  • 191. Data: 2010-04-11 10:01:14
    Temat: Re: Właśnie padła mi jedna świetlówka
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 10 Apr 2010 23:43:39 +0200, Plumpi wrote:
    >Wyrzucić do śmieci i zapomnieć o problemie.
    >Kiedyś jako ekolog straciłem chyba ze 20 czy 30 zł na telefony obdzwaniając
    >przeróżne instytucje i urzedy z prośbą aby wskazali mi firmę czy też
    >instytucję, która odbierze ode mnie zużyte akumulatory żelowe, które mi się
    >zebrały, gdzyż jako instalator wymieniałem w centralach alarmowych. Kolejni
    >specjaliści do spraw ekologii odsyłali mnie od urzędu do urzędu, od firmy do

    Bo sie nie poradziles na grupie :-)
    Wsadzic w paczke i wyslac Inspektorowi Ochrony Srodowiska w gminie,
    albo jeszcze lepiej wojtowi/burmistrzowi/prezydentowi.

    Jesli paczka za droga, to ubrac kombinezon i udawac kuriera.

    Pokwitowanie wyslac do gazety i niech dziennikarze sie dowiedza co
    odpowiedzialny urzednik zrobil z tymi akumulatorami :-)

    >firmy. Objeździłem pół miasta próbując przekazać te akumulatory do
    >utylizacji. W sklepach i firmach kręcili nosem i mówili, że przyjmują tylko
    >wtedy, kiedy się od nich bierze nowe, bo sami maja ogromne problemy i koszty
    >związane z ich utylizacją. Oczywiście firmy oczyszczania miasta przyjmą do

    A to bylo zanim wprowadzili kaucje za akumulatory samochodowe, czy
    przed ?
    Ja usilowalem oddac w sklepie taki ups i odebrac kaucje za
    samochodowy, sztuka jest w koncu sztuka, ale Tesco sie nie udalo.

    >utylizacji za opłatą, ale z jakiej racji, skoro kupując obecnie nowe
    >produkty jestem zmuszony ustawą zapłacić kolejny, pierd...ny, ekologiczny
    >podatek państwu. Państwo zamiast przeznaczyć te pieniądze na tworzenie sieci
    >utylizacji to tylko tworzy kolejne urzedy i instytucje do zbierania podatków
    >od recyclingu. I to jest Polska właśnie.

    Wydaje mi sie ze tych pieniedzy ida jakies doplaty do recyklingow.
    No coz, zawsze bylem ciekaw czy to cenny surowiec, czy uciazliwy
    odpad. Podobnie np slysze o cenach makulatury, patrze na te sterty
    papieru i sie zastanawiam - z czego oni ten papier robia ?

    Dalej sie zastanawiam - jaki procent rteci da sie odzyskac ze starych
    swietlowek. Rteci malo, a stluczki szklanej duzo, odzyskuje sie
    50%, 90%, 99% ?

    Albo taka utylizacja elektroniki .. blaszana obudowa komputera wiadomo
    - do huty, ale reszta to jakis odzyk czy dzialania pozorowane ?
    Bo znow - metali malo, szklo-epoksydu duzo. Ale moze po przemiale to i
    tak ma wiecej miedzi niz ruda z kopalni ..

    Albo np czytam o oponach. Producenci czy moze nawet sprzedawcy maja
    obowiazek zbiorki zuzytych. O chyba cos 75% wskaznik zbiorki musza
    uzyskac. Ale pomyslu co z nimi zrobic dalej - nie ma.
    Na szczescie cementownia przyjmuje za darmo, bo to cenne paliwo.

    J.

  • 192. Data: 2010-04-11 11:11:29
    Temat: Re: Wła?nie padła mi jedna ?wietlówka
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-04-11 12:01, J.F. pisze:

> [...]
    > uzyskac. Ale pomyslu co z nimi zrobic dalej - nie ma.
    > Na szczescie cementownia przyjmuje za darmo, bo to cenne paliwo.

    O, cementownia pali w piecu oponami? No super ekologia - a resztę
    puszcza w komin?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 193. Data: 2010-04-11 12:12:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 11 Apr 2010 13:11:29 +0200, Adam Dybkowski wrote:

    >O, cementownia pali w piecu oponami? No super ekologia - a resztę
    >puszcza w komin?

    Na kominie maja instalacje oczyszczajaca i odsiarczajaca.

    Byc moze w porzadnym piecu opony sie dobrze pala - w koncu jesli z
    opony leci czarny dym, to to jest wegiel, czyli jak najbardziej rzecz
    palna. Inne szkodliwe emisje tez sa palne, a siarka to cenny surowiec
    do produkcji gipsu :-)

    http://www.biznesforum.pl/utylizacja-opon-vt13895.ht
    ml
    http://www.utylizacjaopon.pl/Default.aspx?PageId=144
    http://www.opony.com.pl/technologie/45_recycling_opo
    n.html

    W sumie moze to i nie najgorzej. A na pewno zaoszczedzi miejsca na
    wysypiskach smieci.

    J.

  • 194. Data: 2010-04-11 19:55:39
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Plumpi napisał:
    > Wyrzucić do śmieci i zapomnieć o problemie.

    Drobna porada - nie wrzucaj w tej samej torbie śmieci np. z Twoim
    adresem, czy innymi danymi identyfikacyjnymi. Elektrośmieci mają też
    czasami numery seryjne, zarejestrowane przez użytkownika a to też może
    się źle skończyć.
    Maciek

  • 195. Data: 2010-04-12 15:29:28
    Temat: Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów ?wietlówek ?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mirek" <i...@z...adres> wrote in message

    > I zapobiega osadzaniu się kamienia na pasku klinowym,
    > jak sugeruje jedna reklama.

    :-) No jak komuś przecieka bęben i woda kapie na ten pasek, to
    gdy wodę zmiękczysz Calgonem to nie będą się na pasku robić
    stalagmity i stalaktyty. Jak nie zmiękczysz to będziesz miał problemy
    z takim formacjami skalnymi znanymi z jaskiń :-)

  • 196. Data: 2010-04-12 15:33:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    >
    > Pokwitowanie wyslac do gazety i niech dziennikarze sie dowiedza co
    > odpowiedzialny urzednik zrobil z tymi akumulatorami :-)

    No ja na jego miejscu odesłałbym je Tobie :-)

  • 197. Data: 2010-04-12 20:57:55
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
    > stalagmity i stalaktyty. Jak nie zmiękczysz to będziesz miał problemy
    > z takim formacjami skalnymi znanymi z jaskiń :-)

    Ale zdajesz sobie sprawę że to tak działa tylko w nieużywanej pralce? bo
    w używanej stalaktyty i stalagmity na pasku stalagnatów nie utworzą bo
    wcześniej o szajbki zmielone zostaną?

    --
    Darek

  • 198. Data: 2010-04-12 22:01:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> wrote in message

    > Ale zdajesz sobie sprawę że to tak działa tylko w nieużywanej pralce? bo w
    > używanej stalaktyty i stalagmity na pasku stalagnatów nie utworzą bo
    > wcześniej o szajbki zmielone zostaną?

    Nie muszą stalagnatów tworzyć - parę stalagmitów i mogą Ci
    pasek ładnie przedziurawić jak następnym razem pralkę uruchomisz.
    Pomyśl jak szybko się kręci ten pasek przy wirowaniu!!! ;-)

  • 199. Data: 2010-04-13 04:07:13
    Od: www99 <w...@w...ss>

    On Sun, 11 Apr 2010 00:43:39 +0300, Plumpi <p...@o...pl> wrote:

    Akumulatory możesz sprzedać w punkcie skupu złomu.