  • 21. Data: 2021-09-25 17:26:28
    Temat: Re: Gniazdo siłowe natynkowe żeńskie 5P
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 17:17 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > Na tym samym N jest jeszcze zazwyczaj piekarnik, a to dodatkowe 3kW.
    > Przyłącze kuchenki to zazwyczaj 5x2,5

    Takie coś zastałem w dwóch nowych mieszkaniach oddanych do użytku w tym
    roku. Za plecami kuchenki jest puszka a w środku 5 x 2,5. Czyli niby mamy
    dwa osobne obowdy (w rozdzielni jest 1P B16 i 2P B16 ale ze wspólnym PE +
    N.

    TG

  • 22. Data: 2021-09-26 09:32:16
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 9/25/2021 o 5:26 PM, Tomasz Gorbaczuk pisze:

> [...]
    > roku. Za plecami kuchenki jest puszka a w środku 5 x 2,5. Czyli niby
    > mamy dwa osobne obowdy (w rozdzielni jest 1P B16 i 2P B16 ale ze

    Ale gdy obciążysz wszystkie 3 fazy to prąd na N będzie minimalny.
    Im równiejsze obciążenie tym mniejszy...
    Gorzej by było gdyby obydwa zabezpieczenia były na jednej fazie
    podpięte.

    --
    pzdr, j.r.

  • 23. Data: 2021-09-26 10:09:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 09:32 Rutkowski, Jacek <j...@w...pl> pisze:

    > Ale gdy obciążysz wszystkie 3 fazy to prąd na N będzie minimalny.
    > Im równiejsze obciążenie tym mniejszy...

    To wiadomo, ale gdzieś czytałem, że przy indukcjach dużym problemem są
    harmoniczne (3 i kolejne), które powodują spory prąd na N.
    Na forum elektryków piszą, że 5x2,5 dla indukcji i piekarnika to błąd.
    A w mieszkaniach jest zazwyczaj tylko tak.

    TG

  • 24. Data: 2021-09-26 11:11:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 Sep 2021 16:04:35 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello J.F,
    >
    > Poniekąd.

    > Pojawiały się czasem - mam zadołowany gdzieś jeden komplet.

    A przypomnijcie mi nazwe tego.

    > Nie - płynie powrotny prąd wypadkowy z dwóch faz. Przy równych prądach
    > sqrt(3) razy większy niż w jednej.

    Nie - jesli masz trzy identyczne obciazenia w gwiazde,
    to w kazdej fazie plynie prad I, a w neutralnym zero.
    Jak jednego ramienia zabraknie, to neutralny bedzie musial przejac
    jego prad - a to tylko I.

    > Dla 32 A z palcem 4 mm?.

    Ale trzeba wymienic, albo upewnic sie, ze fabryczny tyle ma.

    J.

  • 25. Data: 2021-09-26 11:15:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 Sep 2021 17:26:28 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]

    Jak piekarnik na osobnej fazie, to wlaczenie wszytkiego zmniejszy prad
    w neutralnym.

> [...]
    > dwa osobne obowdy (w rozdzielni jest 1P B16 i 2P B16 ale ze wspólnym PE +

    Raczej nie wspolnym. Nie po to mamy standard z roznicówka, aby go
    teraz olewac.
    Zreszta jak sam piszesz - 5 drutow. 3f+N+PE.

    J.

  • 26. Data: 2021-09-26 11:17:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Sep 2021 10:09:18 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    > Na forum elektryków piszą, że 5x2,5 dla indukcji i piekarnika to błąd.
    > A w mieszkaniach jest zazwyczaj tylko tak.

    I pozarow jak na razie nie bylo.

    Podejrzewam, ze producenci plyt zadbali o mozliwie czysty przebieg -
    chyba zreszta normy ich zmuszaja ..

    J.

  • 27. Data: 2021-09-26 12:49:03
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 11:15 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Raczej nie wspolnym. Nie po to mamy standard z roznicówka, aby go
    > teraz olewac.
    > Zreszta jak sam piszesz - 5 drutow. 3f+N+PE.

    Jak masz 5 drutów i na tym masz 2f do płyty + 1f do piekarnika to masz
    wspólny N+PE i nie masz osobnej róznicówki do płyty i piekarnika. Chyba
    zresztą wcale jej tam nie musi być (różnicówki) - to są osprzęty zazwyczaj
    podłączane bezpośrednio do puszki, bez gniazd.

    TG

  • 28. Data: 2021-09-26 16:44:37
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.09.2021 19:41, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > No nie wiem, mam kilka "fabrycznych" urządzeń trójfazowych i wszystkie
    > mają wtyki 16A.

    A przy urządzeniach 3F do zastosowania "domowego" spotkałeś się żeby
    przełącznik L-0-P bywał przydatny?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 29. Data: 2021-09-26 17:24:13
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-09-26 o 12:49 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > Chyba zresztą wcale jej tam nie musi być (różnicówki) - to są
    > osprzęty zazwyczaj podłączane bezpośrednio do puszki, bez gniazd.

    Różnicówka ma się wyzwolić w razie zetknięcia się potencjału sieci z
    obudową kuchenki. Czy kuchenka podpięta jest przez gniazdko czy nie
    niczego nie zmienia w tym kontekście. Chyba, że kuchenka jest w II
    klasie... są takie?

    Mateusz

  • 30. Data: 2021-09-26 17:25:26
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 16:44 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > A przy urządzeniach 3F do zastosowania "domowego" spotkałeś się żeby
    > przełącznik L-0-P bywał przydatny?

    W rozdrabniarce do drewna, ale to nie moja a kumpla.

    TG