  • 1. Data: 2021-09-26 17:59:02
    Temat: Dziwne zachowanie klimy
    Od: adam <a...@a...pl>

    Po włączeniu klima działa przez ok 20 minut, ale z biegiem czasu coraz
    słabiej chłodzi, a jednocześnie słabnie siła nawiewu. Po ok 20 min ledwo
    już dmucha i powietrze leci nieschłodzone.
    Jak wyłączę klimę, to zaczyna dmuchać zimnym i jednocześnie nawiew
    dmucha tak jak powinien. Po ok 3 - 5 minutach zimne przestaje lecieć i
    dmucha już tylko normalną temperaturą.
    I tak cyklicznie - ponowne włączenie klimy powoduje chłodzenie itd, cykl
    się powtarza.
    Co to może być?

  • 2. Data: 2021-09-26 18:29:47
    Temat: Re: Dziwne zachowanie klimy
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 26.09.2021 o 17:59, adam pisze:
> [...]
    > dmucha już tylko normalną temperaturą.
    > I tak cyklicznie - ponowne włączenie klimy powoduje chłodzenie itd, cykl

    Ciężko powiedzieć - jeśli wystarczy na chwile wyłączyć i po włączeniu
    działa to bym stawiał na sterowanie, jeśli do ponownego zadziałania
    schładzania trzeba odczekać dłuższą chwile to pewnie sprężarka.
    Radził bym jednak pojechać do specjalisty, bo i tak Cię to nie minie

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 3. Data: 2021-09-26 23:31:25
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > Co to może być?

    Można tylko zgadywać.
    U mnie w prawie pełnoletnim Volvo w ciepłe dni klima przestawała
    działać, ale wystarczyło ją wyłączyć na kilkanaście minut i znów przez
    chwilę działała.
    Winne okazało się elektrosprzęgło na wale kompresora, za duża szczelina
    i jak się rozgrzało (sprzęgło, a może kompresor, mechanik nie
    sprecyzował) to się rozłączało. Co ciekawe błędu z tego żadnego nie było.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2021-09-27 09:48:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Sep 2021 17:59:02 +0200, adam wrote:

    > Po włączeniu klima działa przez ok 20 minut, ale z biegiem czasu coraz
    > słabiej chłodzi, a jednocześnie słabnie siła nawiewu. Po ok 20 min ledwo
    > już dmucha i powietrze leci nieschłodzone.

    Moze to ten nawiew winien - nie dmucha, to nie omywa parownika klimy.

    U mnie jak slabo dmuchalo, to winny okazal sie filtr powietrza kabiny.
    Ale czemu mialby sie odtkac:

    > Jak wyłączę klimę, to zaczyna dmuchać zimnym i jednocześnie nawiew
    > dmucha tak jak powinien. Po ok 3 - 5 minutach zimne przestaje lecieć i
    > dmucha już tylko normalną temperaturą.

    J.

  • 5. Data: 2021-09-27 15:57:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > dmucha już tylko normalną temperaturą.
    > I tak cyklicznie - ponowne włączenie klimy powoduje chłodzenie itd, cykl

    Zaladza się parownik.
    Typowe np. w Daciach.
    Tam jeszcze potrafiło walić lodem i śniegiem z nawiewów.

  • 6. Data: 2021-09-27 16:04:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Sep 2021 15:57:12 +0200, Cavallino wrote:

    > Zaladza się parownik.
    > Typowe np. w Daciach.
    > Tam jeszcze potrafiło walić lodem i śniegiem z nawiewów.

    Ford tez mi raz walil mgłą z nawiewow ... raz.

    Ale co oni tam zrobili, ze im sie tak zaladza?

    J.

  • 7. Data: 2021-09-27 16:14:29
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-09-2021 o 16:04, J.F pisze:

    > Ford tez mi raz walil mgłą z nawiewow ... raz.
    >
    > Ale co oni tam zrobili, ze im sie tak zaladza?

    Oszczędzili i dali za mały.
    Bo zaladzać zaczęło się po "poprawkach".
    Pierwsze serie nie miały tego problemu.
    Potem wszystko stało się tańsze, mniejsze i z mniejszą ilością płynu -
    efekt był widoczny od razu.

  • 8. Data: 2021-09-27 16:54:28
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 16:04 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Ale co oni tam zrobili, ze im sie tak zaladza?

    za dużo czynnika? - może klima co roku była "dobijana" bez ważenia
    dostępnego czynnika w układzie.

    TG