  • Data: 2019-06-21 20:06:18
    Temat: Głowica UKF sterowana przez I2C?
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ostatnio naszły mnie nostalgiczne wspomnienia czasów, kiedy budowałem
    odbiorniki UKF na układach scalonych od CEMI, w oparciu o materiały z
    "Młodego Technika" i "Radioamatora". Wtedy wykorzystywałem albo
    popularną głowicę "Gloria", albo samodzielnie zbudowany układ na NE612.
    Trochę kusi mnie teraz, żeby w wolnej chwili sklecić sobie coś
    podobnego, tylko w wersji cyfrowej. I w związku z tym moje pytanie:

    Czy istnieją (i są jeszcze dostępne w sprzedaży) jakieś głowice UKF,
    którymi dałoby się sterować z mikrokontrolera przez I2C (albo
    ewentualnie inną magistralę)? Wiem, że istnieją chińskie moduły TEA,
    które od razu na wyjściu dają sygnał audio, jednak to nie dla mnie. Po
    prostu chętnie jeszcze raz zbudowałbym coś w klimacie retro, na starych
    liniowych układach scalonych, których sporo powinno jeszcze zalegać u
    mnie w pudłach. ;)