  • 1. Data: 2012-06-27 08:47:40
    Temat: Dwa mandaty za to samo wykroczenie?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Jak to jest: czy jeśli np. policja ukarze mandatem za złe parkowanie, a potem
    napatoczy się SM
    i będzie usiłowała zrobić to samo, to mają prawo, czy nie? A założyć blokadę (bez
    mandatu) mają prawo?

  • 2. Data: 2012-06-27 10:06:44
    Temat: Re: Dwa mandaty za to samo wykroczenie?
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Jak to jest: czy jeśli np. policja ukarze mandatem za złe
    > parkowanie, a potem napatoczy się SM
    > i będzie usiłowała zrobić to samo, to mają prawo, czy nie?

    A jak raz przekroczysz prędkość i dostaniesz mandat to
    możesz potem jechać ile fabryka dała?

  • 3. Data: 2012-06-27 10:12:55
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    W dniu 2012-06-27 10:06, Robert_J pisze:

    > A jak raz przekroczysz prędkość i dostaniesz mandat to możesz potem
    > jechać ile fabryka dała?

    troche ci porownanie nie wyszlo.

  • 4. Data: 2012-06-27 11:35:22
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Jak to jest: czy jeśli np. policja ukarze mandatem za złe parkowanie,
    > a potem napatoczy się SM i będzie usiłowała zrobić to samo, to mają
    > prawo, czy nie? A założyć blokadę (bez mandatu) mają prawo?
    To chyba zależy. Jeśli napatoczy się następnego dnia, to pewnie może.
    Widziałem samochód z całym plikiem blankietów SM za wycieraczką,
    wyglądały na wystawione w różnych dniach.

    Maciek

  • 5. Data: 2012-06-27 11:48:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robert_J,

    Wednesday, June 27, 2012, 10:06:44 AM, you wrote:

    > A jak raz przekroczysz prędkość i dostaniesz mandat to
    > możesz potem jechać ile fabryka dała?

    Ba! Wręcz muszę - trzeba nadrobić stracony czas!

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2012-06-27 11:49:51
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > troche ci porownanie nie wyszlo.

    Czyżby? Kolega nie podaje żadnych okoliczności prócz tego,
    że po policji pojawia się SM :-). A skąd SM ma wiedzieć że
    został on wcześniej za to ukarany? Widzi auto źle
    zaparkowane to wlepia mandat. No, chyba że mandat (czy
    wezwanie) jest za wycieraczką ;-). Poza tym fakt ukarania
    mandatem nie upoważnia do dalszego łamania przepisów...

  • 7. Data: 2012-06-27 12:04:47
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-06-27 11:35, Maciek pisze:
    > To chyba zależy. Jeśli napatoczy się następnego dnia, to pewnie może.

    No właśnie chciałbym poznac ugruntowaną prawnie odpowiedź bez takiego gdybania "chyba
    zależy" i "pewnie" itd. ;)
    W wypadku który mnie zainteresował, SM podjechała bezpośrednio po policji (może z
    1/2h).

  • 8. Data: 2012-06-27 12:06:51
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > A jak raz przekroczysz prędkość i dostaniesz mandat to możesz potem jechać ile
    fabryka dała?

    A jak jedziesz przekraczając prędkość, to możesz dostać mandat za każdą kolejną
    sekundę?
    Gdzieś było np. o tym, że następny fotoradar może legalnie strzelać dopiero za
    skrzyżowaniem...

  • 9. Data: 2012-06-27 12:19:18
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > A jak jedziesz przekraczając prędkość, to możesz dostać
    > mandat za każdą kolejną sekundę?
    > Gdzieś było np. o tym, że następny fotoradar może legalnie
    > strzelać dopiero za skrzyżowaniem...

    Może podałem przykład dyskusyjny, ale generalnie chodzi mi o
    to, że ukaranie mandatem nie upoważnia Cię do dalszego
    łamania przepisów. Dostałeś za złe parkowanie to masz usunąć
    auto i po sprawie, a nie czekać aż kolejni "stróże prawa"
    wlepią Ci kolejny ;-). Osobiście uważam że będą mieli
    rację...

  • 10. Data: 2012-06-27 12:22:42
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > W wypadku który mnie zainteresował, SM podjechała
    > bezpośrednio po policji (może z 1/2h).

    Bezpośrednio to by było po minucie, jakbyś nie zdążył
    jeszcze porządnie usiąść w fotelu i odpalić auta :-). Pół
    godziny jest czasem wystarczającym do przejechania w miejsce
    dozwolone :-). Dlatego podtrzymuję swoje zdanie że SM dała
    mandat za kolejne wykroczenie, a nie za to samo. Policja na
    pewno kazała usunąć auto z tego miejsca, a skoro kierowca
    nie usunął to popełnia kolejne wykroczenie...