  • 1. Data: 2007-11-08 20:28:33
    Temat: GTS - sposób na nudę
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Witam,

    dawno nic nie było: teraz infolinia mów: przecięcie światłowodu pod
    Katowicami :)

    w Czestochowie na GTS-ie mam z sunsite 20KB/s, z noc.gts.pl mam zawrotne
    32kB/s ...

    wojtek

  • 2. Data: 2007-11-08 21:22:37
    Temat: Re: GTS - sposób na nudę
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik crazy bejbi napisał:
> [...]
    > Katowicami :)
    >
    > w Czestochowie na GTS-ie mam z sunsite 20KB/s, z noc.gts.pl mam zawrotne

    To co mają Katowice do Poznania? U nas też kicha, położyliśmy sesję, bo nie
    dało się jeść.

    --
    TOM

  • 3. Data: 2007-11-09 01:26:14
    Od: "GRUPPY" <...@e...pl>

    Użytkownik "Tomasz Śląski" <t...@k...org.pl> napisał w wiadomości

    > To co mają Katowice do Poznania? U nas też kicha, położyliśmy sesję, bo
    > nie dało się jeść.

    "Jeść" ??

    Od kiedy GTS Energis to spolka gastronomiczna ?

    CSL

  • 4. Data: 2007-11-09 05:55:37
    Od: "Andrzej J." <a...@l...pl>

    Dnia 08.11.2007 Tomasz Śląski <t...@k...org.pl> napisał/a:

    > To co mają Katowice do Poznania? U nas też kicha, położyliśmy sesję, bo nie
    > dało się jeść.

    Może to, że cały ruch z Katowic poleciał via
    taro-poznan2.net.ipartners.pl
    zamiast taro-dbp2-so-7-0-0.net.ipartners.pl

    Andrzej.

  • 5. Data: 2007-11-09 17:05:04
    Od: "piotr::kapczuk" <p...@d...hoop.pl.invalid>

    In news:fh0d8u$tl5$1@opal.futuro.pl,
    GRUPPY <...@e...pl> typed:

    > Użytkownik "Tomasz Śląski" <t...@k...org.pl> napisał w wiadomości

    > "Jeść" ??
    >
    > Od kiedy GTS Energis to spolka gastronomiczna ?

    Kolega widzę nie jest triendi friendli ;-)

    PS. Oczyma wyobraźni widzę też jak kolega Tomek nie mógł spokojnie
    dokończyć kanapki bo mu dzwoniący co chwilkę telefon podwyższał prędkość
    przeżuwania ;)

    Piotrek Kapczuk

  • 6. Data: 2007-11-13 01:48:10
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik piotr::kapczuk napisał:

    > PS. Oczyma wyobraźni widzę też jak kolega Tomek nie mógł spokojnie
    > dokończyć kanapki bo mu dzwoniący co chwilkę telefon podwyższał prędkość
    > przeżuwania ;)

    W zasadzie dobrze ucelowałeś z projekcją :) Łącze GTS-owe przestało nadawać
    się do spożycia w okolicach kolacji, zatem nasz BGP-admin podjął jedynie
    słuszną decyzję: wyłączyć, natychmiast wyłączyć. W nocy próbowalim parę razy
    podnosić sesję, ale dalej była doopa-blada, łącze wstało zdatne do spożycia
    koło 10AM next day.

    Pozdrawiam!

    --
    TOM

  • 7. Data: 2007-11-13 09:06:50
    Od: Tomek <t...@f...tlen.pl>

    Tomasz Śląski pisze:
> [...]
    > próbowalim parę razy podnosić sesję, ale dalej była doopa-blada, łącze
    > wstało zdatne do spożycia koło 10AM next day.

    Problemy tylko ze światem (Frnkfurt) czy wszędzie ?
    Jako kawał powiem że na łączu 80Mbit mam opóźnienia 20ms do pierwszego
    routera własnie w okolicach podwieczrokowo-kolacyjnych.
    Węzeł Rybnik.

  • 8. Data: 2007-11-13 09:28:53
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > Problemy tylko ze światem (Frnkfurt) czy wszędzie ?
    > Jako kawał powiem że na łączu 80Mbit mam opóźnienia 20ms do pierwszego
    > routera własnie w okolicach podwieczrokowo-kolacyjnych.
    > Węzeł Rybnik.

    a pierwsz router to M7i stojący właśnie w Rybniku.
    Tak więc jak już, to:
    - radio się przytyka
    - link z wodzisławia do rybnika się przytyka (ale tam jest gigabit więc nie
    widze powodu)
    - ale to już chyba GTS powinien wiedzieć.

    Jest jeszcze opcja że wszyscy męczycie ten biedny RE-400 w M7i pingowaczkami
    i dlatego mu czasy podskoczyły.

    Marcin

  • 9. Data: 2007-11-13 11:40:42
    Od: Zbigniew Sikora <z...@h...net.pl>

    On 2007-11-13 10:28, Marcin Kuczera wrote:

> [...]
    > - ale to już chyba GTS powinien wiedzieć.
    >
    > Jest jeszcze opcja że wszyscy męczycie ten biedny RE-400 w M7i pingowaczkami

    Marcin, a da się go męczyć ICMP ? Pytam z ciekawości, bo się nie znam na
    Juniperach, a mi się kołacze, że one domyślnie mają osobne kolejki na pingi.

    --
    z.

  • 10. Data: 2007-11-13 11:49:13
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > Marcin, a da się go męczyć ICMP ? Pytam z ciekawości, bo się nie znam na
    > Juniperach, a mi się kołacze, że one domyślnie mają osobne kolejki na
    > pingi.

    RE to osobny "pecet" który zasadniczo ruchu nie obsługuje, ale na ICMP
    odpowiadał będzie.
    Ten ruch do i z RE jest traktowany jako exceptional traffic i o ile nie ma
    na wewnętrznym
    linku RE-CFEB ograniczeń, to nie powinno być tutaj niczego wyciętego.
    Ten link ma 100Mbit i właściwie tyle powinno się dać w tamtym kierunku
    popchnąć,
    jest teraz tylko kwestia tego, czy sam RE z poziomu BSD nie ma możliwości
    ograniczenia odpowiedzi na ICMP Echo, ewentualnie jakis shaper na
    interfejsach zewnętrznych.

    Ale zdaje mi się, ze jak sie nie zrobi tych ograniczeń/zabezpieczeń z palca,
    to można RE zamęczyć.
    Jakoś nie pamiętam żeby RE (z M20) kiedykolwiek odmówiło mi odpowiedzi na
    pinga,
    ale fakt, ze to warunki laboratoryjne.
    Będę miał okazje pofloodować to powiem jak bardzo można go przydepnąć.

    Marcin