  • 1. Data: 2009-08-25 19:02:56
    Temat: Fotojoker Format 10/13/15 itd.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Jaka może być maksymalna szerokość zdjęcia w tych formatach?
    Bo jak rozumiem wysokość będzie zawsze 10 (lub 13, 15), ale nie widzę
    informacji o maksymalnej szerokości.

    A mam parę szerokich zdjęć i nie wiem czego się spodziewać.

  • 2. Data: 2009-08-25 19:18:18
    Temat: Re: Fotojoker Format 10/13/15 itd.
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    r...@k...pl pisze:
> [...]
    > informacji o maksymalnej szerokości.
    >
    > A mam parę szerokich zdjęć i nie wiem czego się spodziewać.

    Sądzę, że (skoro przewidziałem dualny LV w Sony, to może i tu moja
    magiczna kula zadziała ;) ) format 10, to 10x15cm, 13 to 13x18cm, a 15
    to 15x20cm. Dosyć standardowe rozmiary. :D

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 3. Data: 2009-08-25 21:13:35
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. wrote:
    > Sądzę, że (skoro przewidziałem dualny LV w Sony, to może i tu moja
    > magiczna kula zadziała ;) ) format 10, to 10x15cm, 13 to 13x18cm, a 15
    > to 15x20cm. Dosyć standardowe rozmiary. :D

    Do labu wsadza się rolki. Mają one po 178m dla 15cm szerokości i 78m dla
    30cm szerokości (mam takich w domu dobre kilkanaście, więc wiem :))
    Są też rolki po 13cm i można je ciąć na pionow i poziome.
    Oczywiście jest trochę do tego standardowych wymiarów. Np. 90x30 to taki
    standard dla panoramy. Jak obsługa powie "nie" to sorry.
    Faktem jednak jest to... że pewnie i dobre kilka metrów byliby w stanie
    wydrukować :)

    d.

  • 4. Data: 2009-08-25 21:44:03
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-08-25 21:02:56 +0200, "r...@k...pl" <r...@k...pl> said:

> [...]
    > widzę
    > informacji o maksymalnej szerokości.
    >
    > A mam parę szerokich zdjęć i nie wiem czego się spodziewać.

    Zależy od maszyny.
    Są takie, które tną na standardową z tego bierze się fakt, że zdjęcia
    3/4 są ucięte. Ale też są takie, które naświetlają dynamicznie i np z
    formatki 15 mogą zrobić 15x30.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-08-25 23:08:51
    Od: "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

> [...]
    > informacji o maksymalnej szerokości.

    > A mam parę szerokich zdjęć i nie wiem czego się spodziewać.

    Dostaniesz odbitki o proporcjach takich jak materiał źródłowy. Na ogół są to
    proporcje 3:2 lub 4:3.

    --
    Jurek W
    j...@k...chip.pl

  • 6. Data: 2009-08-26 12:24:32
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 25 Aug 2009 21:18:18 +0200, w <h71ddn$a63$1@news.onet.pl>, "Paweł W."

    > Sądzę, że (skoro przewidziałem dualny LV w Sony, to może i tu moja
    > magiczna kula zadziała ;) ) format 10, to 10x15cm, 13 to 13x18cm, a 15
    > to 15x20cm. Dosyć standardowe rozmiary. :D

    Nie zgadłeś :). Przyszła odp. z Fotojokera, daję ku potomności:

    "Szeroko?ć* zdjęcia wybiera Pan samodzielnie, natomiast długo?ć zależy od
    proporcji. I tak, w poszczególnych formatach, maksymalne wymiary zdjęć są
    następujące:
    9 - 8,9x12,8cm
    10 - 10,2x18cm
    13 - 12,7x22,6cm
    15 - 15,2x27cm
    20 - 20,3x30,5cm
    30 - 30x45,7cm"

    * - przypuszczam, że tu powinno być "wysokość"

  • 7. Data: 2009-08-26 12:28:12
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 26 Aug 2009 14:24:32 +0200, w
    <1...@4...com>, "r...@k...pl"
    <r...@k...pl> napisał(-a):

    > 9 - 8,9x12,8cm
    > 10 - 10,2x18cm
    > 13 - 12,7x22,6cm
    > 15 - 15,2x27cm
    > 20 - 20,3x30,5cm
    > 30 - 30x45,7cm"

    PS. Widzę, że oprócz formatu 9, 20 i 30 proporcje maks. to 16:9 (ale dla 9 może
    machnęli się w odpowiedzi, bo mnie wychodzi 8,9x15,8).

  • 8. Data: 2009-08-26 15:18:22
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-08-26 14:28:12 +0200, "r...@k...pl" <r...@k...pl> said:

    > PS. Widzę, że oprócz formatu 9, 20 i 30 proporcje maks. to 16:9
    > (ale dla 9 może
    > machnęli się w odpowiedzi, bo mnie wychodzi 8,9x15,8).

    Nie ma to nic wspólnego z 16:9.
    W niektórych labach dostępne są formaty
    10x30
    13x30
    15x30
    30x60
    30x90
    W cm po zaokrągleniu do pełnych wymiarów.
    Wynika to szerokości papieru na rolce i maszyny ile może z długości uciąć.
    Nie ma papieru o szerokości 9 cm (89 mm) i odbitki 9x13 robi się z
    papieru o szerokości 127 mm (5 cali), tnąc z długości 89 mm. Dla tego
    nie ma odbitek 9x16.

  • 9. Data: 2009-08-26 15:57:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik <r...@k...pl> napisał
> [...]
    >20 - 20,3x30,5cm
    >30 - 30x45,7cm"
    >* - przypuszczam, że tu powinno być "wysokość"

    Kto ich tam wie - dla nich to moze byc szerokosc i dlugosc rolki
    :-)

    A w ogole .. nie ma przypadkiem juz jakis fotolabow z liniowym
    naswietlaniem ?
    I wtedy "dlugosc" zdjecia bylaby w miare dowolna ..

    J.

  • 10. Data: 2009-08-26 18:10:42

    Wed, 26 Aug 2009 17:18:22 +0200, w <h73jnu$ddl$1@inews.gazeta.pl>, JA
    <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał(-a):

    > Nie ma to nic wspólnego z 16:9.

    Mnie jednak wydaje się, że maks. szerokość zdjęcia została właśnie tak dobrana,
    aby kliencie cykający fotki w 16:9 nie mieli pretensji o białą ramkę lub
    ucięcie fotki.