  • 1. Data: 2015-07-11 10:38:13
    Temat: ELM327 WiFi OBD2
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    Ktoś używa tytułowy adapter? Warto go kupić?

  • 2. Data: 2015-07-11 15:38:04
    Temat: Re: ELM327 WiFi OBD2
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-07-11 o 10:38, Trybun pisze:
    > Ktoś używa tytułowy adapter? Warto go kupić?

    uzywalem, bez zarzutów. Astra G. tylko nie wiem czy jest jeden rodzaj,
    czy różne.

    @

  • 3. Data: 2015-07-11 17:21:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-07-11 10:38, Trybun wrote:
    > Ktoś używa tytułowy adapter? Warto go kupić?

    Zależy co potrzebujesz - błędy doczytasz i skasujesz (jeśli będzie
    dział, bo różnie to bywa). Dane podstawowe jak temperatura, przepływ
    powietrza i zapłony z silnika odczytasz. Nie wiem co chcesz więcej.

    Co do kupna - ja kupowałem od chińczyka na aliexpress i działał. Z
    allegro akurat nie działa. Więc kupuje następny od chińczyka.

    Shrek.

  • 4. Data: 2015-07-12 08:51:36
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-07-11 o 15:38, Artur Miller pisze:

    > uzywalem, bez zarzutów. Astra G. tylko nie wiem czy jest jeden rodzaj,
    > czy różne.
    >
    > @

    Podobno jeden, i całą masę aut obsługuje. Pytanie tylko, w jakim
    zakresie je obsługuje..?

  • 5. Data: 2015-07-12 08:52:24
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-07-11 o 17:21, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > Co do kupna - ja kupowałem od chińczyka na aliexpress i działał. Z
    > allegro akurat nie działa. Więc kupuje następny od chińczyka.

    Głównie mi chodzi o odczyt hardware, np. nagminnie psują się bratu w
    Passacie czujniki ABS, a samo zdiagnozowanie takiej awarii u mechanika
    to nieomal koszt całej wymiany tego czujnika.

    Poza samym adapterem i aplikacją z Google Play co jeszcze jest potrzebne
    do obsługi tego?

    Trochę dziwne... jest to przecie to samo urządzenie... może na Allegro
    kupiłeś jakieś wadliwe?

  • 6. Data: 2015-07-12 08:58:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-07-12 08:52, Trybun wrote:

    > Głównie mi chodzi o odczyt hardware, np. nagminnie psują się bratu w
    > Passacie czujniki ABS, a samo zdiagnozowanie takiej awarii u mechanika
    > to nieomal koszt całej wymiany tego czujnika.

    Nie - tylko dane i błedy dotyczące silnika. Temperatura płynu,
    obciązenie, czasy zapłonów, przepływ powietrza, sondy lambda, itp. To co
    wie ECU na temat silnika. Wydaje mi się, że potrzebujesz jakiś skaner CAN.

    > Poza samym adapterem i aplikacją z Google Play co jeszcze jest potrzebne
    > do obsługi tego?

    Nic. Eweentualnie możesz z laptopa.

    > Trochę dziwne... jest to przecie to samo urządzenie... może na Allegro
    > kupiłeś jakieś wadliwe?

    Zapewne tak. U chińczyka taniej - wychodzi 20 PLN z wysyłką.

    Shrek.

  • 7. Data: 2015-07-12 09:47:38
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-07-12 o 08:51, Trybun pisze:

    > Podobno jeden, i całą masę aut obsługuje. Pytanie tylko, w jakim
    > zakresie je obsługuje..?

    skoro obdII to zgodne ze standardem obsluguje. u mnie niestety tylko
    silnik (parametry, błędy, kasowanie) bo pozostałe obwody są na innych
    pinach złącza.

    @

  • 8. Data: 2015-07-13 02:14:04
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Trybun"

> [...]
    > różne.
    >
    > @

    Podobno jeden, i całą masę aut obsługuje. Pytanie tylko, w jakim
    ---
    W zakresie OBD2 ? Tylko oryginalny ELM327 nie jest produkcji chińskiej. A i
    ten oryginalny ma kolejne wersje oprogramowania nie dlatego, że ktoś
    koniecznie chce numerek zwiększyć tylko dlatego, że cośtam nie działa albo
    ma nie działać.

  • 9. Data: 2015-07-14 09:09:06
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.07.2015 o 10:38, Trybun pisze:
    > Ktoś używa tytułowy adapter? Warto go kupić?
    przydatność adekwatna do ceny. Mój działa w Agili i Xsarze, odczytuje
    podstawowe parametry, wyświetlając je na ekranie telefonu. Programy
    teoretycznie pozwalają na dużo więcej, ale może jakimś droższym modelom?
    Dedykowanym modelom? Może tylko volkswanenom? A z laptopem już niechce
    gadać. Może się na tym nieznam, ale połączenie jest, laptop gada z
    modułem, ale już z autem nie.

    ToMasz

  • 10. Data: 2015-07-14 10:41:00
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-07-14 09:09, ToMasz wrote:
> [...]
    > Dedykowanym modelom? Może tylko volkswanenom? A z laptopem już niechce
    > gadać. Może się na tym nieznam, ale połączenie jest, laptop gada z

    używam, raczej sporadycznie - ale działa - i dowiedziałem się i usunąłem
    problem dzięki temu urządzeniu (no i nie poskąpiłem tych dod. 15pln za
    aplikację TorguePro z GooglePlay).
    Zakup był połączony z wyskoczeniem błędu, znalezieniem jego genezy i
    ciekawością samego urządzenia (które nie jest drogie jak już tu zauważono).
    Aplikacja Torgue jest równie funkcjonalna co większość aplikacji na
    komputer a wygodniejsza do szybkiej diagnozy (można Elm'a połączyć
    rónież do wielu aplikacji na PC i funkcjonalność jest bardzo zbliżona.
    Testowałem na PcmScan, Proscan, VitalScan, OBDIIscan, ...
    Masz informacje on-time, kody błędów,Detektor spalania syukowego, wyniki
    w różnych opcjach graficznych, .....

    Dla nie których marek (np. land rovera, renault) są dodatkowe
    rozszerzenia dla w/w aplikacji - być może ona dodają jeszcze więcej
    informacji (własne rozwój producentów marek poza standardem OBDII).
    Nie sprawdzałem - dla cytrynek nie ma.

    Poza tematem <mode=zabawa on>
    Są aplikacje współpracujące z ELM i generujące odgłosy np. silnika V8 z
    różnymi efektami Turbo, .... ;)
    Dzik silnika leci przez głośniki auta - baza silników/samochodów jest
    ogromna. To tak jakby ktoś chciał się poczuć jak kierowca FordaGT/2005,
    Mc/Larena/GT 1997 czy Dodga Chalangera/1969 czy Sonory BigBlock V8 (i
    innych) :-D
    <mode zabawa off>