  • 1. Data: 2010-09-21 18:34:38
    Temat: Ekoterrotysci znow atakuja S7
    Od: gogi <g...@W...pl>

    Witam,
    ekoterrorysci znowu daja o sobie znac blokujac rozbudowe S7 w okolicach
    Skarzyska :)
    http://tinyurl.com/2d5o6eu

    Ciekaw jestem czy oni nie jezdza samochodami, czy z kazdego
    oprotestowania moze kase dostaja. Nie mam pojecia.

    gogi

    Za gazeta.pl:

    Budowa ekspresowej "siódemki" ze Skarżyska do granicy województwa
    poważnie zagrożona. Na drodze stanęli ekolodzy, którzy twierdzą, że
    zaszkodzi to m.in. trzem gatunkom motyli i przecina trasę wędrówek
    wilków oraz łosi.

    Siedmiokilometrowy odcinek drogi ekspresowej ma być gotowy na Euro 2012.
    Drogowcy byli nawet mile zaskoczeni wynikami przetargu, bo zgosiło się
    aż 15 firm. I oferty były przyzwoite - najtańszą wycenioną na 233 mln zł
    złożyło przedsiębiorstwo NDI z Sopotu.

    Ale okazuje się, że inwestycja jest zagrożona z innego powodu. Zgodę
    wojewody jej na realizacje oprotestowało m.in. Stowarzyszenie "Pracownia
    na rzecz Wszystkich Istot".

    - Stowarzyszenie jest stroną postępowania. W odwołaniu twierdzi, że
    obecna lokalizacja węzła Skarżysko Północ spowoduje nieodwracalne zmiany
    środowiskowe i zagraża siedliskom trzech gatunków chronionych motyli. To
    przeplatka aurinia, modraszek telejus i modraszek alkon - informuje
    Agata Wojda, rzecznik prasowy wojewody świętokrzyskiego.

    Wyjaśnia, że odwołanie przekazano już Ministrowi Infrastruktury. - Zgoda
    na realizację inwestycji drogowej ma rygor natychmiastowej wykonalności,
    więc teoretycznie możną ją rozpoczynać. Ale decyzja czy to zrobić, czy
    poczekać na ostateczne rozstrzygnięcie w tej sprawie należy do inwestora
    - dodaje rzeczniczka.

    - To tylko wierzchołek góry lodowej. Sprawą zajmujemy się od lat - mówi
    Radosław Ślusarczyk, prezes Stowarzyszenia "Pracownia na rzecz
    Wszystkich Istot".

    Podkreśla, że nie chcą zablokować inwestycji, ale chronić tereny cenne
    przyrodniczo. - Ale już raport środowiskowy, czyli dokument
    poprzedzający wydanie decyzji środowiskowej, był wadliwy. Nie
    uwzględniał w dostateczny sposób faktu, że "siódemka" na tym odcinku
    przecina paneuropejski korytarz migracyjny dla wilków i łosi, które
    wędrują ze wschodu w stronę Niemiec. Zdaniem naukowców z Zakładu Badania
    Ssaków Polskiej Akademii Nauk to najważniejszy taki korytarz pomiędzy
    Warszawą i Krakowem. Kolejne oceny ekspertów wykazują, że żyje tam wiele
    innych cennych gatunków - podkreśla Ślusarczyk.

    Wylicza, że gdy stowarzyszenie oprotestowało przebieg drogi Generalna
    Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała porozumienia i zobowiązała
    się, że zastosuje dodatkowe zabezpieczenia ekologiczne dla tego obszaru.

    - Wycofaliśmy więc nasz protest. Ale, niestety, GDDKiA zignorowała
    ustalenia ekspertów i na miejscu przejścia dla zwierząt zaprojektowała
    węzeł drogowy Skarżysko-Północ. To praktycznie blokuje korytarz
    migracyjny i niszczy tereny, które bogactwem można porównywać z doliną
    Rospudy - przekonuje Ślusarczyk.

    GDDKiA twierdzi, że nie złamała ustaleń i przypomina, że raport wpływu,
    na podstawie którego wydano decyzje środowiskową był przygotowany przez
    niezależnych ekspertów.

