  • 91. Data: 2009-09-30 14:13:29
    Temat: Re: Fotograf do ślubu - jakie ceny?
    Od: "Krzysztof Sordyl" <k...@k...com.pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    news:h9vek4$fsk$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Chcialbym zobaczyc jak fotograf zmienia w locie te szkla na weselu ;)

    to załap się na wesele na którym foce :)

    Krzysztof Sordyl
    KS STUDIO
    www.ksstudio.pl

  • 92. Data: 2009-09-30 14:27:24
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    >500 do obrobienia
    >nie mam czasu na zabawe...

    Ach, czyli tutaj pies pogrzebany.
    Jesli jestes umowiony na ilosc do 500 zdjec to faktycznie masz sie z
    czym bawic.

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 93. Data: 2009-09-30 14:28:28
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > oczywiście że się da, ja swego czasu sprzedawałem zdjęcia z 400D plus
    > sigma
    > za cenę 1 szt. zdjęcia - licencji/cena 400D
    > Ale statystyczny klient wymaga by miec topowy sprzęt,
    > bo wtedy po prostu psychicznie dobrze się czuje płacąc za usługę.
    > Jest to jedna z metod "filtrowania" zleceniobiorców,
    > by mieć pewność że zleceniobiorca nie urwał się z choinki ;)

    ja bym do tego jeszcze dolozyl wygode fotografa. Siedze o 5 godzin
    nad materialem z pleneru, ktory zostal po trosze zrobiony na 50D, 5D
    i 5D MKII jak pomiedzy obiema 5tkami nie widze abolutnie zadnej
    roznice godnej wymienienia tak 50D odtsaje mi niestety tak, że czasem
    mam problem bo w cieniach wychodza mi paskudztwa. W przypadku
    piatek moge material bardzo skutecznie plastycznie meczyc krzywymi,
    ciagnac cienie itp. tak aby ofekt koncowy byl jak najlepszy, natomiast
    50tka niestety nie daje takiego pola manewru. Osobiscie czuje z tego
    powodu dyskomfort bo lubie perfekcje. Tyle z mojej strony.
    Na odbitkach typu 15x21 nie bedzie to widoczne ale na wiekszych
    juz wylezie.

    Roger

    --
    Marcin Roger Pojałowski
    http://wrota-bieszczadow.pl ; http://studio-roger.pl

  • 94. Data: 2009-09-30 14:31:27
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > komputer dla grafika z jednym dyskiem - no way...
    > a matryca laptopowa jako wyznacznik kolorów - nie no...
    > Marek - proszę...

    uwierz mi da sie i to naprawde komfortowo. Cztery rdzenie, XP,
    jeden dysk, wylaczony swap i wszystko smiga jak talala do tego stopnia
    ze nawet by mi sie nie chcialo za darmo grzebac przy tym zestawie
    zeby go upgradowac. Tak, ze pozwole sobie Twoje wymagania mocno
    podwarzyc. Albo po prostu mnie do pracy wystarcza byleco...

    Roger

  • 95. Data: 2009-09-30 14:33:38
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > musisz kiedyś przyjść do mnie - ja zmieniam
    > Kuba - udowadniasz cały czas, że nie masz pojęcia o tym temacie - a wciąż
    > jednak piszesz...
    > nie byłoby lepiej gdybyś jednak pozostał specjalistą w tym co robisz
    > a ja będę specjalistą w tym co ja robię?

    Ale jak Ci Twojej fachowosci w robieniu zdjec na weselach nie odbieram :)

    Prostuje tylko pierdoly na tematy poboczne ;)

  • 96. Data: 2009-09-30 14:35:52
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Maniam, w weekend jechac na wesele, przy okazji najesc sie :) A w
    > tygodniu spaaac do 12, potem nad jeziorko sie zrelaskowac :)
    > Skorzystać ze slonca, kiedy na plazy nie ma ludzi bo w pracy, a potem
    > w nocy, w ciszy spokojnie foty obrabiac :)

    Tak, a spac godzine na dobe. Kalkulujesz cudownie! ;D

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 97. Data: 2009-09-30 14:39:14
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-30 14:18:08 +0200, Kryhu <k...@p...pl> said:

    > Mam Laptoka C2D T7500 2.2 GHz 4GB RAM, mogę na tym 10 RAWów obrobić i
    > mam dość :)
    >
    > Piszę o RAWach z D700 12Mpix, a Zbyszek zdaje się że obrabia z 21Mpix.
    >
    > Do sensownej czasowo obróbki używam już wiekowego MacPro Xeon 2.66 na 4
    > rdzeniach. A i to wydaje mi się już mało.

