eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Fabia sprowadzona z Niemiec i hak holowniczy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 5

  • 1. Data: 2010-04-30 21:01:44
    Temat: Fabia sprowadzona z Niemiec i hak holowniczy
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Kupiłem właśnie Skodę Fabię, samochód pochodzi z Niemiec, sprowadzony w
    2008r. W Polsce miał on dwóch właścicieli: sprowadzacza (musiał go
    zarejestrowac na siebie) i osobę od której go odkupiłem.

    I teraz zagwozdka: samochód ma hak holowniczy, zainstalowany na stałe.
    Sprzedajuący twierdzi, że hak jest "od zawsze". Tymczasem podobno w
    Niemczech stałe haki są zakazane prawnie już od lat i nie ma takiej
    możliwości, żeby hak był niemiecki. Tak mi powiedziano, tak wyczytałem w
    internecie. Hak tymczasem ma niemiecką tabliczkę, jest do niego niemiecka
    książeczka, instrukcja obsługi czy jakieś takie dziwo. Więc gdzie jest w
    końcu prawda? Niemcy nie przestrzegają tego zakazu zbyt restrykcyjnie,
    samochód nie jest niemiecki, hak nie jest niemiecki, czy może nie ma żadnego
    haka, a mi się zdawało?

    Druga zagwozdka - czy ten hak da się u nas zarejestrować? W dowodzie
    rejestracyjnym sprzedawcy nie był wpisany, sprzedawca zdziwił się, kiedy o
    to pytałem, podobno nie wiedział, że trzeba. W urzędzie przy wyrabianiu
    miekkiego dowodu panienka powiedziała mi, że jak zobaczy zaświadczenie ze
    stacji diagnostycznej, to wbije że jest hak i nie ma problemu. Pytanie
    jednak, co powie mi diagnosta? Czego zarząda? I czy wogóle zarejestruje mi
    stały hak? Wolno, czy nie wolno?

    J.



  • 2. Data: 2010-04-30 21:37:05
    Temat: Re: Fabia sprowadzona z Niemiec i hak holowniczy
    Od: AL <a...@s...tam>

    Jarek P. pisze:

    > Druga zagwozdka - czy ten hak da się u nas zarejestrować? W dowodzie
    > rejestracyjnym sprzedawcy nie był wpisany, sprzedawca zdziwił się, kiedy
    > o to pytałem, podobno nie wiedział, że trzeba. W urzędzie przy
    > wyrabianiu miekkiego dowodu panienka powiedziała mi, że jak zobaczy
    > zaświadczenie ze stacji diagnostycznej, to wbije że jest hak i nie ma
    > problemu. Pytanie jednak, co powie mi diagnosta? Czego zarząda? I czy
    > wogóle zarejestruje mi stały hak? Wolno, czy nie wolno?
    >
    > J.
    >
    >
    diagnosta zarzada tabliczki homologacyjnej - masz ja na haku nabita i
    zrobi ogledziny tego haka (jakie, to juz zalezy od stacji ;)
    - wystawi kwitek i z tym kwitkiem do WK po wpis do dowodu.
    To wszystko


    --
    pozdr
    Adam (AL)
    TG


  • 3. Data: 2010-04-30 22:38:04
    Temat: Re: Fabia sprowadzona z Niemiec i hak holowniczy
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>


    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości
    news:hrfbh0$s3h$1@inews.gazeta.pl...

    > diagnosta zarzada tabliczki homologacyjnej - masz ja na haku nabita i
    > zrobi ogledziny tego haka (jakie, to juz zalezy od stacji ;)
    > - wystawi kwitek i z tym kwitkiem do WK po wpis do dowodu.
    > To wszystko

    Super, dzięki. Kwestia homologacji niemieckiej, nie polskiej nie będzie
    wadzić?

    Co do pierwszego mojego pytania zaś - znalazłem gdzieś w necie dość
    konkretną informację, wg której wszelkie problemy, jakie na zachodzie robią
    hakom dotyczą haków zdejmowalnych, hak stały, jeśli ma papiery, jest
    integralną częścia pojazdu i nikomu nic do niego. Wypowiedź brzmi
    przekonująco, jednak była tylko wypowiedzią na jakimś forum, dlatego drążę
    temat dalej.

    J.



  • 4. Data: 2010-05-01 07:46:44
    Temat: Re: Fabia sprowadzona z Niemiec i hak holowniczy
    Od: AL <a...@s...tam>

    Jarek P. pisze:
    >
    > Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości
    > news:hrfbh0$s3h$1@inews.gazeta.pl...
    >
    >> diagnosta zarzada tabliczki homologacyjnej - masz ja na haku nabita i
    >> zrobi ogledziny tego haka (jakie, to juz zalezy od stacji ;)
    >> - wystawi kwitek i z tym kwitkiem do WK po wpis do dowodu.
    >> To wszystko
    >
    > Super, dzięki. Kwestia homologacji niemieckiej, nie polskiej nie będzie
    > wadzić?
    >
    > Co do pierwszego mojego pytania zaś - znalazłem gdzieś w necie dość
    > konkretną informację, wg której wszelkie problemy, jakie na zachodzie
    > robią hakom dotyczą haków zdejmowalnych, hak stały, jeśli ma papiery,
    > jest integralną częścia pojazdu i nikomu nic do niego. Wypowiedź brzmi
    > przekonująco, jednak była tylko wypowiedzią na jakimś forum, dlatego
    > drążę temat dalej.
    >
    > J.
    >
    jesli hak dokladal producent - to jest to czesc integralna - ale nie
    znam producenta, ktorzy dokladaja fabrycznie (nie w ASO) hak w aucie
    osobowym.
    Jesli hak byl dokladany przez wlasciciela po kupnie to MUSI miec
    tabliczke homologacyjna. Na tabliczce masz numer homologacji/normy jaka
    spelnia (nie ma znaczenia czy bedzie tam PN-EN/ISO czy TUV) oraz max
    dop. nacisk z gory haka.

    Jeszcze uzupelnienie do poprzedniej wypowiedzi: nie kazda stacja
    diagnostyczna robi badanie hakow. Musisz znalezc w swojej okolicy taka,
    ktora to robi. Np. stacje o statusie 'wojewodzka' (to tylko przyklad)
    takie badania robia. Zreszta spytasz w dowolnej stacji, to Ci pewnie
    powiedza, ktora stacja ma takie uprawnienia.

    --
    pozdr
    Adam (AL)
    TG


  • 5. Data: 2010-05-04 10:08:07
    Temat: Re: Fabia sprowadzona z Niemiec i hak holowniczy
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    Jarek P. rzecze:

    > Druga zagwozdka - czy ten hak da się u nas zarejestrować? W dowodzie

    Bez problemu. Stacja diagnostyczna, z zaświadczeniem, wnioskiem,
    dowodem rejestracyjnym i kartą pojazdu do WK- i tyle.

    Diagnosty pochodzenie haka nie będzie interesować.

    --
    Dominik (& kąpany)
    "Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (S.J. Lec)
    Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: