  • 1. Data: 2013-05-26 13:06:45
    Temat: ''Fotografia stała się współczesnym środkiem komunikacji''
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Gdyby ktoś miał ochotę poczytać diagnozę aktualnej sytuacji -
    dłuższy tekst (raczej niekontrowersyjny) na poziomie popularnym:

    "Fotografia stała się współczesnym środkiem komunikacji"

    Autor: Rafał Drzewiecki
    Artykuły z: Dziennik Gazeta Prawna

    http://forsal.pl/drukowanie/706672

    Nie zgodziłbym się jedynie, że zainteresowanie fotografią jest
    obecnie na szczytowym poziomie i wciąż rośnie - przesyt cyfrowych zdjęć,
    brak mocnego postępu technicznego oraz Internet, który zweryfikował
    wartość mniemania o sobie jako "mistrzu obiektywu" sprawiły, że publika
    szuka już nowej mody.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 2. Data: 2013-05-26 14:01:00
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Mariusz [mr.] napisał:

> [...]
    > brak mocnego postępu technicznego oraz Internet, który zweryfikował
    > wartość mniemania o sobie jako "mistrzu obiektywu" sprawiły, że publika

    Brak pokory przede wszystkim. Zajmuje się amatorską fotografią od
    hohohoh czasu, jeszcze jak sam wywolywalem czarno biale filmy i robilem
    odbitki ze zdjec robionych Smieną ;)

    I mimo dlugiej praktyki nie uwazam sie za mistrza obiektywu. Dlatego tez
    nigdy nie kupilem lustrzanki, zaawansowany kompakt jest dla mnie lepszy,
    zwlaszcza, ze moge nim krecic filmy HD o zaskakujacej jakosci ;)

    JAk juz robie zdjecia to z setki zotaje potem 10. Tych, na ktorych cos
    uchwycilem, maja jakas tresc i kompozycje. Jakosc to rzecz wtórna w moim
    przypadku. Nie cierpie słitaśnych zdjęć pokazujących mozliwości
    technologii.

    Postęp techniczny jest, ale co to za postep - raczej wyscig megapikseli.
    To nic nie zmienia. 99% uzytkownikow aparatow robi zdjecia w takiej
    rozdzielczosci,jaka ustawiono im w sklepie. Trzaskają gigabajty na karty
    SD i kazde jest fajne. Dla nich ;) Trzaskajacych. Potem to laduje na FB...

    Nowa moda to filmiki ;) komorka lub aparatem. KAzdy jest twórcą swojego
    Avatara na miare swoich mozliwosci ;)

    Ach, nie zapomne tych chwil jak pokazywalem moje zdjecia zrobione
    telefonem z 1,2Mpix - o dziwo dobrych i... ciekawych ;)

    Podsumowujac moja pisanine - nie sprzet czyni mistrza, tylko reka i oko.
    ;) Jak tego nie ma to najdrozszy aparat nie pomoze...

    ...co mi przypomina, jak widzialem u znajomego zdjecia robione jakims
    wypasionym nikonem, i wlasciwie zadne nie bylo jakies zachwycajace,
    zwlaszcza technicznie. Poprosilem o aparat, porobilem pare zdjec - i
    byly i ciekawsze i lepsze. Coz... Jak ktos nie wie co to przeslona, czas
    naswietlania, ISO oraz jak uzyskac glebie manewrujac tymi podstawowymi
    parametrami, to jak mozna zrobic dobre zdjecie?

  • 3. Data: 2013-05-26 17:15:41
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mr. Misio" <m...@g...pl> wrote:

    > Brak pokory przede wszystkim. Zajmuje się amatorską fotografią od
    > hohohoh czasu, jeszcze jak sam wywolywalem czarno biale filmy i
    > robilem odbitki ze zdjec robionych Smieną ;)

    [...]
> [...]
    > czas naswietlania, ISO oraz jak uzyskac glebie manewrujac tymi
    > podstawowymi parametrami, to jak mozna zrobic dobre zdjecie?

    W zasadzie można się zgodzić ze wszystkim powyższym, ale tekst
    traktował o czymś trochę innym: o możliwości robienia biznesu na
    zainteresowaniu fotografią oraz o zainteresowaniu samych klientów, bez
    względu na skalę knotów, jakie walą. Jeśli tylko chcą za to płacić -
    niech walą je dalej! :)) (zresztą, zawsze tak było. :)

    [mr.]

  • 4. Data: 2013-05-26 17:47:01
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

> [...]

    > względu na skalę knotów, jakie walą. Jeśli tylko chcą za to płacić -
    > niech walą je dalej! :)) (zresztą, zawsze tak było. :)

    Znaczy - przyznaje - ze tekstu nie czytalem tylko tak napisalem kilka
    swoich przemyslen :) NA podstawie tego co napisales w poscie.

  • 5. Data: 2013-05-29 13:44:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mr. Misio" <m...@g...pl> wrote in message
    > Ach, nie zapomne tych chwil jak pokazywalem moje zdjecia zrobione
    > telefonem z 1,2Mpix - o dziwo dobrych i... ciekawych ;)

    Pokażesz nam?

  • 6. Data: 2013-05-29 14:19:56
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Pszemol napisał:
    > "Mr. Misio" <m...@g...pl> wrote in message
    >
    > Pokażesz nam?

    Juz nie :( To bylo wieki temu.

    Co nie zmienia ze niepozowane zdjecie osoby bez ucietej głowy i
    oswietlone sloncem jest lepsze niz pozowane z ucieta glowa robione pod
    swiatlo przez kogos, kto nie potrafi obslugiwac swojego aparatu.