentarz jest głupi, bo się nie odnosi do
    > meritum.

    Twój komentarz był głupi, bo nie zdałeś racji a usiłujesz obrazić
    rozmówcę, a jak przychodzi co do czego i próbujesz użyć argumentów to są
    one z dupy, że teoretycznie możnaby... ale w praktyka jebie teorię.

    No i jeszcze rz zapytam - jak widzisz 15 tysięcy elektryków ładowanych w
    zakopcu w sylwestrową noc?

    Shrek