  • 1. Data: 2012-05-10 20:08:26
    Temat: Filtr paliwa do fiatowskiego diesla. Skąd te ceny?
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Do Fiata Doblo 1,9D wolnossącego filtr paliwa kosztuje ok. 55 zł
    do tego samego Fiata z silnikiem 1,9JTD filtr paliwa kosztuje ok. 300 zł.
    Na zewnątrz filtry różnią się tylko elektrycznym zaworem odwadniającym,
    który (ciekawostka) nie jest sprzedawany razem z filtrem, tylko trzeba
    go przełożyć ze starego filtra.
    Czy jest jakieś techniczne/logiczne uzasadnienie takiej różnicy w cenie
    filtra oleju napędowego do wersji z turbo w porównaniu do silnika
    wolnossącego?
    Jacek

  • 2. Data: 2012-05-10 22:30:20
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-05-10 20:08, Jacek pisze:
> [...]
    > Czy jest jakieś techniczne/logiczne uzasadnienie takiej różnicy w cenie
    > filtra oleju napędowego do wersji z turbo w porównaniu do silnika
    Nie tyle turbo/brak turbo.
    JTD = common rail, tam przeważnie jest cały zestaw pomp paliwa, pierwsza
    w zbiorniku, druga gdzieś pod siedzeniem kierowcy, trzecia - pompa
    wysokiego ciśnienia przy silniku. Filtr siedzi przeważnie za drugą pompą
    i pracuje przy znacznie wyższych ciśnieniach niż w "zwykłym" dieslu
    gdzie jest tylko pompa w zbiorniku.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2012-05-10 23:07:23
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy jest jakieś techniczne/logiczne uzasadnienie takiej różnicy w cenie
    > filtra oleju napędowego do wersji z turbo w porównaniu do silnika

    hmm, jaki rocznik tego auta? albo vin podaj, bo ... coś dziwnego.
    ja za filtr paliwa do 2.4 jtd, placilem cos kolo 50 zl. z tego co wiem do
    1.9 jtd [8v] ceny są podobne.
    czy w tym twoim aucie nie jest takm, że wymienny jest wklad, a ty sprawdzasz
    ceny całego filtra? np wraz z podstawą - mocowaniem filtra?

    podaj vin, zobaczę za ile ja mogę taki filtr kupić.

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 4. Data: 2012-05-10 23:09:25
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > przy znacznie wyższych ciśnieniach niż w "zwykłym" dieslu gdzie jest tylko

    wiesz, w jtd, są dwie pompy - przynajmniej w tych starszych - w baku i pompa
    cr. ;)

    coś dziwnego - warto by kolega podal rok, vin auta, to sprawdzimy skąd on
    takie ceny ma i dlaczego/.

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 5. Data: 2012-05-11 08:18:58
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    Najnowsze trendy w filtrach oleju napaedowego nakazują produkować
    jednorazowe kompletne filtry razem z obudową. Co podnosi cenę.

  • 6. Data: 2012-05-11 09:28:00
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Dla uściślenia.
    Mam Doblo 1,9 Multijet 120 KM rocznik 2008
    VIN ZFA22300005544995.
    Ten drogi filtr w porównaniu z filtrem do Doblo 1,9 D 63 KM rocznik 2002
    nie różni się na oko poza ceną niczym. Jeden 277 zł drugi 52 zł
    Na pewno filtr nie pracuje na wyższym ciśnieniu, bo ma identyczne
    plastikowe przyłącza, identyczny kształt i jednakową grubość blachy.
    Zrozumiałbym, gdyby ten drogi filtr sprzedawali razem z elektrycznym
    ustrojstwem odwadniania wkręcanym pod filtrem, czyli tak, jak jest w
    aucie, a sprzedają z plastikową nakrętką do ręcznego spuszczania wody, a
    elektryczne "paści" każą przekręcić ze starego filtra (informacje z ASO
    Tychy).
    Filtr, który kupiłem na też ciekawy napis na pudełku "Genuine part -
    ricambi originali" i do tego Made in China. Numer części 0077363657.

    Teraz nie wiem, czy to ja czegoś nie rozumiem, czy może Multijet wymaga
    jakichś lepszych filtrów. A może po prostu, jak ktoś kupuje 1,9 D 63 KM
    to od razu widać, że gołodupiec i trzeba dać mu tańsze części, a jak
    sobie kupił "wypasionego" Mulitjeta 120 KM to można mu głębiej zajrzeć
    do kieszeni?
    Jacek

  • 7. Data: 2012-05-11 09:36:44
    Od: Jacek <n...@g...com>

    http://tinyurl.com/c78f9ul

    Tak wygląda ten nieszczęsny filtr
    Jacek

  • 8. Data: 2012-05-11 09:47:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości grup

    > Filtr, który kupiłem na też ciekawy napis na pudełku "Genuine part -
    > ricambi originali" i do tego Made in China. Numer części 0077363657.

    Nie ma zamienników?

  • 9. Data: 2012-05-11 09:51:42
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-05-11 09:47, Cavallino pisze:

    > Nie ma zamienników?
    Albo nie ma, albo nie umiem szukać.
    W sklepach z częściami znaleźli ten filtr po numerze VIN za ok 300 zł i
    do tego na zamówienie. Kupiłem więc w końcu w ASO.
    Jacek

  • 10. Data: 2012-05-11 11:43:48
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    > Albo nie ma, albo nie umiem szukać.
    > W sklepach z częściami znaleźli ten filtr po numerze VIN za ok 300 zł i do
    > tego na zamówienie. Kupiłem więc w końcu w ASO.

    FILTR
    hart - 92zł
    mann - 197zł
    filtron - 146zł
    purflux - 187zł

    nie wiem jak paliwowe, ale powietrzne hart jakie widzialem wygladaja lepiej
    niż nie jeden firmowy filtr.

    a co -zareklamuję, :-)\
    www.autofanty.pl

    ;)