  • 1. Data: 2010-11-15 14:17:13
    Temat: Fiat panda - problem ze wspomaganiem
    Od: arch <s...@w...pl>

    Witam.
    Dziś objawił się dziwny problem ze wspomaganiem w pandzie. Otóż po
    przekręceniu kluczyka i uruchomieniu samochodu, gdy tylko lekko ruszy
    się kierownicą, natychmiast zapala się kontrolka od wspomagania
    kierownicy i przestaje ono działać. Dodatkowo kierownica "chodzi"
    bardzo ciężko. Co to może być? Jakiś przekaźnik?

    pozdrawiam

    Sławek

  • 2. Data: 2010-11-15 14:20:47
    Temat: Re: Fiat panda - problem ze wspomaganiem
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    zalezy ktora panda:)
    generalnie rzecz biorac wariant optymistyczny i najbardziej prawdopodobny
    polecialy ci luty w silniku. Trzeba wymontowac, rozebrac, polutowac itd.
    Druga opcja to przekaznik - mogl zdechnac. na allegro masz uslugi wymiany i
    same przekazniki. Przekaznik we wspomaganiu a nie w skrzynce rozdzielczej -
    zebysmy sie rozumieli:)

    trzecia opcja jak masz nowsza pande to torque sensor. Na to jeszcze nie ma
    lekarstwa poza wymiana calego wspomagania. nie ma osobno czujnika.

    najlepiej podjedz do kogos kto ma elm327 i fiat ecu scan pełny - odczytasz
    blad i bedziesz wiedzial praktycznie na 100%

  • 3. Data: 2010-11-15 14:32:41
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 15 Lis, 14:20, Michał Gut
    <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    >
    > najlepiej podjedz do kogos kto ma elm327 i fiat ecu scan pełny - odczytasz
    > blad i bedziesz wiedzial praktycznie na 100%

    No fakt, z pośpiechu nie sprecyzowałem.
    Chodzi o pandę z 2004 r. z silnikiem 1,2.

  • 4. Data: 2010-11-15 14:40:40
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    No fakt, z pośpiechu nie sprecyzowałem.
    Chodzi o pandę z 2004 r. z silnikiem 1,2.

    nie jestem pewien ale *chyba* masz poprawione wspomaganie (czyli nie zimny
    lut i przekaznik) chociaz objawy idealnie wrecz pasuja do zimnego lutu.

  • 5. Data: 2010-11-15 14:46:53
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 15 Lis, 14:40, Michał Gut
    <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    > lut i przekaznik) chociaz objawy idealnie wrecz pasuja do zimnego lutu.

    Dzięki. Sprawdzę wieczorem, bo tak prawdę mówiąc to auto żony i
    oczywiście póki co wiem o problemie tylko tyle co można się od niej
    dowiedzieć przez telefon. A będzie w domu dopiero wieczorem.

    pozdr

  • 6. Data: 2010-11-15 16:17:29
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 Nov 2010 14:40:40 +0100, Michał Gut
    <m...@w...pl> wrote:

    >nie jestem pewien ale *chyba* masz poprawione wspomaganie (czyli nie zimny
    >lut i przekaznik) chociaz objawy idealnie wrecz pasuja do zimnego lutu.

    Panda 1.1, rocznik też 2004, czasami, zwłaszcza po dobiciu kierownicą
    na maksa w prawo lub lewo, zapala się kontrolka wspomagania. Pali się
    przez jakiś czas (raz krótszy, raz dłuższy), i sobie gaśnie.
    Wspomaganie działa. Jakiś pomysł?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 7. Data: 2010-11-15 18:24:25
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    nie mam pojecia - trzeba by zobaczyc co w tym momencie mowi komp
    wspomagania.
    byc moze trzeba skalibrowac wspomaganie - odczytuje kąt skręcenia kierownicy
    i moze wydaje mu się ze przekroczyles wiecej niz to mozliwe. generalnie olej
    to. bardzo bardzo podobny - wreczidentyczny- objaw ma panda jaka dostalem
    jako samochod zastepczy na czas naprawy z ASO.

    sir

  • 8. Data: 2010-11-15 21:13:05
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Może być też słaby akumulator.
    Wspomaganie pobiera dużo prądu i przy obniżonym napięciu sterownik może
    odłączać wspomaganie.
    Jeżeli dzieje się to także przy większych obrotach silnika, gdy ładowanie
    jest dobre, to raczej słaby akumulator odpada.
    Jacek

  • 9. Data: 2010-11-16 08:23:14
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-11-15 16:17, jerzu pisze:

> [...]
    > na maksa w prawo lub lewo, zapala się kontrolka wspomagania. Pali się
    > przez jakiś czas (raz krótszy, raz dłuższy), i sobie gaśnie.

    Temat fiatoskich wspomagan przerabialem z okazji wkladania takowego do SC.
    Otoz pokrecenie kilka razy od oporu do oporu przegrzewa silnik i
    potrzebna jest chwila na schlodzenie go. W ekstremalnym przypadku komp
    odlaczy na chwile wspomaganie.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 10. Data: 2010-11-16 08:25:05
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

> [...]
    > Jeżeli dzieje się to także przy większych obrotach silnika, gdy ładowanie
    > jest dobre, to raczej słaby akumulator odpada.

    prawda to - zdziwilem sie jakie wartosci sie pojawiaja podczas machania
    kierownica.
    to tez mozna by sprawdzic - niestety tu najlepiej sie podpiac do elma i
    zczytac co go boli