  • 51. Data: 2010-12-10 11:58:59
    Temat: Re: Dzienniki Motocyklowe
    Od: mmaurycy <m...@v...pl>

    W dniu 07.12.2010 22:11, Roman Niewiarowski pisze:

> [...]
    > ekonomicznego kolonializmu usa (niestety pozniej rozkradziono/rozdano te
    > kraje tak jak w latach 90 Polske) ? A powszechny dostep do opieki
    > zdrowotnej? itd
    > Nie chce idealizowac Che, Fidela czy innego rewolucjonisty. Tylko
    > wypadaloby popatrzec szerzej na to co sie dzialo przed, w trakcie i po
    > samej rewolucji. Zadna rewolucja nie uda sie bez ludzi doprowadzonych na
    > skraj wytrzymalosci. Tak bylo w Rosji, Niemczech, na Kubie czy Francji.
    >
    > pozdr
    > newrom
    > Ps. nie chce mi sie wiecej pisac na ten temat.
    No, żeby z Tobą polemizować to po pierwsze trzeba wiedzieć ile masz lat.
    Czy pamiętasz komunę? Czy tylko poprawnie polityczni (rodzina) Ci o niej
    opowiadali. Żadna utopia nie zrobiła więcej zła niż komunizm,
    socjalizm!!! Żadna rewolucja nie zrobiła nic trwałego i dobrego.
    Łagry, głód (np:wywołany na Ukrainie przez Stalina), ludobójstwo
    chociażby Katyń to są te osiągniecie?
    Zgadzam się że komuniści, socjaliści, narodowi socjaliści(Hitler)
    wykorzystali kryzys społeczeństwa kapitalistycznego przełomu 19/20w.
    System był zły ale ewoluował a najlepsze porównanie tych dwóch systemów
    czyli kapitalistycznego i socjalistycznego to można było zobaczyć na
    podstawie RFN i NRD jakoś nikt nie chciał uciekać do tej drugiej z
    darmowym kształceniem. Co do "A wyzwolenie ameryki południowej z
    ekonomicznego kolonializmu usa (niestety pozniej rozkradziono/rozdano te
    kraje tak jak w latach 90 Polske) ?" to chyba kpisz!!! Rosjanie wleźli
    na Kubę i siedzą tam do dziś!!! Jak i w innych krajach np Wietnam w
    Polsce też siedzieli jako okupant o czym świadczą np: koszary w Legnicy,
    Olkuszu itd.
    Scenariusz był zawsze podobny -posyłano wyszkolonych speców od prania
    mózgów którzy zajmowali się zawsze najgorzej wykształconymi i biednymi
    -kolejnym etapem było organizowanie alternatywnej władzy pod dowództwem
    ZSRR -kolejny etap to inicjowanie zamieszek i podsyłanie żołnierzy
    -ostatni etap przejęcie władzy wymordowanie opozycji.
    "To w czym bral udzial Che trwa do dzis i do dzis ratuje ludzi."
    Powiedz to tym kubańczykom którzy uciekając do ciemiężyciela USA zostali
    storpedowani przez żołnierzy Fidela

    Więc chyba masz problemy z wyciąganiem logicznych wniosków.
    pozdrawiam
    mmaurycy

  • 52. Data: 2010-12-10 12:38:10
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-10 12:58, mmaurycy pisze:

    > No, żeby z Tobą polemizować to po pierwsze trzeba wiedzieć ile masz lat.

    Siedemnascie.

    > Czy pamiętasz komunę?

    No ba! Ogladalem wszystkie programy Pospieszalskiego, Wildtaina oraz
    chlonalem przemowienia braci K. To chyba wiem wszystko o komunie, prawda ?

    > Żadna rewolucja nie zrobiła nic trwałego i dobrego.

    Jasne, taka np rewolucja francuska nie stworzyla nic trwalego. O nie!
    Czy to co stworzyla jest dobre to inna kwestia (firdmaniacy pewnie
    powiedza ze nie).
    I wiem ze jak kazda rewolucja, ta tez splynela krwia.

    > Łagry, głód (np:wywołany na Ukrainie przez Stalina), ludobójstwo
    > chociażby Katyń to są te osiągniecie?

    Nie. To sa zbrodnie.
    BTW w Kongu ktore siedzi na zlocie, miedzi i diamentach ludobojstwo,
    smierc glodowa i dlugotrwala wojna domowa sa podsycane przez korporacje
    ktorym bardzo zalezy zeby nie bylo spokoju.
    To jest jedno z osiagniec kapitalizmu. A zeby bylo motocyklowo to polece
    ksiazke 'rzeka krwi', traktuje o reporterze ktory postanowil motocyklem
    pojechac wzdłuż rzeki Kongo.

> [...]
    > czyli kapitalistycznego i socjalistycznego to można było zobaczyć na
    > podstawie RFN i NRD jakoś nikt nie chciał uciekać do tej drugiej z

    Bo bezspornym faktem jest ze w RFN zylo sie lzej, a w socjalizmie lzej
    sie pracowalo.

    > Rosjanie wleźli na Kubę i siedzą tam do dziś!!!

    Gdyby nie Rosjanie to Kuba dawno bylaby zajeta przez USA, nie raz
    probowali zabic Castro, inwazje tez robili. Moze w koncu by sobie jakas
    marionetke posadzili, ale jakby przestala im pasowac to by ja zdjeli
    (przypomne Paname oraz wszystkich przyjaciol usa, wczesniej czy pozniej
    kazdy z nich byl oglaszany przestepca, zbrodniarzem i/lub terrorysta).
    W druga strone masz Koree, gdyby jankesi tam nie wlezli i nie siedzieli
    do dzis to juz dawno bylby to jeden kraj. Niekoniecznie lepszy, ale
    sporo kasy ktora obecnie idzie na armie mogloby byc inaczej
    zagospodarowane (obydwa kraje sa w stanie wojny!).

    > Jak i w innych krajach np Wietnam w
    > Polsce też siedzieli jako okupant o czym świadczą np: koszary w Legnicy,
    > Olkuszu itd.

    Tyy, ale w RFN jak rozpoczeli okupacje w 1945 to siedza do dzis. O czym
    swiadcza bazy wojskowe (od koszar az do instalacji rakietowych).

    > -ostatni etap przejęcie władzy wymordowanie opozycji.

    Wszystko co opisales stosowaly obydwa obozy (ZSRR i USA). Nie wybiela to
    Rosjan/komunistow, ale nie oszukuj sie ze bylo to niezwykle czy nietypowe.

    > Powiedz to tym kubańczykom którzy uciekając do ciemiężyciela USA zostali
    > storpedowani przez żołnierzy Fidela

    Mieli szybka smierc, w przeciwienstwie do tych co zostali na Kubie. W
    Guantanamo.
    Odpowiedz na pytanie, czy lepszy wladca ktory jawnie mowi ze za proby
    jego obalenia grozi wieloletnie uwiezienie i/lub smierc czy taki co
    sobie wolnoscia gebe wyciera, a ludzi potajemnie w lochu trzyma ?

    > Więc chyba masz problemy z wyciąganiem logicznych wniosków.

    Z pewnoscia.

    pozdr
    newrom
    PS. Czesc tego co wypisales jest wspolne dla wszystkich imperiow, no i
    sadzac jakis kawalek historii warto patrzec na czas w ktorym zdarzenie
    mialo miejsce, sytuacje polityczne itd
    PPS. spedzilem chwile w socjalistycznym kraju-raju, chcialbym tam
    mieszkac, tylko szwedzkiego nie moglem sie nauczyc.
    --
    Estrella - do sprzedania
    DRZ 400S - kupie -------- Cos Jesus he knows me

  • 53. Data: 2010-12-10 12:41:10
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Zadna rewolucja nie uda sie bez ludzi doprowadzonych na
    > skraj wytrzymalosci. Tak bylo w Rosji, Niemczech, na Kubie czy Francji.

    Zadna rewolucja nie uda sie bez terroru.

    Tlum to jest potrzebny raz, na zaplon, reszte robi sie nie gwierami na
    ulicach ale tymi przystawionymi z tylu glowy.

    > Ps. nie chce mi sie wiecej pisac na ten temat.

    Co z Ciebie za rewolucjonista?

    KJ

  • 54. Data: 2010-12-10 12:44:38
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-10 13:41, KJ Siła Słów pisze:

    > Tlum to jest potrzebny raz, na zaplon, reszte robi sie nie gwierami na
    > ulicach ale tymi przystawionymi z tylu glowy.

    O jak napisane! :)))))

    > Co z Ciebie za rewolucjonista?

    Maloletni. Mama kazala mi wylaczyc komputer.

    pozdr
    newrom i rosol z kury.

  • 55. Data: 2010-12-10 12:59:53
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    > Jasne, taka np rewolucja francuska nie stworzyla nic trwalego.

    masz racje, podobno pierwsza gilotyna do dzis dziala.

    Egalite, Fraternite, Liberate?

    Pierdoleniee.

    I głód.

    A feudalna zamordystyczna monarchia Henryka IV osiagnela tyle ze
    franuski chlop mial co tydzien kure w garnku.
    Inna sprawa ze Henryk nie lubil chudych bab, a bardzo lubil ruchac
    poddane bez wzgledu na ich klase spoleczna, a ze duzo podrozowal to
    chial miec w calym kraju ten sam standard.

    Mniejsza o motywacje, liczy sie efekt, bardzo humanistyczny bym powiedzial.
    Faktem ze na koniec dopadl go rewolucyjny terror, ino wtedy rewolucja
    miala waskie swiatopoglady i tkwila w religii.

