  • 91. Data: 2022-03-12 08:40:09
    Temat: Re: Format karty SD
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 10.03.2022 o 16:48, Animka pisze:

    > Np.słonecznikowy (innej firmy) kupiony w Biedronce to to samo świństwo
    > co rzepakowy.
    > Nadmieniam, ze olej rzepakowy jak i margaryny z niego to RAK.
    > Taki profesorek co wymyśał te margaryny zapytany czy to je powiedzia,
    > że on to je tyko masełko prawdziwe.Ten mosiek dla szmalu pracował, a
    > nie dla dobra ludzkości.

    No cóż.. Muszę spróbować, choć nie jestem jakimś smakoszem gustującym w
    olejach.

    Żaden profesorek (i M. Gessler także) i jego kulinarne gusta nie
    zastąpią własnych kubków smakowych.

  • 92. Data: 2022-03-12 08:40:51
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 10.03.2022 o 20:15, Collie pisze:

    > To bez znaczenie, bo to nie są prawdziwe oleje, podobnie jak masło
    > roślinne nie jest prawdziwym masłem. Prawdziwy olej - jak sama nazwa
    > wskazuje - pochodzi z oliwek, a te z kolei - z drzewa oliwnego, a nie
    > z pola obsianego rzepakiem, czy słonecznikiem. I jak chcesz wiedzieć
    > przy okazji, to ostatnie namaszczenie zostanie Ci udzielone olejem
    > z oliwek, a nie olejem słonecznikowym Bartek. To chyba też coś Ci
    > mówi, nie?

    Najprawdziwsze oleje, ani w słowniku ani w polskiej kuchni nie ma nazw
    innych niż olej dla produktów tłoczonych z słonecznika i rzepaku.  Są
    oczywiście także oleje tłoczona z innych roślin - np palm. A dla oliwek
    i tylko oliwek zarezerwowana jest nazwa "oliwa".

  • 93. Data: 2022-03-12 22:36:04
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-03-12 o 08:40, trybun pisze:

    > No cóż.. Muszę spróbować, choć nie jestem jakimś smakoszem gustującym w
    > olejach.

    Ja też nie..., ale na czym usmażysz frytki i co dodasz do np. surówki
    czy śledzi jak do tego potrzebny olej.

    > Żaden profesorek (i M. Gessler także) i jego kulinarne gusta nie
    > zastąpią własnych kubków smakowych.

    Tak, masz rację. Każdy ma swój własny smak.
    Zrobiam raz naleśniki z wodą mineraną w/g przepisu Gesler i nie mogłam
    tego jeść, bo mi nie smakowały. A jej pączka to nawet nie mam ochoty
    spróbować.

    --
    animka

  • 94. Data: 2022-03-12 22:39:34
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-03-12 o 08:37, trybun pisze:

    > I już? Nie bulwersuje Cie donosicielstwo, próby dyskredytacji i
    > pomówienia przedpiścy tylko ruski?

    Przepraszam, nie znoszę donosicielstwa. Cofam to co napisałam.

    --
    animka

  • 95. Data: 2022-03-12 22:43:31
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-03-12 o 08:38, trybun pisze:

    > Dobrze by było tak aby  był także widok na drzwi wejściowe. Najlepiej by
    > było podwiesić gdzieś pod sufitem. Aby nie wiercić w nim można
    > wykorzystać np  jakiś żyrandol czy cos podobnego.

    O tak :-) Najlepiej chyba w przedpokoju. Taka kamera chyba nie ma kabli?

    --
    animka

  • 96. Data: 2022-03-12 22:56:07
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-03-12 o 08:39, trybun pisze:

    > Ja pisałem o Kujawskim i normalnym oleju rzepakowym bez nazwy.  I
    > całkiem możliwe że słonecznikowy ma jakiś smak. Choć i tu nie sadzę aby
    > "Bartek" poza ceną różnił się od innych olejów słonecznikowych.
    > Technologia tłoczenia olejów jest jedna i raczej ciężko by było
    > wyczarować w niej jakieś extra walory smakowe.

    Chodzi o jedzenie z dodatkiem oleju.Jak ktoś się przyzwyczaił do
    rzepakowego i margaryny rakotwórczych to się nie przestawi na coś innego.

