  • 81. Data: 2017-07-18 15:43:59
    Temat: Re: Glazura na tarczach hamulcowych
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    robot <a...@o...pl> wrote:

    > Okolice 60 HRC. Ten mój ma 58. To około 600 HB podług tabeli.

    Dzięki!

  • 82. Data: 2017-07-18 15:50:52
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    robot <a...@o...pl> wrote:

    > Z nierdzewnej nie da się zrobić tak twardego jak z rdzewiejącej.
    > Ale tu mam praktyczną uwagę dla zainteresowanych.
    > Mam też noże z rdzewiejącej stali. Chińskie i japońskie. Praktycznie one
    > wcale nie rdzewieją.
    > A ja wcale o nie nie dbam. Normalnie używam w kuchni dokładnie tak samo jak każde
    inne.
    > I nic się złego z nimi nie dzieje.

    Po prostu dbasz i nie zdajesz sobie sprawy z tego że dbasz :-) Bo trzeba
    się mocno postarać aby na takich nożach pojawiła się szybko rdza abo
    zaczęły się robić wżery korozyjne. Kroić kwaśne rzeczy (owoce, cytrusy)
    zostawiać mokre do wyschnięcia, albo w wodzie leżące przez noc do
    następnego dnia. Jak masz odrobinę kultury i nie robisz chlewu w domu to
    taki nóż starczy na długie, długie lata.

    Miałem taki tani nożyk do obierania warzyw i owoców kupiony gdzieś lata
    całe temu od nieznanego sprzedawcy ze Wschodu na "tandecie" w Krakowie - po
    wielu latach były jednak widoczne na powierzchni czerniejące dziurki i rudy
    kolor rdzy przy rękojeści, gdzie się nóż mniej "wyświechta" przy normalnym
    używaniu, myciu gąbką w płynie typu "Ludwik" czy wycieraniu ściereczką albo
    rdzewieje pod rękojeścią i ruda "wycieka" stamtąd na odsłoniętą część
    ostrza..

  • 83. Data: 2017-07-18 15:58:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Choć biorąc pod uwagę, że Tesla będzie głównie regenrować energię
    >kinetyczną spowrotem upychając ją do baterii akumulatorów a nie
    >marnować jej w postaci energii cieplnej klocków i tarcz hamulcowych
    >to nie sądzę aby takie tarcze akurat nadawały się do samochodów EL.

    To nie jest zestaw dla tych, co chca regenerowac energie.
    To jest dla tych, co chca miec 15 minut frajdy (bo potem sie baterie
    rozladuja) :-)

    Choc prawde mowiac ... jesli te silniki maja taka wielka moc (przez
    chwile), to chyba powinny calkiem dobrze hamowac regeneracyjnie.

    J.

  • 84. Data: 2017-07-18 16:20:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    >No ale przetoczenie w lokalnym sklepie z częściami kosztuje mnie
    >$15/tarczę.
    >Najtańsza nowa tarcza prawie $40/sztukę. No i szkoda wyrzucać prawie
    >dobrej tarczy, lepiej przetoczyć - o ile nie jest zaorana, tak jak
    >jest ta moja :-)

    Po 140kmil powinny byc tarcze sporo zuzyte.
    Moze nawet do fabrycznych znacznikow minimum.

    Wiec toczenie za pol ceny i zostaje pol tarczy, albo $40 i mamy cala
    nowa :-)

    J.

  • 85. Data: 2017-07-18 16:43:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z niby jakiego powodu z nierdzewnej nie da sie zrobic jak z rdzewiejacej? Gatunkow
    stali nierdzewnych duzo. Sa i takie ze lozyska kulkowe sie z nich robi. Twardosc
    kulek do lozysk to 58-66HRC, biezni ok 62-64HRC. O nierdzewnych nozach, wiertlach,
    frezach, pilkach itp powszechnie uzywanych w medycynie z litosci nie wspomne. Za
    komuny w barach mlecznych i tanich knajpach w uzyciu byly nierdzewne noze z
    aluminiowa raczka czy jak to sie nazywa. Kilkanascie lat temu na zlomie trafilo mi
    sie kilka takich nozy. Z jakiegos blizej nie znanego powodu dwa z nich przyjely sie
    do codziennego uzytku. Po naostrzeniu na pilniku do ostrzenia nozy ostrosc zachowuja
    bardzo dlugo.

