  • 1. Data: 2012-12-23 21:36:49
    Temat: Focus - padający aku na postoju
    Od: k...@g...com

    Witam wszystkich.

    Od kilku dni borykam się z problemem w mojej foczce.
    Otóż po kilku godzinach na postoju akumulator jest pusty - coś żre prąd.
    Mierzyłem pobierany prąd multimetrem, 20mA, wydaje mi się, że w normie.
    Nie mam pomysłu co to może być.

    Ma ktoś jakieś sugestie?

    Pzdr.

  • 2. Data: 2012-12-23 21:39:35
    Temat: Re: Focus - padający aku na postoju
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-23 21:36, k...@g...com pisze:
> [...]
    > Otóż po kilku godzinach na postoju akumulator jest pusty - coś żre prąd.
    > Mierzyłem pobierany prąd multimetrem, 20mA, wydaje mi się, że w normie.

    Ile lat ma aku?
    Mrozy przyszły i aku się poddaje.

    Lewis

  • 3. Data: 2012-12-23 21:45:00
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 23 grudnia 2012 21:39:35 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:
    > Ile lat ma aku?
    >
    > Mrozy przyszły i aku się poddaje.
    Zapomniałem dodać...
    Wymienione świece żarowe, olej, filtr powietrza, oleju, paliwa, zrobiony rozrząd,
    dwumasa... Akumulator kupiony jakieś 2-3 miesiące temu, 74Ah.
    Dopóki nie przyszedł mróz, to palil na dotyk. Na blacie 240.000 km.

  • 4. Data: 2012-12-23 21:54:40
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** pisze tak:

    > Mierzyłem pobierany prąd multimetrem, 20mA, wydaje mi się, że w
    > normie.

    jakie napięcie ma rano?

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 5. Data: 2012-12-23 21:57:33
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 23 grudnia 2012 21:54:40 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:
    > jakie napięcie ma rano?
    12.8V

  • 6. Data: 2012-12-23 21:59:15
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-23 21:57, k...@g...com pisze:
    > 12.8V

    To bardzo poprawne.
    A jak odpalisz i natychmiast zgasisz po czym jeszcze raz chcesz odpalić
    to jak kręci?

    Lewis

  • 7. Data: 2012-12-23 22:00:45
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** k...@g...com pisze tak:

    > 12.8V

    to dobre

    mierzyłeś jak jest "pusty"
    mierzyłeś napięcie ładowania?

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 8. Data: 2012-12-23 22:06:06
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 23 grudnia 2012 21:59:15 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:
    > To bardzo poprawne.
    >
    > A jak odpalisz i natychmiast zgasisz po czym jeszcze raz chcesz odpalić
    >
    > to jak kręci?
    Problem w tym, że teraz nie chce odpalić po nocy. Kręci mulasto, po kilkunastu
    sekundach napięcie spada do drastycznych wartości w stylu 9-10V i wszystko gaśnie.
    Nie próbowałem go gasić bezpośrednio po zapaleniu bo bałem się, że nie odpali drugi
    raz. Ale jeśli to coś może podpowiedzieć to tak zrobię na próbę.

    Ogólnie mówiąc jak postoi 3-4 godziny to odpala bez problemu, problem pojawia się po
    nocy. Prąd 20mA wydaje mi się bardzo mały, nie powinien tak dużego aku rozładować w
    ciągu nocy. Pytanie czy coś się w foczce po jakimś czasie nie załącza (nie wiem co i
    po co miałoby, ale może jednak).

  • 9. Data: 2012-12-23 22:07:53
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 23 grudnia 2012 22:00:45 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:
    > mierzyłeś jak jest "pusty"
    > mierzyłeś napięcie ładowania?
    Jak go wypompuje przy odpalaniu do zera, to potrafi nawet do 9V spaść, wydaje mi się
    to tragiczną wartością. Ładowanie 14.8V, po załączeniu dmuchawy na maksa, świateł
    itd. 14.5V, wydaje mi się, że elegancko.

  • 10. Data: 2012-12-23 22:11:29
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** pisze tak:

    > po kilkunastu sekundach napięcie spada do drastycznych wartości w
    > stylu 9-10V

    9v to też nieźle po kilkunastu sekundach kręcenia

    problem jest raczej w długim niezapalaniu niż w akumulatorze.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87