    Kurna, jak se przypomnę, jak to na 5-letniej obecnie G5 obrabiałem
    hurtowo sesję 150 zdjęć (już po selekcji) z 39 MPx PhaseOne i nie
    dostałem przy okazji apopleksji, nerwowych tików ani nic nie latało po
    pokoju, to jak czytam to powyżej i podobne, to mam wrażenie że coś mnie
    ominęło. Jak wy to robicie chłopaki, że każdy sprzęt jest za słaby?

    de Fresz

  • 98. Data: 2009-09-30 15:05:39
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-30 16:08:18 +0200, "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> said:

    > jade 12 przez 6 dni w tygodniu ;/

    I po tych 3 latach zmieniasz z jakiego powodu?

    > ale wolniej

    Proszę Cię, przestań opowiadać banialuki. Przy plikach pokroju 21 MPx
    przyrost prędkości z RAIDa 0 (czy tam 1+0 jak się upierasz) na
    przyzwoitym komputerze będziesz miał na poziomie może 10-15%. Różnice
    zaczynają się przy plikach 300 MB+, dla mniejszych to zawracanie dupy.
    I piszę to z praktyki, nie śledzenia benczmarków.

    > a jeszcze lepiej wygląda raid 10 z 8 dysków

    Noooo, najlepiej SAS, spiętych w macierz i po FibreChanel. Taki
    drobiazg za jakieś 80k zł. A jaki argument dla klientów co podniesienia
    ceny! :-/

    > tak - to się robi z jakiegoś powodu
    > i znam fotografa który tak ma...
    > i on wie dlaczego i ja wiem dlaczego

    Bo można zaimponować kolegom po fachu? ;-) Nigdy nie byłem zwolennikiem
    oszczędzania na sprzęcie, gdy się wykonuje porządną robotę za porządną
    kasę, ale to o czym piszesz, to czysty "overkill".

    > na bezpieczeństwo zawsze wydaje się za mało...

    Proszę, nie powtarzaj sloganów rodem z ulotki firmy sprzedającej
    macierze. Obecnie za 600 zł możesz mieć mega bezpieczny bakap na 2
    osobnych, zewnętrznych dyskach. Na to samo możesz wydać też 20k zł albo
    i więcej. A praktyka jest taka, że przy sensownych procedurach (czyli
    jak pisał Jakub - tym co jest w głowie), oba sprawdzą się równie dobrze
    (czyli - wystarczająco).

    > mozna jeszcze po drodze 5 innych programów używać...
    > ale ja robie to taśmowo - 2500 plików tygodniowo do przejrzenia, 500 do
    > obrobienia
    > nie mam czasu na zabawe...

    Policzmy - z tego co zrozumiałem większość obrabiasz w LR, a szczególne
    przypadki w Szopie. Czyli Twoja droga jest taka, że "proste lecą w LR i
    eksport do czegośtam celem wydrukowania, a przy trudniejszych otwierasz
    RAWa w PS, tam w nim rzeźbisz i dalej eksport bla bla bla.
    Moja sugesta (aby oszczędzić parę kilo zł na najnowszym Szopie) -
    lecisz w LR, te szczególne przypadki wołasz również w LR (niech nawet
    będzie, że inaczej niż resztę) i zamiast do czegośtam wypluwasz do Tifa
    16b czy psd czy czegokolwiek, otwierasz w Szopie i tam dłubiesz dalej.
    Powiedz mi, ile byś na tym stracił? 30 sekund?

    > tak

    Pozwolę sobie dalej w to powątpiewać.

    > nie no - prosze - 18-35 to szkło które było fajne, ale do analoga
    > do cyfry sie nie nadaje
    > poza tym - wszystko co ciemniejsze niż 2.8 odpada...

    Z tą kategoryczną opinią też nie do końca się zgodzę.

    > niestety - jest to wąska specyfikacja i wymaga dostosowania sprzętu do
    > niej.. (jasne szkła)

    I nie dasz rady wykorzystać tego sprzętu w reportażu, imprezach,
    fotorelacjach, sztokach... No weź.

    > będę się upierał, że dopiero od 2k człowiek pracuje full-legal
    > poniżej - gdzieś, coś kombinuje... (na sprzęcie raczej nie - ale na
    > oprogramowniu i podatkach - tak)
    > taka nasza mentalność - i sam też kiedyś taką mentalnośc miałem ...
    > po prostu trochę wody w wiśle musi upłynąć by to się zmieniło..

    A ja mam taką roboczą teorię, że raczej doszedłeś do poziomu, gdzie nie
    chce Ci się pracować za marne grosze. I bardzo możliwe, że Twój poziom
    to usprawiedliwa. Spoko, ja to doskonale rozumiem - lepiej wziąć mniej
    zleceń za większą kasę, niż nabiegać się za drobiazgami. Ale z drugiej
    strony - nie wszyscy chcą płacić za robotę z najwyższej półki. Jak
    dostaną ze średniej, to pewnie większość nawet nie zauwaźy różnicy. Ja
    tam w sumie nawet czuję sympatię do tych tańszych, bo robią rzeczy,
    których mi by się wogóle nie chciało ruszać ;-)

    de Fresz

  • 99. Data: 2009-09-30 15:13:43
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    de Fresz pisze:

    Hej

> [...]
    > pokoju, to jak czytam to powyżej i podobne, to mam wrażenie że coś mnie
    > ominęło. Jak wy to robicie chłopaki, że każdy sprzęt jest za słaby?

    Napisałem - "Do sensownej czasowo obróbki" :)
    Nie lubię wpatrywać się w zegarek na ekaranie, a powiem szczerze że
    ilość klapnięć lustra po takiej kompletnej imprezie ślubnej to ~2.000.
    Docelowo oddaję około 300. Oczywiście ktoś zaraz powie - po cholerę
    robić 1700 knotów? ;)
    Ja często w ekstremalnych warunkach parametry ustawiam tak, że świadomie
    decyduję się na 80-90% poruszonych klapnięć żeby wybrać potem to jedno
    dobre. Nie lubię używać lampy i w czasie np. zabawy walę seriami w
    ciekawych momentach.
    To wszystko trzeba przejrzeć, wyselekcjonować i tutaj pies jest pogrzebany.

    Dodatkowych argumentów do myślenia o nowym kompie dostarcza żona
    pracująca nad projektami Disney'a i przewracająca jednocześnie po 2-3
    1-2gigabajtowe PSDki z kilkunastoma warstwami każdy :)

    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 100. Data: 2009-09-30 15:28:09
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Jakub Jewuła wrote:
    > Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > To: "kontroler RAID i 4 dyski twarde spięte w RAID 10
    > to minimum" jest bzdura z gatunku "do grafiki tylko Maki".
    >
    > Pracuje nad duuuzo wiecej wartymi materialami niz zdjecia
    > slubne i nie mam zadnego RAIDa (i nie planuje miec).

    punkt widzenia zależy od punktu siedzenia
    znam takie osoby dla których te zdjęcia będą bezcenne

    > RAID mial sens jakis czas temu gdy dyski byly stosunkowo
    > wolne jako proteza pozwalajaca podniesc wydajnosc systemu.

    nie - Raid używa sie także jako ochronę danych

    > Teraz gdy byle dysk daje 100MB/s jest to czysty fetysz.

    no widzisz - a RAID 10 z 8 dysków wyciąga 380MB/s
    i przydaje sie...

    > Napiszesz cos o bezpieczenstwie? ;)
    > Bezpieczenstwo to funkcja muzgu operatora a nie RAIDa(u?).

    tak - dysku w Raid 10 są mirrorowane
    a to oznacza, że awaria jednego z nich nie wpływa na dane
    to dla Ciebie nie jest bezpieczeństwo?

    > Dla zapewnienia bezpieczenstwa wystarczy kopiowanie danych na
    > dodatkowy dysk, czy to w tym samym komputerze czy w innym via
    > siec, a co jakis czas na dysk przenosny i wynoszenie danych poza
    > pracownie.

    chodzi także o bezpieczeństwo mojej pracy

    > Posiadanie RAIDu(a?) nie zwolni Cie z tych operacji wiec nie daje nic.

    to tylko Twoja ocena - na szczęście błędna

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk