  • 51. Data: 2020-01-04 15:12:17
    Temat: Re: Dziś Makaron jutro Morawiecki
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Lub twardości.
    Lub kruchości.
    Lub elastyczności.
    Lub odkształcalności.
    Lub sprężystości.
    Lub plastyczności.

    -----
    > predkosc jaka uzyska pojazd po zderzeniu mocno zalezy od stosunku mas pojazdow
    bioracych udzial w zderzeniu.

  • 52. Data: 2020-01-04 15:14:55
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Gdyby nie pomagały przy 120-140 km/h, to bym nie żył.

    -----

  • 53. Data: 2020-01-06 00:47:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-12-22, WS <L...@c...pl> wrote:

    > duzy i ciezki jest bezpieczniejszy niz maly i lekki...

    Zarzucam, jakby sie nie pojawiło:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_sport_uti
    lity_vehicles

    Generalnie wydaje się, że to iz duży i cieżki przyczynia się do
    myślenia, że ekstra bezpieczny co z kolei przekłada się na nizsze
    bezpieczeństwo.

    US SUV drivers were found to be less likely to wear their seatbelts.[24]
    and showed a tendency to drive more recklessly (most sensationally
    perhaps, in a 1996 finding that SUV drivers were more likely to drive
    drunk).[24]
    [..]
    The IIHS report states, "Pound for pound across vehicle types, cars
    almost always have lower death rates than pickups or SUVs.

    Jest też zdaje się trochę badań łączących preferencje kupna dużych
    samochodów z osobniczym poczuciem bezpieczeństwa.

    --
    Marcin

  • 54. Data: 2020-01-12 17:36:41
    Temat: Re: Dziś.
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 3 Jan 2020 11:47:10 +0100, "ER" <j...@f...pl> wrote:

    >A może zajęci są ważniejszymi sprawami i nie mają czasu ?

    Ważniejszymi? Tzn czym?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 55. Data: 2020-01-12 17:45:13
    Temat: Re: 3 stycznia 2020
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    j...@i...pl w

    > Ważniejszymi? Tzn czym?

    Wiosna jest, babki z zieleniną na każdym rogu handlują...

    MSPANC

    --
    'Tom N'

  • 56. Data: 2020-01-17 00:53:23
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-12-22 15:06, WS wrote:

    > duzy i ciezki jest bezpieczniejszy niz maly i lekki...

    Dlatego powinny być zakazane - bo powoduja sporo większe zagrozenie niż
    te lżejsze. No i sa nieekologiczne skoro ciezkie.

    --
    mk4

  • 57. Data: 2020-01-17 01:12:49
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-12-23 11:10, Myjk wrote:
    > Sun, 22 Dec 2019 15:00:55 +0100, Peter

    > Bzdura. Kiedyś nie rozumiałem po co ludziom SUVy, nie uznawałem nic inengo
    > jak sedany. Ale pojździłem chwilę obecnym samochodem i już do innego auta
    > raczej nie wsiądę. No, może wróćę do sedana jeśli mnie nie będzie stać na
    > elektrycznego SUVa. Nie wiem, może już za stary jestem żeby się
    > gimnastykować przy wsiadaniu, ale w tej kwestii jak i widoczności SUV
    > wygrywa w cuglach. I nic tu nie ma do rzeczy "status".

    Z ta widocznoscia to jest jakis kit - odczucie bez przełożenia na efekt.

    Faktycznie jest tak, ze jak pojezdze jakism wagonem i wroce do "siebie"
    to przez chwile czuje sie jak w wozie pancernym. Niemniej to jest tylko
    pewna ułuda i bardziej wrazenie niz efektywnie mniejsza widocznosc. Bo
    efektywnie widze zasadniczo tyle samo.

    Nawet jeśli jest jakaś róznica w widoczności to nie wpływa ona na
    sprawność prowadzenia pojazdu i podejmowania manewrów na drodze.
    Przyjmując, że wszystko jest poprawni eustawione - fotel, lusterka.

    Z wsiadaniem nie da sie polemizowac - bo faktycznie dla dziadkow będzie
    ono łatwiejsze.

    --
    mk4

  • 58. Data: 2020-01-17 18:15:35