    Nadal mam probemy z literą "l,Ł, L" na klawiaturze. Muszę się cofać,
    żeby ją wbić. Klawiatura niby żaroodporna, ale tym razem coś się chyba
    przepaliło. Nie pomógł odkurzacz, ani taki mautki odkurzacz na USB
    przeznaczony dla klawiatur.Chyba trzeba będzie kupić nową :-(

    --
    animka

  • 97. Data: 2022-03-12 23:15:32
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > oczywiście także oleje tłoczona z innych roślin - np palm. A dla oliwek
    > i tylko oliwek zarezerwowana jest nazwa "oliwa".

    Nie robię codziennie surówek, ale kupię olej z oliwek przy okazji.
    Kiedyś kupowałam różne. Teraz mam w domu tylko słonecznikowy.
    Strzeż się oleju palmowego, bo to trucizna.Poczytaj gdzieś na ten temat.
    Przed świętami rzucili do Auchana dużo ciast (w tym makowców). Dobrze,
    że miałam przy sobie lupę (zawsze czytam skład produktu). Czytam, a tam
    w tych ciastach o dziwo tanich w składzie olej palmowy.Mogłam zgosić tę
    firmę piekarniczą do Rzecznika Konsumentów, ale nie chciało mi się
    specjanie pisać.

    --
    animka

  • 98. Data: 2022-03-13 09:33:09
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 12 Mar 2022 08:37:12 +0100, w <t0hija$fgk$1@gioia.aioe.org>, trybun
    <M...@j...cb> napisał(-a):

    > I już? Nie bulwersuje Cie donosicielstwo, próby dyskredytacji i
    > pomówienia przedpiścy tylko ruski?

    Cytowanie ruskich trolli to donosicielstwo? :D
    Warto znać stan psychiczny intelokutora zanim zacznie coś mu się (bezowocnie)
    tłumaczyć.

  • 99. Data: 2022-03-13 16:24:21
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W sobotę, 12.03.2022 o 23:15, Animka napisała:

    > Nie robię codziennie surówek, ale kupię olej z oliwek przy okazji.
    > Kiedyś kupowałam różne. Teraz mam w domu tylko słonecznikowy.

    Do surówek tylko oliwa z oliwek. Tak twierdzi moja osobista ekspertka
    kuchenna, bo mnie tam bez różnicy, czy z oliwek, czy ze słonecznika.
    W ogóle, jak twierdzi ta sama ekspertka, oliwa z oliwek jest tak
    wyjątkowym olejem, że dla smakosza i zdrowotnika wszystkie inne oleje
    to ersatze. Te namiastki oliwy powinny zresztą być spożywane tylko na
    zimno, bo do smażenia nadaje się jedynie olej rzepakowy. Krótko mówiąc:
    oliwa vergine über alles!

  • 100. Data: 2022-03-13 20:49:29
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-03-13 o 16:24, Collie pisze:

> [...]
    > to ersatze. Te namiastki oliwy powinny zresztą być spożywane tylko na
    > zimno, bo do smażenia nadaje się jedynie olej rzepakowy. Krótko mówiąc:

    Pozdrów swoją osobistą ode mnie :-)
    Czy oliwa z oliwek jest z takich samych, które sprzedają w słoikach w
    sklepach? Coś obrzydliwie gorzkiego to jest.
    Olej Bartek nadaje się także do smażenia.Oliwa z oliwek też.

    Oliwa z oliwek w kuchni
    Ze względu na wysoką zawartość cennych kwasów tłuszczowych, oliwa z
    oliwek zastosowania w kulinariach oferuje bardzo szerokie. Może być
    wykorzystywana zarówno do marynowania, jak i smażenia, duszenia czy
    gotowania. Zdania w kwestii tego czy można smażyć na oliwie typu extra
    virgin są podzielone, ponieważ niektórzy eksperci twierdzą, że wpływa to
    niekorzystnie na strukturę kwasów tłuszczowych. Inni z kolei
    podkreślają, że jednonienasycone kwasy tłuszczowe (obecne w oliwie z
    oliwek w wysokim stężeniu) nie ulegają degradacji w czasie obróbki
    termicznej, co sprawia że jest ona jednym z najlepszych tłuszczów
    przeznaczonych do smażenia.
    https://biogo.pl/blog/zastosowania-oliwy-z-oliwek/

    --
    animka