  • 1. Data: 2010-04-04 20:14:56
    Temat: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ?
    Od: "kk" <...@...pl>

    Temat ekologii powraca :

    http://www.fakt.pl/Energooszczedne-zarowki-to-sciema
    -,artykuly,68323,1.html

    Co wy na to ?
    Ja uważam, że nie trzeba specjalnych badań aby potwierdzić chociaż część
    "odkryć".

  • 2. Data: 2010-04-04 20:33:56
    Od: s...@m...com

> [...]
    -,artykuly,68323,1.html

    > Co wy na to ?
    > Ja uważam, że nie trzeba specjalnych badań aby potwierdzić chociaż część

    akurat sprawdzenie jest banalne (amperomierz) i te świetlówki faktycznie
    pobierają kilkukrotnie mniejszą moc niż żarówki, ale na tym chyba koniec ich zalet.

  • 3. Data: 2010-04-04 20:39:22
    Temat: Re: Fakt odgrzewa temat ?ar?wek - spisek producent?w ?wietl?wek ?
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2010-04-04 22:14, kk pisze:
    > Temat ekologii powraca :
    >
    > http://www.fakt.pl/Energooszczedne-zarowki-to-sciema
    -,artykuly,68323,1.html

    > Co wy na to ?
    > Ja uwa?am, ?e nie trzeba specjalnych bada? aby potwierdzi? chocia? cz??
    > "odkry?".

    ...studenci z Politechniki Warszawskiej - ich eksperyment wykazał, że
    energooszczędna świetlówka nawet przez kilka minut po zapaleniu światła
    pobiera więcej prądu, niż deklarują jej producenci. - W pomieszczeniach,
    gdzie przebywamy krótko, ciężko mówić o energooszczędności świetlówki

    Czyżby sugerowali że przez pierwsze kilka minut pobierają 4x - 5x
    większy prąd? Inaczej ich twierdzenie nie ma sensu...
    Tak to jest jak studenci robią eksperymenty...

  • 4. Data: 2010-04-04 21:20:13
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik <s...@m...com> napisał w wiadomości

    > akurat sprawdzenie jest banalne (amperomierz) i te świetlówki faktycznie
    > pobierają kilkukrotnie mniejszą moc niż żarówki, ale na tym chyba koniec
    > ich zalet.

    Nie to, że jestem za zamordyzmem EU (bo uważam, że każdy powinien mieć
    wybór), jednakże sądzę, że wiele niepochlebnych opinii nt. świetlówek bierze
    się stąd, że ludzie kupują najtańsze chińskie badziewie po 5-7 zł szt. i
    później narzekają, że gówno. Ja używam świetlówek od przeszło 10 lat i
    powiem tyle, że porządne świetlówki w cenie około 20 zł (OSRAM, Philips, czy
    choćby GOVENA) świecą długo i porządnie.

    Tak więc świetlówki - są całkiem OK. jednakże tu nie należy nadmiernie
    oszczędzać przy kupnie, bo to się mści, natomiast jestem przeciw
    zamordyzmowi EU. Ciekawe, że rtęć w swietlówkach im nie przeszkadza(a nawet
    jest pro-eko), ale już ołów zawarty w lutach w sprzęcie elektronicznym jak
    najbardziej, tylko nikt nie chce przyznać, że luty wykonane z czystej cyny,
    znacznie częściej padają od tych wykonanych stopem cynowo-ołowiowym, tak
    więc jeśli wasz sprzęt elektroniczny zacznie notorycznie padać po kilku
    latach eksploatacji, to za ten fakt też możecie podziękować EU i narzuceniu
    ROHS.

  • 5. Data: 2010-04-04 21:32:41
    Od: "Ciemny" <m...@a...na.stronie.www.lhs.pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości news:hpavsq$nkf$1@news.task.gda.pl...
> [...]
    > lat i powiem tyle, że porządne świetlówki w cenie około 20 zł (OSRAM,
    > Philips, czy choćby GOVENA) świecą długo i porządnie.

    Co do chińskiego badziewia się zgodzę.
    Co do "porządnych" już nie. W ciągu dwóch lat padły
    mi w domu dwa Osramy i jeden Philips. Efekt jest taki,
    że teraz nie przepłacam "za logo", zgodnie ze znanym
    "jeśli nie widać róznicy...".

    Pozdr. TC

  • 6. Data: 2010-04-04 21:46:17
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > mi w domu dwa Osramy i jeden Philips. Efekt jest taki,
    > że teraz nie przepłacam "za logo", zgodnie ze znanym

    Dokładnie, zwabiony "oszczędnościami" skusiłem się na świetlówki. Efekt
    wielokrotnie większe wydatki na lampki. Bez względu na producenta palą
    się równie często co żarówki.

    JanuszR

  • 7. Data: 2010-04-04 21:58:06
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    kk pisze:
> [...]
    -,artykuly,68323,1.html

    > Co wy na to ?
    > Ja uważam, że nie trzeba specjalnych badań aby potwierdzić chociaż część

    Może to nauczy urzędników UE, by w przyszłości mniej słuchali ekologów,
    a więcej inżynierów.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2010-04-05 00:04:56
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-04 23:32, Ciemny pisze:
> [...]
    > mi w domu dwa Osramy i jeden Philips. Efekt jest taki,
    > że teraz nie przepłacam "za logo", zgodnie ze znanym

    Różnicę akurat widać. Te tanie chińskie aż wypalają oczy. Takie trupie
    światło. Jak stosuję Philipsy np. Ecotone - dużo łągodniejsze światło
    ale kosztowały około 28zł. A z zasem życia to faktycznie. OIDP kiedyś
    miały napisane 3 lata i małym druczkiem - przy stosowaniu 3 godziny
    dziennie. Teraz nowe Philipsy mają 8 lat z dopiskiem 8000 godzin czyli
    około 2,8 godziny dziennie. No ale jakiś postęp jest a kosztują
    kilkanaście złotych

    MD

  • 9. Data: 2010-04-05 01:15:07
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Marcin Wasilewski wrote:

    > szt. i później narzekają, że gówno. Ja używam świetlówek od przeszło 10
    > lat i powiem tyle, że porządne świetlówki w cenie około 20 zł (OSRAM,
    > Philips, czy choćby GOVENA) świecą długo i porządnie.

    dorzuce swoje 3 grosze - przez rece przewinelo mi sie sporo modeli i jakims
    cudem ocalaly tylko bardzo malej mocy 'elektroniczne' philipsy (8W) ktore
    byly drogie jak diabli, trwaloscia tez zadziwia mnie 'klasyczny' philips 9W
    starej konstrukcji jeszcze z cewka i starterem, w ktorym producent
    zastosowal wymienna banke (cala reszta zostaje - w oprawie).
    pomimo b. czestego wlaczania/wylaczania kilka (nascie/dziesiat...) razy
    dziennie , trzeba bylo ja wymienic dopiero po 10 latach od zalozenia (nawet
    byly watpliwosci czy po tylu latach da sie kupic takie cos, ale okazalo sie
    ze sa dostepne od reki w sprzedazy)

    cala reszta - philipsy 24W, osramy roznych mocy, tanie chinskie 'wypalajace
    oczy' i swiecace na fioletowo, itd - popadaly juz dawno, niektore nawet po
    kilku miesiacach. najbardziej chyba zawiodlem sie na 'osramach' - byly
    bardzo drogie, a swiecily b. krotko.

    okolo roku temu niejako 'przy okazji' (bylo miejsce w paczce i zastosowanie)
    wzialem 'na probe' dwa uzywane kompakty '55W' z allegro (nie wiem co to za
    firma bo pisze na nich tylko QC-Y10).
    glownie dlatego ze mialem miejsce w ktorym fajnie byloby miec duzo swiatla ,
    a niestety nie bylo sensu tam inwestowac w 'prawdziwa' oprawe, tak ze
    zadecydowaly kryteria 'termiczne'. po wkreceniu w oprawki 'max 60W' z
    komunistycznego bakielitu swieca do dzis, i ich wypylenie elektrod jest w
    sumie znikome.
    nie wiem czy to norma w 'tej klasie' - widzialem tez w handlu podobne 85W i
    125W ... tak czy siak milo sie zdziwilem.

    ogolnie mysle ze trwalosc kompaktow na rynku pozostawia wiele do zyczenia...
    i ich konstrukcji brakuje tez jednego waznego elementu - wymiennej banki i
    standardu jej trzonka... zreszta w wielu modelach pada nie banka a
    elektronika...
    o ile wiec jeszcze ich energooszczednosc jest w miare 'mierzalna', to do
    'ekologicznosci' mysle im daleko... zwlaszcza ze malo sie mowi jak
    'ekologicznie' wyglada ich produkcja ;p

  • 10. Data: 2010-04-05 07:26:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 04 Apr 2010 23:58:06 +0200, PeJot wrote:
    -,artykuly,68323,1.html

    >Może to nauczy urzędników UE, by w przyszłości mniej słuchali ekologów,
    >a więcej inżynierów.

    Moze, ale sugeruje takze zeby mniej sluchali rowniez dziennikarzy.

    Po trzecie - czesc zuzywala wiecej energii niz deklarowal producent ..
    ale ile wiecej ? 20% ? To nadal jest 4x mniej niz zarowka.

    Po drugie - owszem, przygasaja z czasem .. aczkolwiek ciekaw jestem
    czy przy okazji nie spada pobor pradu.

    Po pierwsze - niektore owszem przepalaja sie szybko, ale czy one
    powinny wyznaczac zywotnosc ? Je sie wymienia na gwarancji :-)

    A po czwarte - te wielokrotne zapalania, no coz, wlasnie testuje w
    lazience, pudelko i paragon mam :-)

    J.