    - Dopełniliśmy wszystkich wymogów. Sama sprawa toczy się od 2008 roku.
    Stowarzyszenie argumentowało wtedy, że konieczne jest zrobienie
    przejścia dla dużych zwierząt na terenie województwa mazowieckiego, oraz
    dostosowanie mostu na rzece Oleśnicy na potrzeby zwierząt średnich. Oba
    wymogi spełniono. W efekcie na siedmiokilometrowym odcinku w naszym
    regionie drogi jest siedem przejść dla zwierząt. Teraz pojawiają się
    nieoczekiwanie kolejne żądania w sytuacji, gdy inwestycja jest bardzo
    zaawansowana - podkreśla Małgorzata Pawelec, rzecznik prasowy
    kieleckiego oddziału GDDKIA.

    - To nie jest kwestia liczby przejść, ale ich lokalizacji - odpowiada
    Ślusarczyk. Zapowiada, że jeżeli nie pomoże odwołanie do wojewody,
    stowarzyszenie będzie interweniowało w Komisji Europejskiej. - To
    inwestycja realizowana ze środków unijnych, a oni nie dają pieniędzy na
    prace łamiące ich przepisy. Myślę, że w tym przypadku łatwo będzie to
    udowodnić - dodaje.

    Węzeł Skarżysko-Północ to jeden z dwóch takich obiektów na odcinku
    "siódemki" w okolicach Skarżyska. Powstał na wniosek samorządu miasta. -
    To zapewni sprawną komunikację dla rejonów przemysłowych w tym mieście i
    odblokuje tereny inwestycyjne. Inaczej tiry będą musiały jeździć przez
    miasto - mówi Roman Wojcieszek, prezydent Skarżyska. Na ekologach nie
    zostawia suchej nitki. - Kocham przyrodę, ale to smutne i żałosne, że
    człowiek jest dla nich tak mało ważny - podkreśla.

    Czy inwestycja będzie wstrzymana? - Na razie mamy tylko informację o
    odwołaniu, nie znam jej treści. Na rozstrzygnięcie przetargu mamy 90 dni
    i na razie trudno powiedzieć jakie mogą być konsekwencje tego odwołania
    - odpowiada Małgorzata Pawelec.

  • 2. Data: 2010-09-21 19:13:11
    Temat: Re: Ekoterrotysci znow atakuja S7
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 21 Sep 2010 18:34:38 +0200 osobnik zwany gogi wystukał:

    > Ciekaw jestem czy oni nie jezdza samochodami, czy z kazdego
    > oprotestowania moze kase dostaja. Nie mam pojecia.

    kasa misiu, kasa!

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2010-09-21 19:50:09
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    Użytkownik "gogi" <g...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > http://tinyurl.com/2d5o6eu
    >
    > Ciekaw jestem czy oni nie jezdza samochodami, czy z kazdego oprotestowania

    Mają szersze horyzonty niż reszta społeczeństwa.

  • 4. Data: 2010-09-21 19:53:02
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    Użytkownik "kurdybanek" <k...@n...plt> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "gogi" <g...@W...pl> napisał w wiadomości

    > Mają szersze horyzonty niż reszta społeczeństwa.

    Poza tym, jak zwykle, kieruje się celownik na "ekoterrorystów". Zamiast na
    urzędasów, którzy pierdzą w stołek za nasze pieniądze. Dopiero będzie
    musiała ich Unia pogonić, tak jak w sprawie Rospudy.

  • 5. Data: 2010-09-21 19:54:20
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 21 Sep 2010 19:50:09 +0200 osobnik zwany kurdybanek
    wystukał:

    raczej kieszenie

  • 6. Data: 2010-09-21 21:58:52
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    gogi pisze:
> [...]
    >
    > Ciekaw jestem czy oni nie jezdza samochodami, czy z kazdego
    > oprotestowania moze kase dostaja. Nie mam pojecia.

    Mnie zastanawia dupowatość urzędasów i inwestorów. Jak można tak
    kretyńsko przygotować projekt aby ekolodzy mieli podstawy prawne do
    oprotestowania?

    Spotkałem parę osób ze wspomnianej pracowni, nie wyglądali jakby
    śmierdzieli kasą. Tyle się gada o ekoterrorystach, o płaceniu kroci za
    odstąpienie od protestu, ale jakoś sobie nie przypominam aby jakiś Fakt
    czy TVN zrobił materiał o ekologach opływających w luksusy, samochody,
    dom zakupione z kasy za odstąpienie od protestu...

    Sam jestem za rozwojem sieci drogowej ale w taki sposób, aby możliwie
    mało szkodzić środowisku.

    Seco

  • 7. Data: 2010-09-21 22:05:25
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 21 Sep 2010 21:58:52 +0200, Bartosz 'Seco' Suchecki napisał(a):

    > Mnie zastanawia dupowatość urzędasów i inwestorów. Jak można tak
    > kretyńsko przygotować projekt aby ekolodzy mieli podstawy prawne do
    > oprotestowania?

    A nie jest tak, że można się przyczepić praktycznie do czegokolwiek albo
    nie sposób tego ominąć?

    Znajdź miejsce na nową drogę, gdzie akurat nie występuje jakiś rzadki
    żuczek czy inne drzewo.

> [...]
    > czy TVN zrobił materiał o ekologach opływających w luksusy, samochody,
    > dom zakupione z kasy za odstąpienie od protestu...

    Bo to nie są miliony. Ale wystarczy kilkanaście tysięcy za "opracowanie
    raportu nt oddziaływania inwestycji na środowisko" czy też "działania
    mające na celu odtworzenie" i nagle żuczki przestają przeszkadzać.

    > Sam jestem za rozwojem sieci drogowej ale w taki sposób, aby możliwie
    > mało szkodzić środowisku.

    W rezultacie najbardziej szkodzimy ludziom.

    Fragment S5 się opóźnia przez 1 (jedno) drzewo, przez które musieli
    przesunąć całą trasę bliżej wsi, a później z powrotem (bo się przepisy
    zmieniły i mogli to cholerne drzewo wyciąć).

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 8. Data: 2010-09-21 22:27:03
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2010-09-21 21:58, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
    > Jak można tak
    > kretyńsko przygotować projekt aby ekolodzy mieli podstawy prawne do
    > oprotestowania?

    Bo budowanie dróg szybkiego ruchu szkodzi środowisku. Ale pomaga ludziom
    i gospodarce. Długo by dyskutować... Trzeba wejść na jakiś poziom
    zamożności, aby mieć możliwość chronienia przyrody przy perspektywie
    wzrostu gospodarczego.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 9. Data: 2010-09-21 22:57:45
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    LEPEK pisze:

    > Bo budowanie dróg szybkiego ruchu szkodzi środowisku. Ale pomaga ludziom
    > i gospodarce.

    Tyle, ze da sie wybudować drogę w sposób szkodzący środowisku mniej.

    Długo by dyskutować... Trzeba wejść na jakiś poziom
    > zamożności, aby mieć możliwość chronienia przyrody przy perspektywie
    > wzrostu gospodarczego.

    Można wybić łosie i wilki, mięso sprzedać na karmę. Można wyciąć lasy,
    sprzedać drewno. Będzie w cholerę kasy i nie będzie potrzeby chronienia
    środowiska pozbawionego elementów do chronienia. Ale nie tędy droga
    chyba... Zresztą kraje zamożne nagle zobaczyły jakie straty poczyniły w
    środowisku (w drodze do zamozności) i teraz pakują potworną kasę na
    przywrócenie środowiska do normalności.

    Najlepszym pomysłem jest rozwój zrównoważony, połączenie aspektów
    ekonomicznych, ekologicznych i społecznych. W przypadku wspomnianej
    drogi, wybudować ją tak, aby służyła ludziom ale jednocześnie tak, aby
    nie przeciąć zwierzakom szlaków wędrówki, czyli wybudować dla nich w
    odpowiednim miejscu przeprawy.

    Chronienie motylków jakoś mniej mnie przekonuje, nie wiem czemu.

    Oczywiście temat jest w cholerę trudny i złożony, nie wiem czy na
    dyskusję na grupie.

    Seco

  • 10. Data: 2010-09-21 23:37:06
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 21 Sep 2010 22:05:25 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

    > Znajdź miejsce na nową drogę, gdzie akurat nie występuje jakiś rzadki
    > żuczek czy inne drzewo.
    Jakos Kulczyk z A2 nie mial specjalnych przebojow.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski