  • 1. Data: 2010-06-10 08:20:38
    Temat: FEPROM S29GL256 - wymaga radiatora???
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Mam płytę z elektroniką od dość zaawansowanego urządzenia t-com, mam
    też od niej dokumentację, wg której na płycie tej znajduje się pamięć
    flash S29GL256 (lub w nowszych wersjach S29GL512N11FFI01/
    S29GL512P11FFI01). Ponieważ urządzenie zostawione na kilka dni bez
    zasilania traci całą konfigurację, chciałem się temu flashowi
    przyjrzeć, tylko... nie mogę go, kurcze, zlokalizować na PCB.

    Wg datasheeta, to dość spore bydle, w zależności od wersji mające od
    48 do bodajże 56 nóżek, takich układów na tej płycie nie ma znów tak
    dużo, przejrzałem wszystkie, żaden z nich nie jest tym wyżej
    wymienionym, żaden z nich nie jest również pamięcią flash. Został
    tylko jeden układ, którego nie sprawdziłem: duża krowa BGA, mająca na
    całej powierzchni przyklejony radiator. Jaka jest szansa, że to
    właśnie ten flash? Słusznie myślę, że niewielka, bo flash nie wytraca
    takiej mocy, żeby aż radiatora wymagał?

    J.

  • 2. Data: 2010-06-10 09:57:18
    Temat: Re: FEPROM S29GL256 - wymaga radiatora???
    Od: zbychu <z...@p...az.pl>

    > S29GL512P11FFI01). Ponieważ urządzenie zostawione na kilka dni bez
    > zasilania traci całą konfigurację, chciałem się temu flashowi
    > przyjrzeć, tylko... nie mogę go, kurcze, zlokalizować na PCB.

    Może go tam ... nie ma.
    Flash na moje to powienien trzymać konfigurację po wyłączeniu
    zasilania
    dłużej niż kilka dni.

  • 3. Data: 2010-06-10 10:02:46
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 10 Cze, 11:57, zbychu <z...@p...az.pl> wrote:

    > Może go tam ... nie ma.
    > Flash na moje to powienien trzymać konfigurację po wyłączeniu
    > zasilania
    > dłużej niż kilka dni.

    Stąd moje poszukiwania :-)
    Coś być musi, bowiem urządzenie nie traci konfiguracji natychmiast po
    wyłączeniu, dopiero kiedy poleży kilka dni.

    J.

  • 4. Data: 2010-06-10 10:29:27
    Od: Przemek <p...@g...com>

    On 10 Cze, 12:02, "Jarek P." <j...@g...com> wrote:

    > Stąd moje poszukiwania :-)
    > Coś być musi, bowiem urządzenie nie traci konfiguracji natychmiast po
    > wyłączeniu, dopiero kiedy poleży kilka dni.
    >
    > J.

    no to flasha tam na pewno nie ma. zerknij czy nie ma jakiejś pamięci
    sdram podtrzymywanej z kondensatora? te kilka dni by pasowały do tego.

  • 5. Data: 2010-06-10 10:43:10
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    >no to flasha tam na pewno nie ma. zerknij czy nie ma jakiejś pamięci
    >sdram podtrzymywanej z kondensatora? te kilka dni by pasowały do tego.

    A ja bym popatrzył czy tam nie ma jakiegoś supercapa. One mają ograniczoną
    zywotność.
    EM

  • 6. Data: 2010-06-10 10:44:27
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 10 Cze, 12:29, Przemek <p...@g...com> wrote:

    > no to flasha tam na pewno nie ma. zerknij czy nie ma jakiejś pamięci
    > sdram podtrzymywanej z kondensatora? te kilka dni by pasowały do tego.

    Flash powinien tam być wg dokumentacji od tego urządzenia.
    Żadnego dużego kondensatora prócz paru filtrujących zasilanie
    elektrolitów również nie ma, żadnej bateryjki w uchwytach też nie.

    J.

  • 7. Data: 2010-06-10 11:05:45
    Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>

    W dniu 2010-06-10 11:44, Jarek P. pisze:

    > Flash powinien tam być wg dokumentacji od tego urządzenia.
    > Żadnego dużego kondensatora prócz paru filtrujących zasilanie
    > elektrolitów również nie ma, żadnej bateryjki w uchwytach też nie.

    Może jest chociaż jakiś przerośnięty scalak. Kiedyś dość popularne były
    kości SRAM z wbudowaną baterią. Wyglądało to jak bardzo wysoki scalak
    7-20 mm wysokości. I ostatni pomysł... kiedyś również były specjalne
    podstawki pod scalaki, podstawka miała w sobie bateryjkę.
    Może fotkę jakąś zapodasz ?

    Pozdrawiam Miłosz.

  • 8. Data: 2010-06-10 11:17:47
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Jarek P. pisze:
    > Coś być musi, bowiem urządzenie nie traci konfiguracji natychmiast po
    > wyłączeniu, dopiero kiedy poleży kilka dni.

    sram podtrzymywany kondensatorem?

    Michoo

  • 9. Data: 2010-06-10 11:24:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michoo,

    Thursday, June 10, 2010, 1:17:47 PM, you wrote:

    > sram podtrzymywany kondensatorem?

    "sram"? To tak a propos tego szamba? Czy może chodziło o "srom"? Ale
    takie ekscesy, to chyba tylko na pl.soc.seks? ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2010-06-10 11:39:59
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 10 Cze, 13:17, Michoo <m...@v...pl> wrote:

    > sram podtrzymywany kondensatorem?

    Jak już wyżej pisałem, tylko jeśli jest to możliwe w połączeniu z
    kondensatorem o pojemności rzędu 4,7uF (największe, co znalazłem w
    okolicach procesora i jego peryferii)

    J.