  • 86. Data: 2017-07-18 16:53:08
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Po 140kmil powinny byc tarcze sporo zuzyte.
    > Moze nawet do fabrycznych znacznikow minimum.
    >
    > Wiec toczenie za pol ceny i zostaje pol tarczy, albo $40 i mamy cala
    > nowa :-)

    A skąd u Ciebie teza, że te tarcze przeżyły 140kmil? Kolega zeznaje, że
    wymieniał hamulce, tarcze też. Oceniając po stopniu zużycia klocków te
    tarcze są (były) nowe, przeżyły dopiero pierwszy komplet klocków.

    Swoją drogą, czy u Was się tarcze daje do recyklingu? Jakiś złom skupuje
    tarcze?

  • 87. Data: 2017-07-18 16:53:08
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Choc prawde mowiac ... jesli te silniki maja taka wielka moc (przez
    > chwile), to chyba powinny calkiem dobrze hamowac regeneracyjnie.

    Właściciele Tesli raportują dużo mniejsze zużycie hamulców w swych autach w
    porównaniu do aut spalinowych.

    Ciekawe jak to wygląda w również regenerujących energię kinetyczną z
    powrotem do baterii akumulatorów hybrydach.

    Ktoś ma tutaj jakąś hybrydę?

  • 88. Data: 2017-07-19 08:07:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Moze o czym innym mowimy, albo mnie skleroza dopadla ...

    Jeśli Ty myślisz o harmonijce na bolcu/prowadnicy to mówimy
    o czymś innym - ja mówię o harmonijce na tłoczku w cylinderku
    zacisku - tym co rozpycha się pod wpływem ciśnienia płynu:
    https://youtu.be/ezYhKfiTcBw - facio pokazuje jak ustawić ją
    już po założeniu i cofnięciu tłoczka.

    > I to jest powod, aby zdemontowac,

    Wewnątrz nie był zardzewiały, zdemontowałem tłoczek i wiem.

    > choc w dobrych ukladach moze by wystarczylo aby wysunac tloczek i oczyscic
    > ciagle w zacisku.

    Wyczyściłem. No ale nie dało się cofnąć tłoczka do zacisku.
    No i ta gumka była poszarpana przeze mnie w czasie
    ściągania zacisku.

    > Urok domowych napraw ;-(

    No ale nie sądzę aby rdza z wierzchu na cokolwiek wpływać mogła.

    > Tym bardziej. Toz to sie palcem zdrapuje - tzn nie do konca, ale powinien
    > na palcu zostac rdzawy slad po przesunieciu.
    > I Ty chcesz jakas twarda "glazure" na tej grubej warstwie rdzy polozyc ?

    No jednak palcem nic nie zdrapiesz - papierem ściernym i to się
    namęczyć musisz.

  • 89. Data: 2017-07-20 16:43:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > nowa :-)
    >
    >A skąd u Ciebie teza, że te tarcze przeżyły 140kmil? Kolega zeznaje,

    Z doswiadczenia :-)

> [...]
    >tarcze są (były) nowe, przeżyły dopiero pierwszy komplet klocków.

    >Swoją drogą, czy u Was się tarcze daje do recyklingu? Jakiś złom

    Kazdy zlom chetnie przyjmie tarcze, skoro mowicie ze to zeliwo.
    Tylko ... nie wiem ile tam obecnie - 10gr/kg ?
    A nie chyba juz 90gr ...

    J.