  • 31. Data: 2021-09-26 17:32:01
    Temat: Re: Gniazdo siłowe natynkowe żeńskie 5P
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 17:24 Mateusz Viste <m...@x...invalid> pisze:

    > Różnicówka ma się wyzwolić w razie zetknięcia się potencjału sieci z
    > obudową kuchenki. Czy kuchenka podpięta jest przez gniazdko czy nie
    > niczego nie zmienia w tym kontekście.

    W tym nowym bloku nie było na tych obowdach osobnych róznicówek.
    Przeczytałem później na forum elektryków, że to powszechna praktyka w
    przypadku obwodów bez gniazd. Całe mieszkanie ma na wejściu róznicówke
    100mA i kilka róznicówek 30mA.

    TG

  • 32. Data: 2021-09-27 09:37:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Sep 2021 12:49:03 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Jak masz 5 drutów i na tym masz 2f do płyty + 1f do piekarnika to masz
    > wspólny N+PE i nie masz osobnej róznicówki do płyty i piekarnika.

    Hm, 3 fazy to trzy druty. N na czwartym drucie.
    A co na piatym, ze Ci brakuje kabla do PE ?

    >Chyba
    > zresztą wcale jej tam nie musi być (różnicówki) - to są osprzęty zazwyczaj
    > podłączane bezpośrednio do puszki, bez gniazd.

    A to ma jakies znaczenie, ze podlaczane bezpozrednio?

    Nie wiem, co tam przepisy mowia, ale na moj gust ... w sprzecie
    narazonym na zalanie roznicowka sie przyda.
    A podlaczyc metalową obudowe pod N ... przez ktory 16 czy 32A plynie
    .. moze i bezpieczne, ale nieprzyjemne kolo zlewu kuchennego.

    J.

  • 33. Data: 2021-09-27 10:02:00
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 09:37 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Hm, 3 fazy to trzy druty. N na czwartym drucie.
    > A co na piatym, ze Ci brakuje kabla do PE ?

    Skup się, nie masz tam obwodu 3f a dwa obwody:
    1. 2 fazy - czyli 4 druty: L1 + L2 + N + PE
    2. 1 faza - czyli 3 druty: L1 + N + PE

    Aby podłaczyć prawidłowo płytę i piekarnik musisz mieć 7 drutów a nie pięć
    (bo w rozdzielni masz dwa osobne zabezpieczenia. Są tam dwi eski: 2P B16
    dla indukcji i 1P B16 dla piekarnika.
    Robienie tych dwóch obwodów na pięciu drutach to "druciarstwo" - ale chyba
    zgodne z przepisami skoro przechodzi odbiory.

    TG

  • 34. Data: 2021-09-27 10:50:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Sep 2021 10:02:00 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Skup się, nie masz tam obwodu 3f a dwa obwody:
    > 1. 2 fazy - czyli 4 druty: L1 + L2 + N + PE
    > 2. 1 faza - czyli 3 druty: L1 + N + PE
    >
    > Aby podłaczyć prawidłowo płytę i piekarnik musisz mieć 7 drutów a nie pięć

    Z urzadzen wychodzi istotnie 7. Na scianie wystarcza juz 5.

    > (bo w rozdzielni masz dwa osobne zabezpieczenia. Są tam dwi eski: 2P B16
    > dla indukcji i 1P B16 dla piekarnika.

    Ale bezpieczniki sa na fazach jedynie.

    > Robienie tych dwóch obwodów na pięciu drutach to "druciarstwo" - ale chyba
    > zgodne z przepisami skoro przechodzi odbiory.

    Niekoniecznie - "a tu mamy puszke 3f 3*16A, z kablem 5*2.5mm2, do
    podlaczenia kuchenki elektrycznej".
    I czemu mieliby tego nie odebrac?
    A potem przychodzi wlasciciel z dwoma gratami :-)

    J.

  • 35. Data: 2021-09-27 11:56:04
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-09-24 o 22:11, t-1 pisze:

    > Najbardziej uniwersalne będzie Np. takie coś:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/rozdzielnia-rozdzielnica-s
    krzynka-budowlana-zab-11012549298?utm_feed=6bb7005d-
    9dc7-4374-8565-4bc127df615a&utm_source=google&utm_me
    dium=cpc&utm_campaign=_DIO_pla_dom_budownictwo_elekt
    ryka_topy&ev_adgr=Elektryka-topy&ev_campaign_id=1240
    3220630&gclid=CjwKCAjw7rWKBhAtEiwAJ3CWLI5EhQPYyF3X6V
    e0c0rjccpK2hs4mwjOzAZp8TbWkaPKkF09-tQ_bRoCVaYQAvD_Bw

    > podłączy cokolwiek zechce, bo starych 4 stykowych wtyczek "na siłę"
    > chyba nic już nie ma.

    W tej rozdzielni są tylko 2 rodzaje gniazd siłowych, obecnie
    obowiązujące. I każde urządzenie powinno być zaopatrzone w taki wtyk.

    Gorzej jak masz własne urządzenie i jeździsz na usługi.
    Mój tynkarz miał w swoim kuferku wtyki "obowiązujące", wtyki 4p 16/32,
    miał nawet stare 16A i 32A wtyczki ze stykami o przekroju prostokątnym.
    Jak jedzie na zlecenie, to nie wie co zastanie na miejscu. Przeróżniaste
    gniazda już widział i woli być przygotowany na każdą ewentualność. Kilka
    minut, odpowiednia wtyczka założona i można zabierać się do roboty :)

    --
    viktorius

  • 36. Data: 2021-09-27 23:12:36
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 9/27/2021 o 11:56 AM, viktorius pisze:

> [...]
    > gniazda już widział i woli być przygotowany na każdą ewentualność. Kilka
    > minut, odpowiednia wtyczka założona i można zabierać się do roboty :)

    U mnie jak przyjechał fachowiec to miał gniazdo 5p 32A i do tego
    pół metrowe adaptery z wszystkimi rodzajami wtyczek.
    Wybierał odpowiednią, wpinał i po wszystkim...

    --
    pzdr, j.r.

  • 37. Data: 2021-09-28 09:24:28
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-09-27 o 23:12, Rutkowski, Jacek pisze:

    > U mnie jak przyjechał fachowiec to miał gniazdo 5p 32A i do tego
    > pół metrowe adaptery z wszystkimi rodzajami wtyczek.
    > Wybierał odpowiednią, wpinał i po wszystkim...

    I musiał nakupować wtyczek męskich, żeńskich każdego typu, kilka metrów
    kabla itp. Kilka godzin stracone na połączenie wszystkiego. Kilka
    dodatkowych kilogramów do przenoszenia w torbie na przydasie.
    Ten mój raz na jakiś czas zdemontuje wtyczkę i zarobi inną. Bo i tak 90%
    przypadków to 5p 16A w zupełności wystarcza.

    Każdemu wg potrzeb :)

    --
    viktorius

  • 38. Data: 2021-09-28 12:09:32
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 9/28/2021 o 9:24 AM, viktorius pisze:

> [...]
    > Ten mój raz na jakiś czas zdemontuje wtyczkę i zarobi inną. Bo i tak 90%
    > przypadków to 5p 16A w zupełności wystarcza.

    Nie nosił a woził i do maszyny do miksokreta to było.

    --
    pzdr, j.r.

  • 39. Data: 2021-09-28 18:56:52
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W wtorek, 28.09.2021 o 09:24, viktorius napisał:

> [...]
    > dodatkowych kilogramów do przenoszenia w torbie na przydasie.
    > Ten mój raz na jakiś czas zdemontuje wtyczkę i zarobi inną.

    A po co druciarzowi demontowanie wtyczki, gdy może obyć się bez
    wtyczki? Wystarczy, że zarobi ładnie w kablu 5 pięć końcówek,
    zaostrzy pięć patyczków i już będzie w stanie podpiąć się ze
    swoim ustrojstwem do każdego gniazda.

  • 40. Data: 2021-09-29 08:41:09
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-09-28 o 18:56, Collie pisze:

> [...]
    > wtyczki? Wystarczy, że zarobi ładnie w kablu 5 pięć końcówek,
    > zaostrzy pięć patyczków i już będzie w stanie podpiąć się ze

    I weź włóż okrągłe w nożowe...

    --
    viktorius