    > Gdyby nie Rosjanie to Kuba
    > (przypomne Paname oraz wszystkich przyjaciol usa,

    US wspieralo krwawe dyktatury glownie dlatego ze nie znalo innej metody
    zatrzmania wplywow US..RR, a ten wplyw moze i mialby fasade "egalite,
    fraternite, liberate" ale pod spodem, nie byloby wcale lepiej.

    > Wszystko co opisales stosowaly obydwa obozy (ZSRR i USA). Nie wybiela to
    > Rosjan/komunistow, ale nie oszukuj sie ze bylo to niezwykle czy nietypowe.

    Ino ze jakos czesc Niemiec bedaca pod okupacja USA nie miala miliona
    ucholi, a ta druga tak.

    > Odpowiedz na pytanie, czy lepszy wladca ktory jawnie mowi ze za proby
    > jego obalenia grozi wieloletnie uwiezienie i/lub smierc czy taki co
    > sobie wolnoscia gebe wyciera, a ludzi potajemnie w lochu trzyma ?

    ale u Ciebie to ktory jest ktory?

    > PPS. spedzilem chwile w socjalistycznym kraju-raju, chcialbym tam
    > mieszkac, tylko szwedzkiego nie moglem sie nauczyc.

    E tam, nie rozumiem, przeca szwedzki seks jest taki sam jak nasz.

    KJ

  • 56. Data: 2010-12-10 13:01:41
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    > newrom i rosol z kury.

    ale dalo rade dziobnac wczesniej czy tylko kalorie?

    KJ

  • 57. Data: 2010-12-10 13:19:14
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-10 13:59, KJ Siła Słów pisze:

    > A feudalna zamordystyczna monarchia Henryka IV osiagnela tyle ze
    > franuski chlop mial co tydzien kure w garnku.

    To kura dziennikarska

    > US wspieralo krwawe dyktatury glownie dlatego ze nie znalo innej metody
    > zatrzmania wplywow US..RR,

    Przyznaj ze przepisales to z wystapienia I sekretarza KC KPZR tylko
    zamieniles miejscami US/USRR. :P

    > Ino ze jakos czesc Niemiec bedaca pod okupacja USA nie miala miliona
    > ucholi, a ta druga tak.

    Tylko milion ? Wydawalo mi sie bylo ich wiecej.

    > ale u Ciebie to ktory jest ktory?

    U mnie obydwaj wisza na stryczku, zaraz obok monetarystow :P

    > E tam, nie rozumiem, przeca szwedzki seks jest taki sam jak nasz.

    Tak Ci sie tylko wydaje....

    pozdr
    newrom i przerazenie na mysl o Szwedkach.

  • 58. Data: 2010-12-10 13:25:57
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    > To kura dziennikarska

    jedyna prasa w tamtych czasach to taka do tloczenia winogron.

    > Przyznaj ze przepisales to z wystapienia I sekretarza KC KPZR tylko
    > zamieniles miejscami US/USRR. :P

    i czcionke jeszcze podmienilem.

    > Tylko milion ?

    na 1 zmiane.

    > newrom i przerazenie na mysl o Szwedkach.

    W kolorowej prasie z czasow mojej mlodosci wygladaly nienajgorzej.

    KJ i lektury obowiazkowe w liceum

  • 59. Data: 2010-12-10 13:34:21
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-10 14:25, KJ Siła Słów pisze:

    > i czcionke jeszcze podmienilem.

    moj Ty bohaterze!

    > na 1 zmiane.

    Powaznie sie zdziwilem bo czytalem ze kilkadziesiat % spoleczentwa
    donosilo. Tyle ze nigdy mnie nie to zajmowalo specjalnie, wiec moglem
    pokrecic :)

    > W kolorowej prasie z czasow mojej mlodosci wygladaly nienajgorzej.

    To sa wersje demo.

    PS. Szwedki sa zajebiste tam gdzie lokalne baby byly ruchane przez
    przybyszow i tam gdzie importowane ze swiata laski byly ruchane przez
    Szwedow. Znaczy linia wybrzeza, a zwlaszcza wieksze porty. Im wieksza
    wies/dalej od morza tym wieksza szansa na spotkanie Trolla (przez
    wielkie Te). Ale rozumiem Cie dokladnie bo jak tam jechalem to mialem
    przed oczami te wszystkie zajebiste blondyneczki z Catsa :-)

    pozdr
    newrom

  • 60. Data: 2010-12-10 14:49:46
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    > PS. Szwedki sa zajebiste tam gdzie lokalne baby byly ruchane przez
    > przybyszow i tam gdzie importowane ze swiata laski byly ruchane przez
    > Szwedow. Znaczy linia wybrzeza, a zwlaszcza wieksze porty.

    Dalbym rade, mam patent zeglarza.

    KJ