  • 1. Data: 2010-11-15 10:04:15
    Temat: SX4 / Sedici czy warte uwagi ?
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Się zastanawiam. Pewnie w przyszłym roku czeka mnie niestety wymiana
    samochodu. Dotychczas nastawiałem się na i30, ale w oko wpadły mi też modele
    z tytułu.
    Użytek zupełnie przeciętny "domowy" więc 95% do 98% jazdy to miasto.
    Przebiegi 20-30 tyś rocznie. Rodzina 2+1. Auto ma być wygodne i nieuperdliwe
    w eksploatacji - tak jak obecne: na maksa nudne swa bezawaryjnością i
    przypominające o fakcie że się ma samochód tylko tym że trzeba go
    zatankować, ubezpieczyć i raz w roku podjechać na przegląd. Po prostu
    "przezroczyste" w eksloatacji.
    Pojeżdżę nim z 8 lat, zrobię 180-250 tys km, więc chcę auto tylko i
    wyłącznie nowe i chciałbym w tym okresie nie zaprzatać sobie głowy faktem że
    mam samochód w aspekcie awarii, komplikacji życia i innych takich. Coś jak z
    posiadaniem lodówki, kanapy itp.
    Nie oczekuję żadnych emocji tylko udogodnienia w życiu jaką daje możliwość
    przemieszczania się własnym samochodem. Jak dla mnie wszystkie samochody
    mają zbyt dużo niepotrzebnych bajerów typu kupa elektroniki,
    kilmatyzacja-sracja (kolejna pierdoła którą trzeba obsługiwać) i inne
    bzdury, ale trudno - nie wypruję. Z bajerów chętnie wziąłbym automatyczną
    skrzynię ale jeżeli ma to być kolejny elekment który mogłby uprzykrzyć życie
    luzb znacznie podwyższyć koszty eksploatacji w 8 letnim okresie, to daruję
    sobie.
    Silnik benzyna - o ile to możliwe z jak najmniejszą ilością "wodotrysków"
    typu 16V, turbo. Wolałbym płaski moment z dobrym dołem, ale godzę się z tym
    co jest. Diesla nie chcę, gazu nie będę montować.
    Na dzień dzisiejszy rozważam 3 samochody:
    i30
    sx4/sedici
    astra
    Jeżeli chodzi o "podobanie się" wolałbym nadwozie sedan, ale ceny sedanów są
    nie wiedzieć czemu bezsensownie wyższe więc będę pewnie brał coś z tej
    trójki - kwestia podobania się samochodu jest dla mnie drugoplanowa.
    Jeszcze raz podkreślę że w grę wchodzi tylko i wyłącznie samochód nowy i
    żadne używanie mnie nie interesują.
    Jak wg waszej wiedzy wyglada możliwość i ceny zakupu nowego samochodu wśród
    podanych modeli a także gwarancja poza oficjalną siecią dealerską
    przedstawiciela/importera? Mój kolega kupił swoje legacy przez niezależnego
    brokera i zapłacił sporo, sporo taniej pomijając fakt że w salonie subaru
    został doś mocno olany a broker dostarczył mu auto pod dom i załatwił
    wszystko za niego. Gwarancję ma.
    --
    Jackare

  • 2. Data: 2010-11-15 10:16:02
    Temat: Re: SX4 / Sedici czy warte uwagi ?
    Od: tadek <t...@p...onet.pl>

    On 15 Lis, 10:04, "Jackare" <j...@i...pl> wrote:
> [...]
    > brokera i zapłacił sporo, sporo taniej pomijając fakt że w salonie subaru
    > został doś mocno olany a broker dostarczył mu auto pod dom i załatwił

    Legacy i inne modele Subaru są ZNACZNIE tańsze na Litwie i stamtąd
    brokerzy je ściągają. Można też kupić je samemu na Litwie jak ja
    zrobiłem. Jest tylko konieczność pojechania po samochód do np Wilna.
    Ja również rozpatrywałem SX4 a skończyło się na Foresterze ktory jest
    droższy i większy

  • 3. Data: 2010-11-15 10:29:57
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Jackare napisał:

    > Się zastanawiam. Pewnie w przyszłym roku czeka mnie niestety wymiana
    > samochodu. Dotychczas nastawiałem się na i30, ale w oko wpadły mi też
    > modele z tytułu.
    Czemu niestety? :-)
> [...]
    > że trzeba go zatankować, ubezpieczyć i raz w roku podjechać na przegląd.
    > Po prostu "przezroczyste" w eksloatacji.
    Kolezanka z pracy ma fiata 4x4 + LPG i nie narzeka na spalanie jak i na awaryjnosc
    tego autka dla
    kobiet. Jednak jesli szukasz auta dla rodziny 2+1 to zapomnij o bagazniku w tym
    aucie(chyba niecale
    270l), w Twingo jest pakowniejszy bo przesuwana jest kanapa, nie wspomne o innych
    miejskich autkach
    i to nawet nie kombi nie mowiac juz o kompaktach a cena taka sama lub nizsza :-)
    Tak to tylko w Erze :-)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 4. Data: 2010-11-15 10:53:12
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2010-11-15 10:04, Jackare pisze:
    > Auto ma być wygodne

    Trudno nazwać SX4 autem wygodnym.
    P.

  • 5. Data: 2010-11-15 11:08:38
    Od: "jot.be" <j...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Pan Piskorz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Trudno nazwać SX4 autem wygodnym.
    > P.

    Święta prawda.
    Ja w zeszłym roku poszedłem do salonu to kupić....i wyjechałem z tego
    salonu....i30.....

    I jak na razie utwierdzam się w przekonaniu że dobrze zrobiłem.

    Pozdr

  • 6. Data: 2010-11-15 11:40:37
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

> [...]
    > Się zastanawiam. Pewnie w przyszłym roku czeka mnie niestety wymiana
    > samochodu. Dotychczas nastawiałem się na i30, ale w oko wpadły mi też modele

    Witaj

    IMO najlepszym wyborem będzie i30 ewentualnie Astra 3. Nie oceniam
    kosztów eksploatacji, ale miałem okazję jeździć SX4 - na moje
    porównanie z Fordem Fusion dealer był mocno oburzony - podobno
    pozycjonują zdecydowanie wyżej co chyba widać w cenie -SX4/Sedici to
    małe, tandetne i nieciekawe w środku, napęd 4x4 odłączany przy wyższej
    prędkości. Fiat jest lepiej wykończony ale wciąż to sa małe auta. i 30
    zdecydowanie lepiej się prowadzi choć można się czepiać nieprecyzyjnej
    skrzyni (6). W astrze odradzam silnik 1.3 (1248 ccm) - to nie jedzie,
    nawet w miescie z 6cio stopniową skrzynią spala więcej niż powinien,
    układ: mały silnik + 6 biegów nienajlepiej wróży żywotności turbiny.
    i30 ma wszystko to co w aucie tej klasy powinno być - bez zachwytów
    ale pełna poprawność (wnętrze, bagażnik, układ kierowniczy,
    zawieszenie). Można znaleść kilka słabszych miejsc -np odpadajaca
    rączka rolety bagażnika, czy "różna" elektryka w zależności od miejsca
    produkcji.

    pozdrawiam
    Sebastian

  • 7. Data: 2010-11-15 19:41:16
    Od: "Inead" <a...@g...pl>

    rączka rolety bagażnika, czy "różna" elektryka w zależności od miejsca
    produkcji.

    Jak poznałeś elektrykę prawie nowego modelu to nie najlepiej to świadczy o
    Hultaju.

  • 8. Data: 2010-11-15 21:22:37
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Gabriel 'wilk'" <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:ibqugc$2ll$1@news.onet.pl...

> [...]
    > pakowniejszy bo przesuwana jest kanapa, nie wspomne o innych miejskich
    > autkach i to nawet nie kombi nie mowiac juz o kompaktach a cena taka sama
    Muszę znaleźć nieco czasu i pójść zobaczyć toto do salonu choć po
    przeczytanych tu opiniach chyba stracę zainteresowanie tym autem.
    > Tak to tylko w Erze :-)
    > pozdrawiam

    Nie, dlaczego? Do tej pory się udawało. Dlatego piszę na początku "niestety"
    bo jak wiemy nowe i lepsze jest wrogiem dobrego a ja mam dobre i jestem
    zadowolony choć zdaję sobie sprawę, że z wiekiem i przebiegiem dobre będzie
    się robić mniej dobre
    Pewnie ostatecznie pozostanę przy hyundaiu i30 chyba że się trafi jakaś mega
    promocja na sonatę....
    --
    Jackare

  • 9. Data: 2010-11-15 21:47:14
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 15 Nov 2010 10:04:15 +0100, Jackare <j...@i...pl>
    wrote:

> [...]
    > brokera i zapłacił sporo, sporo taniej pomijając fakt że w salonie subaru
    > został doś mocno olany a broker dostarczył mu auto pod dom i załatwił

    Specyfika Subaru polega na dosyć dziwnym polskim importerze, do
    tego swego czasu pomagała wojna cenowa między dwoma litewskimi
    importerami (ale ta już się chyba skończyła).

    > Gwarancję ma.

    A próbował ją egzekwować? ;)

    r.