  • 1. Data: 2013-04-03 18:35:47
    Temat: Filtr podczerwieni
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Poszukuję filtra z plastiku żeby zasłonić diody w oświetlaczu IR do
    kamerki zewnętrznej.Myślę o takim tworzywie, które często występuje w
    sprzęcie RTV- ciemnoczerwony, przezroczysty plastik... Jarzące się diody
    zdradzają mi pracę kamerki...
    Szklany chyba trudno byłoby obrobić ( oświetlacz zintegrowany z kamerą)

  • 2. Data: 2013-04-03 19:50:38
    Temat: Re: Filtr podczerwieni
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

    W dniu 2013-04-03 18:35, Rentier pisze:
    > Poszukuję filtra z plastiku ...

    Diody IR świecą wąskopasmowo. Filtr nic nie da. Można je jedynie
    zasłonić całkowicie

    Paweł

  • 3. Data: 2013-04-03 20:39:17
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-04-03 19:50, Pawel2420 pisze:

    > Diody IR świecą wąskopasmowo. Filtr nic nie da. Można je jedynie
    > zasłonić całkowicie
    Niezbyt wąskopasmowo, widmo dość szerokie. Można wymienić na takie,
    które będą miały długość fali (szczyt widma) trochę dalej w podczerwień,
    będą mniej widzialne... ale też słabiej oświetlające, bo filtr
    głębokiego IR w kamerce zacznie odcinać więcej.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2013-04-04 15:47:53
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 03.04.2013 18:35, schrieb Rentier:
> [...]
    > zdradzają mi pracę kamerki...
    > Szklany chyba trudno byłoby obrobić ( oświetlacz zintegrowany z kamerą)

    Bawię się podczerwienią i "niewidocznym" oświetleniem do kamer chyba 25
    lat. Bottom line: nie ma ch..., całkiem niewidocznych dla oka do
    normalnej kamery nie zrobisz. Kamery widzą prawie tak jak oczy,
    niestety. Możesz popróbować w sposób następujący: wymienić diody 880nm
    na 940nm. Przed diody dać dyfuzor, coby zlikwidować hot spoty. Najlepsza
    jest folia holograficzna LSD firmy luminit, ale to drogie jak cholera.
    Można dać kalkę graficzną (taką, do rysowania tuszem) lub papier
    japoński pokryty lakierem caponowym. Na to dobry filtr IR, na przykład
    RG850 Zeissa. Jak nie jest kompletnie ciemno (np. jest oświetlenie
    uliczne lub podobne), to może wystarczyć wymiana diod na wysokoefektywne
    diody na 940nm, lekko zmatowione z przodu. Można też oświetlenie i
    kamerę dać za szybą z RG850, ale diody i tak trzeba wymienić. Niestety
    człowiek widzi do 900nm, choć bardzo słabo. Konkretniej widzi też
    więcej, nawet na światło lasera Nd:YAG (lambda 1064nm) reagują jeszcze
    komórki siatkówki, ale dopiero przy bardzo niezdrowej gęstości mocy
    (testy były przeprowadzone in vitro).

    Waldek