  • 1. Data: 2011-04-22 23:53:04
    Temat: Dysk zew. - na moim kompie widoczny na innych nie
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    Witam
    Dysk zewn. WD MyBook 1TB, NTFS.
    Na co dzien podpinany pod laptop makowy z WinXP. Wszystko smiga.
    Zabralem go do znajomych i probowalem podpiac (USB) pod ich dwa rozne
    laptopy.
    Win 7 (chyba, co najmniej Vista). Na obu laptopach dysk sie nie
    pojawia. Slychac dzwiek podpinanego/odpinanego USB i nic sie nie
    dzieje. Bardzo podobny dysk - tez WD 1TB dziala na jednym z tych
    laptopow po USB.
    Probowalem sciagnac jakies sterowniki i program do zarzadzania dyskami
    WD - nic nie pomoglo (chyba, ze sciagnalem niewlasciwy soft).
    Prosze o podpowiedzi

    pozdr
    Piotr

  • 2. Data: 2011-04-23 06:18:34
    Temat: Re: Dysk zew. - na moim kompie widoczny na innych nie
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

> [...]
    > pojawia. Slychac dzwiek podpinanego/odpinanego USB i nic sie nie
    > dzieje. Bardzo podobny dysk - tez WD 1TB dziala na jednym z tych

    Nie wyrabiają prądowo porty USB w tych komputerach z tym konkretnie
    egzemplarzem dysku? Zwykle do dysków dodają kabelek z dwoma wtyczkami
    USB po jednej stronie (żeby ciągnąć prąd z dwóch portów), jeśli go masz,
    spróbuj użyć. Nie wiem czy do tego dysku można podpiąć zewnętrzny
    zasilacz, bo to też może być rozwiązaniem, aczkolwiek mniej wygodnym.

    Piotr

  • 3. Data: 2011-04-23 08:55:42
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com>

    W dniu 2011-04-23 01:53, Piotr Molski pisze:

    /ciach.../

    > Probowalem sciagnac jakies sterowniki i program do zarzadzania dyskami
    > WD - nic nie pomoglo (chyba, ze sciagnalem niewlasciwy soft).
    > Prosze o podpowiedzi

    Nie tedy droga. Tamte komputery nie sa w stanie go odpowiednio zasilic,
    jak zreszta napisal przedmowca. Poszukaj kabla USB z podwojna koncowka.

    W.

  • 4. Data: 2011-04-23 10:39:23
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    Sorry nie napisalem dokladnie.
    Dysk jest zasilany z sieci przez swoja wtyczke, To jest chyba taki
    model
    http://www.agito.pl/dyski-twarde/wd-my-book-home-edi
    tion-wdh1cs10000e-1tb-16mb-usb-2.0firewireesata.0.32
    6932.html
    Co prawda koncowka zasilacza rozwalila misie mechanicznie, ale ja
    polutowalem. Nie sadze, zeby ten model dysku bral zasilanie
    (dodatkowe???) z USB.

    pozdr
    Piotr

  • 5. Data: 2011-04-23 10:51:19
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-04-23 12:39, Piotr Molski wrote:
> [...]
    > Co prawda koncowka zasilacza rozwalila misie mechanicznie, ale ja
    > polutowalem. Nie sadze, zeby ten model dysku bral zasilanie

    Dyski 3.5" nie są zasilane z USB chociazby dlatego, ze wymagaja 12V (co
    prawda mozna zwiekszyc napiecie, ale to juz stanowczo za duzo na 5V/0.5A)

    Nie zaglebialem sie w watek (nie ma cytatow) - ten dysk powinien dzialac
    z dowolnym portem USB

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 6. Data: 2011-04-23 12:31:10
    Temat: Odp: Dysk zew. - na moim kompie widoczny na innych nie
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Uzytkownik "Piotr Molski" <p...@a...pl> napisal w wiadomosci grup
    1g2000vbp.googlegroups.com...
> [...]
    > Probowalem sciagnac jakies sterowniki i program do zarzadzania dyskami
    > WD - nic nie pomoglo (chyba, ze sciagnalem niewlasciwy soft).

    moze wszystko jest ok i tylko z jakiegos powodu nie dostaje literki z
    automatu?

  • 7. Data: 2011-04-23 12:58:59
    Od: jaatz <j...@o...pl>

    W dniu 2011-04-23 01:53, Piotr Molski pisze:
    > Witam
    > Dysk zewn. WD MyBook 1TB, NTFS.

    czesc
    co widac w narzedziach administracyjnych , zarzadzanie dyskami ?
    moze wystarczy zamontowac
    pozdr
    jacek

  • 8. Data: 2011-04-23 13:56:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Molski" 1...@y...goo
    glegroups.com

    > Win 7 (chyba, co najmniej Vista). Na obu laptopach dysk sie nie
    > pojawia. Slychac dzwiek podpinanego/odpinanego USB i nic sie nie

    Dysk nie pojawia się, czy tylko literka partycji nie pojawia się?
    U mnie nie pojawiają się literki kart SDHC i literki penflaszek.
    Trzeba partycje (nie zawsze -- ale czasami) montować ręcznie.

    W Men.Urządzeń nie ma tego dysku czy tam jest?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2011-04-23 16:15:07
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-04-23 12:39, Piotr Molski pisze:
> [...]
    > Co prawda koncowka zasilacza rozwalila misie mechanicznie, ale ja
    > polutowalem. Nie sadze, zeby ten model dysku bral zasilanie

    A FireWire nie masz w komputerze?

    --
    animka

  • 10. Data: 2011-04-23 16:17:14
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-04-23 12:51, Rafał Łukawski pisze:
    > Dyski 3.5" nie są zasilane z USB chociazby dlatego, ze wymagaja 12V (co
    > prawda mozna zwiekszyc napiecie, ale to juz stanowczo za duzo na 5V/0.5A)

    Mój dysk do którego kupiłam obudowę- na USB- dziala. Tylko ma dodatkowo
    zasilacz.

    --
    animka