  • 21. Data: 2019-12-23 09:02:11
    Temat: Re: Dziś Makaron jutro Morawiecki
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, December 22, 2019 at 11:21:58 PM UTC+1, JDX wrote:
    > On 2019-12-22 21:07, WS wrote:
    > We wsiadaniu przeszkadzają. I w wysiadaniu.

    Kwestia przyzwyczajenia, ja jakos "automatycznie" zapinam po ruszeniu i odpinam przed
    zatrzymaniem (kjesli mam wysiadac)

    > Ba, jak ktoś zamiast hamować
    > będzie się patrzył na zbliżającą się przeszkodę, to wtedy rzeczywiście
    > lepiej jest mieć zapięte pasy. Ale to jest raczej przypadek nierealny.

    No, nie wiem, rozne pechowe sytuacje sie zdarzaja... np. tydzien-dwa temu w strefie
    30 facet dostawczakiem wypadl na zakrecie (lekko slisko bylo) i zatrzymal sie
    momentalnie na slupie ogrodzeniowym. Stawiam, ze z 50 jechal...

    > Przepisowe 50 km/h to niewielka prędkość i raczej trudno jest w coś
    > przywalić, jeśli patrzy się przed siebie, a nie w smarkfona.

    Da sie, a przy tych testowych 55 patrzac na wyniki crashtestow to nawet z pasami sa
    czasem istotne obrazenia. 50 wyglada na mala predkosc, do czasu jak sie blyskawicznie
    zmieni w zero ;)

    > No pewnie, lokomotywy rządzą. Takiej to nawet załadowany tir za bardzo
    > nie podskoczy. :-)

    Fizyki sie nie przeskoczy ;)

  • 22. Data: 2019-12-23 09:18:02
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-12-22 o 15:06, WS pisze:

    > duzy i ciezki jest bezpieczniejszy niz maly i lekki...

    Duży jest szerszy i dłuższy...

  • 23. Data: 2019-12-23 09:39:37
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 23.12.2019 o 09:18, robot pisze:

    > Duży jest szerszy i dłuższy...

    Rozmiar nie ma znaczenia, liczy się wygoda.

    https://zapodaj.net/f8b77d7c05a6e.jpg.html

  • 24. Data: 2019-12-23 11:10:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 22 Dec 2019 15:00:55 +0100, Peter

    > niestety u nas jest pęd na duże samochody, ludzie się dorabiają i widzą
    > w duzych samochodach symbol swojego sukcesu, duster który stał się n1 w
    > polsce jest przykładem tej tendencji w segmencie taniochy

    Bzdura. Kiedyś nie rozumiałem po co ludziom SUVy, nie uznawałem nic inengo
    jak sedany. Ale pojździłem chwilę obecnym samochodem i już do innego auta
    raczej nie wsiądę. No, może wróćę do sedana jeśli mnie nie będzie stać na
    elektrycznego SUVa. Nie wiem, może już za stary jestem żeby się
    gimnastykować przy wsiadaniu, ale w tej kwestii jak i widoczności SUV
    wygrywa w cuglach. I nic tu nie ma do rzeczy "status".

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 25. Data: 2019-12-23 11:12:45
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > duzy i ciezki jest bezpieczniejszy niz maly i lekki...

    1. Zawsze znajdzie się większy i cięższy. Idźmy tą drogą, a na
    parkingach pod blokami (a raczej na trawnikach i placach zabaw) będą
    stały SUVy wielkości TIRów, bo są bezpieczniejsze.
    2. Niski samochód jest bezpieczniejszy, bo lepiej trzyma się drogi i
    przy nagłym manewrze i zrobi od razu dachowania, jak suv, który ma wyżej
    położony środek ciężkości. Praw fizyki się nie oszuka.

    Moda na SUVy jest od lat konsekwentnie lansowana przez marketing
    koncernów, bo mają większy narzut na SUVie, niż na kompakcie. Poza tym
    wszyscy na tym tracimy - więcej spalin, więcej przestrzeni zajętej przez
    gargantuiczne zaświadczenia o statusie. Ponieważ SUVy nie mieszczą się
    na standardowych miejscach parkingowych plagą jest np. pod centrami
    handlowymi zastawianie przejazdów, przejść SUVami, które utrudniają
    wjazd-wyjazd z legalnych miejsc parkingowych.

    Do tego Janusz w SUVie uważa, że poczuje się w pełni właścicielem SUVa
    dopiero wtedy, kiedy wjedzie nim na plażę, nad samą rzekę, to lasu itp.
    i mamy takie kwiatki, że na plaży nad jeziorem jeżdżą/stoją samochody, a
    między nimi bawią się dzieci i opalają ludzie. Bycie kierowcą SUVa, to
    stan umysłu.

  • 26. Data: 2019-12-23 11:19:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 23 Dec 2019 11:12:45 +0100, Poldek

> [...]
    > handlowymi zastawianie przejazdów, przejść SUVami, które utrudniają
    > wjazd-wyjazd z legalnych miejsc parkingowych.

    Jeżdżę SUVem od ponad roku, nie mam problemu z parkowaniem i nie mają
    problemu ze mną inni. Mój SUV spala niewiele więcej niż miejska popierdółka
    segmentu A/B żony która jeździ w trybie kapelusz (jak ja jeżdżę popierdółką
    to pali tyle samo).

> [...]
    > i mamy takie kwiatki, że na plaży nad jeziorem jeżdżą/stoją samochody, a
    > między nimi bawią się dzieci i opalają ludzie. Bycie kierowcą SUVa, to

    Owszem, wjeżdżam moim SUVem do lasu, ale nie dla przyjemności czy z
    lenistwa, ale dlatego że w tym lesie mieszkam od lat. Jak widać po tobie to
    co się ma w głowie to kwestia człowieka a nie samochodu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 27. Data: 2019-12-23 11:26:42
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Raczej dużo.
    W mojej okolicy głównie niepracujące, ch_jowo jeżdżące i nieumiejące parkować żony
    samotnie do sklepu.
    Przy ich ch_jowym jeżdżeniu faktycznie segment A to byłaby śmierć w oczach całej
    rodziny.

    -----

  • 28. Data: 2019-12-23 11:29:43
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 23 Dec 2019 11:12:45 +0100, w <qtq3us$q86$1@gioia.aioe.org>, Poldek

    > Ponieważ SUVy nie mieszczą się
    > na standardowych miejscach parkingowych plagą jest np. pod centrami
    > handlowymi zastawianie przejazdów

    Ale SUV-em znajdziesz miejsce parkingowe niedostępne dla innych :)
    Nie mam SUV-a, ale ich główną zaletą jest duży prześwit.
    I na SUV-ie mi zupełnie nie zależy (bo to przerost formy nad treścią, np.
    bagażnik), ale na wysokim prześwicie już tak.

    Niektóre firmy to nawet udanie połączyły i nie musisz jeździć takim wielkim
    gównem.

  • 29. Data: 2019-12-23 11:32:00
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, December 23, 2019 at 11:12:46 AM UTC+1, Poldek wrote:

    > 1. Zawsze znajdzie się większy i cięższy.

    nie da sie ukryc ;)

    > 2. Niski samochód jest bezpieczniejszy, bo lepiej trzyma się drogi i
    > przy nagłym manewrze i zrobi od razu dachowania, jak suv, który ma wyżej
    > położony środek ciężkości. Praw fizyki się nie oszuka.

    To juz sciema, jesli bierzemy pod uwage zderzenia, to np. upraszczajac
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zderzenie_ca%C5%82kowi
    cie_niespr%C4%99%C5%BCyste

    predkosc jaka uzyska pojazd po zderzeniu mocno zalezy od stosunku mas pojazdow
    bioracych udzial w zderzeniu...

    Natomaist trzymanie sie drogi to inna sprawa, wiadomo, nizdzy srodek ciezkosci
    pomaga, ale z drugiej strony samochody same z siebie sie nie przewracaja, problem z
    testem losia oznacza przeprojektowanie pojazdu ;), lub przynajmniej jak kiedys merc A
    dolozenie elektronicznej kontroli trakcji w cenie ;)

    > Moda na SUVy jest od lat konsekwentnie lansowana przez marketing
    > koncernów, bo mają większy narzut na SUVie, niż na kompakcie.

    Tez nie do konca, ja SUVow nie lubie (wole bardziej sportowe), ale ostatnio 2x
    pozyczalem na wakacjach i do emeryckiej jazdy sa OK - wysoko sie siedzi, dobrze
    widac, latwo sie wsiada (dla starszych osob duza zaleta). Za to po zakretach nie da
    sie tym jezdzic ;) , tzn. mialem tylko Dacie Duster i Opla crossland x bodajze,
    pewnie takie porsche cayenne to inna bajka ;)

  • 30. Data: 2019-12-23 11:35:51
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, December 23, 2019 at 11:26:45 AM UTC+1, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    samotnie do sklepu.
    > Przy ich ch_jowym jeżdżeniu faktycznie segment A to byłaby śmierć w oczach całej

    Cos w tyn jest ;)
    Tez kiedys zwrocilem uwage na wysyp SUVopodobnych pojazdow, z ktorymi mialem problem
    mijac sie na waskiej drodze (2 pojazdy sie mieszcza), ale nie baba w SUVie + osobowka
    z przeciwka ;)
    Z obu stron dzirawe pobocze- da sie minac jadac tuz przy krawedzi, albo ktos musi
    zjechac... oczywiscie toto stawalo ~ metr od krawedzi iczeka az przejade po dziurach.
    Doszedlem do wnoisku, ze mezowie kupujac im to mieli tok rozumowania: nie umie
    jezdzic, wiec niech sie przynajmniej nie zabije ;)