  • 1. Data: 2013-01-02 11:53:41
    Temat: Fotoradar - zdjęcie z tyłu
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Witam,

    Otrzymałem pierwsze zdjęcie z fotoradaru :) razem z pismem od Straży
    Miejskiej z żądaniem wskazania osoby, której powierzyłem samochód "do
    kierowania lub używania". Na odwrocie pisma jest rozpisana cała procedura z
    przypadkami przyjmuję mandat, nie przyjmuję, wskazuję nazwisko i adres
    kierującego, odmawiam wskazania, sprawa trafia do sądu itp.
    Na tym odcinku drogi samochód mógł być prowadzony przeze mnie albo przez
    mojego kolegę, ponieważ w czasie podróży zamieniliśmy się miejscami. Zdjęcie
    samochodu jest od tyłu i nie widać, kto kierował.

    Jak to najlepiej rozwiązać? Napisać prawdę, że jest dwóch ewentualnych
    kierujących, czy dla świętego spokoju przyjąć mandat?
    Zdjęcie był zrobione 350 km od Warszawy i nie uśmiecha mi się specjalnie tam
    jeździć w celu złożenia ewentualnych wyjaśnień czy na sprawę do sądu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 2. Data: 2013-01-02 12:25:50
    Temat: Re: Fotoradar - zdjęcie z tyłu
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "M1SLQ" <m...@m...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiesz, kto kierował. Dostaniesz mandat za nie wskazanie.

    Ale ja wiem, kto mógł wtedy kierować i mogę to napisać.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2013-01-02 12:26:35
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

  • 4. Data: 2013-01-02 12:30:54
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-01-02 12:26, M1SLQ pisze:

    > Nie wiesz, kto kierował. Dostaniesz mandat za nie wskazanie.

    Bzdura.

    Wie, komu powierzył. Nie dostaje żadnego mandatu. Sprawa prosta i czysta.

    --
    MN

  • 5. Data: 2013-01-02 12:40:31
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-01-02 11:53, yabba pisze:
    > Jak to najlepiej rozwiązać? Napisać prawdę, że jest dwóch ewentualnych
    > kierujących, czy dla świętego spokoju przyjąć mandat?
    Jak lubisz :)

    > Zdjęcie był zrobione 350 km od Warszawy i nie uśmiecha mi się specjalnie tam
    > jeździć w celu złożenia ewentualnych wyjaśnień czy na sprawę do sądu.
    Nikt nie będzie Cię wzywał do przyjazdów. Wyjaśnienia składasz pisemnie
    (poleconym). Teoretycznie masz obowiązek wiedzieć komu użyczałeś pojazd,
    ale nikt nie zobowiązuje Cię (jeszcze) do prowadzenia ewidencji, na
    jakim odcinku w jakich godzinach, kto śmiał położyć rękę na kierownicy.

    Masz kilka opcji:
    1. Olać formularz i przesłać pisemne wyjaśnienia z podaniem
    potencjalnych sprawców, można od razu z przyznaniem się, czyli coś w
    rodzaju "byłem tak pijany, że niestety nie pamiętam, kto prowadził
    pojazd X w miejscowości Y, niestety ze względu na dietę bogatą w
    cholesterol, moja pamięć jest zawodna, więc istnieje (nikłe)
    prawdopodobieństwo, że to ja byłem sprawcą wykroczenia...." - w dwóch
    kopiach, czyli od Ciebie i od kolegi. Warto zauważyć, że zdjęcie jest
    zrobione od tyłu, co utrudnia identyfikację sprawcy wykroczenia.
    2. W formularzu wskazać kolegę, kolega po otrzymaniu papierów, wskazuje
    Ciebie.
    3. Pewnie coś jeszcze da się wymyślić ...

    999. Zapłacić ;-)

    Jeśli to Kobylnica, czy inny Biały Bór, to skończy się pewnie w sądzie.
    Tam również wysyłasz wyjaśnienia, sprawa skończy się według widzimisię
    sądu, chociaż pewnie zostanie umorzona w związku z niewykryciem sprawcy.

    Maciek

  • 6. Data: 2013-01-02 12:42:12
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-01-02 12:25, yabba pisze:
    > Ale ja wiem, kto mógł wtedy kierować i mogę to napisać.
    I napisz. Ja miałem podobną sytuację. No może trochę prostszą, bo
    kierował jeden z trojga współwłaścicieli (przy czym drugi siedział
    obok), więc nie było w ogóle mowy o jakimś użyczaniu. Skończyło się
    umorzeniem.

    Maciek

  • 7. Data: 2013-01-02 12:43:29
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Nie wiesz, kto kierował. Dostaniesz mandat za nie wskazanie.
    Wie komu użyczył. Może wskazać osobę. Nie wie, kto kierował :->

    Maciek

  • 8. Data: 2013-01-02 13:25:28
    Od: "go!" <g...@g...pl>

    W dniu 2013-01-02 10:53, yabba pisze:
    > Witam,

    > Zdjęcie był zrobione 350 km od Warszawy i nie uśmiecha mi się specjalnie
    > tam jeździć w celu złożenia ewentualnych wyjaśnień czy na sprawę do sądu.

    Jak jestes w miare biedny, tak jak 90% Polakow to mozesz poprosic o
    przeniesienie sprawy do Twojej miejscowki. I zazwyczaj sie to udaje.
    Apropos: jak powiesz to (zatrzymany z dala od domu) policji drogowej, to
    przewaznie odstepuja od skierowania sprawy do sadu (w przypadku odmowy
    przyjecia mandatu) gdyz im tez sie nie chce jezdzic 350 km na sprawe..
    --
    go!

  • 9. Data: 2013-01-02 13:57:39
    Od: Pan Zbyszek <z...@p...onet.pl>

    Ponieważ zdjęcie jest niewyraźne , więc nie potrafisz wskazać
    sprawcy , poproś Straż Miejską , aby zwróciła się do Policji
    z prośba o przeprowadzenie śledztwa i pomoc w wykryciu sprawcy .
    Z reguły S.M. dostanie od Policji odpowiedź , że po rocznych
    intensywnych poszukiwaniach sprawa zostaje umorzona z powodu
    nie wykrycia sprawcy .

  • 10. Data: 2013-01-02 14:10:40
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > Wie komu użyczył. Może wskazać osobę. Nie wie, kto kierował :->

    dokładnie to miałem na myśli :) Wie, kto MÓGŁ kierować :)