    Date: Mon, 18 Apr 2022 23:55:05 +0200
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Subject: Eagle - generowanie plików gerber

    Po wielu latach samodzielnego trawienia płytek chyba w końcu przeszedł
    moment, żeby bliżej przyjrzeć się ofertom chińskich fabryk PCB, ponieważ
    dalszy rozwój jednego z moich projektów wymaga zastosowania przelotek
    pod układami.

    W oparciu o ten tutorial wygenerowałem sobie pliki gerber, po czym
    spakowałem je zipem.

    Na samym początku wrzuciłem je do tego narzedzia on-line:
    https://www.gerber-viewer.com/

    Tu wszystko wygląda ok. Następnym krokiem była wiec próba wrzucenia
    projektu do systemu producenta płytek. Na pierwszy ogień poszło PCBWay.
    Użyłem opcji "Quick Order", po czym wrzuciłem spakowane pliki. Niestety,
    to co wyświetla się na podglądzie wygląda dziwnie - płyta jest duża, z
    właściwą treścią w lewym dolnym rogu, nie zgadzają się tez lokalizacje
    otworów. To samo widzę, gdy wchodze w "Online Gerber Viewer" na ich
    stronie. Za to w samym zamówieniu wymiary płytki najwyraźniej zostały
    określone prawidłowo, a cena została określona na ich podstawie.

    Spróbowałem więc u konkurencji - JLCPCP. Tutaj po uploadowaniu gerberów
    na pierwszy rzut oka wszystko wygląda ok, ale gdy przyjrzałem się bliżej
    sobaczułem, że przez dolną część PCV biegnie dodatkowa, ukośna ścieżka,
    której nie było w Eagle, oczywiście zwierając wszywstko po drodze.

    I teraz pytanie: to ja robię coś nie tak, czy narzędzia do generowania
    wizualizacji na wyżej wymienionych stronach są tak ułomne? Ktoś spotkał
    się z takich problemem? Po złożeniu zamówienia "sensowność" projektu
    jest jeszcze sprawdzana przez jakiś bardziej zaawansowany system?