  • 1. Data: 2013-04-01 08:18:59
    Temat: Golf Plus vs C-max vs Focus vs C4
    Od: Mariusz-net <l...@g...com>

    Szukam nudnego samochodu do dojazdów do pracy + dalsze wycieczki. Najbardziej zależy
    mi na niskiej awaryjności (im rzadziej u mechanika tym lepiej), małym spalaniu,
    przyzwoitej dynamice (mułą mówimy nie) i poprawnym prowadzeniu (z tego powodu
    odpadają ceed i i30). Dotychczas jeździłem Focusem 1.8 tdci (100km). Nastawiam się na
    coś wielkości kompakta (i wtedy raczej diesel) lub coś z segmentu D (wtedy benzyna +
    lpg). Wstępnie wybrałem:
    1) Golfa Plus (1.9 tdi, 105 km) -jedyna wada to wysoka cena zakupu,
    2) C-max (1.6 tdci) - i tu jest ból bo ten 1.6 podobno jest problematyczny, w dodatku
    nie wiem czy uporali się z rdzewieniem tylnej klapy i zamka (woda się tam dostawała i
    wszystko pięknie gniło),
    3) Focus - to samo co wyżej ale jest wersja 90km która już jest mniej problematyczna,
    4) C4 - silniki te same co w Focusach i te same problemy,
    5) Mazda 6 - 2 litry i do tego założyć gaz,
    6) Ford Mondeo - jak wyżej,
    7) Citroen C5 1.8 16V 125km + lpg - no to by była bajka ale raczej mnie nie stać.
    Który z tych samochodów będzie sprawiał najmniej problemów, bo nic mnie tak nie
    irytuje jak awarie. Może jeszcze jakieś propozycje.

    Pozdr,
    Mariusz

  • 2. Data: 2013-04-01 08:53:57
    Temat: Re: Golf Plus vs C-max vs Focus vs C4
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2013-04-01 08:18, Mariusz-net pisze:
> [...]
    > Który z tych samochodów będzie sprawiał najmniej problemów, bo nic mnie tak nie
    irytuje jak awarie. Może jeszcze jakieś propozycje.

    1: "mułom"
    2: zdecyduj się, jakiej wielkości auta szukasz:)

  • 3. Data: 2013-04-01 13:49:15
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 2013-04-01 08:53, scobowski pisze:
> [...]

    jak dla mnie to jest jakaś pokraka, to jest ciut podniesiony zwykły golf
    i na pewno jeśli chodzi o gabaryty nie można tego porównywać do cmax czy
    też picasso. Pewnie tańsze w zakupie będzie zwykłe kombi a i wybór
    zdecydowanie większy. Co do awaryjności to czasy golfa II już dawno
    minęły i to jest auto awaryjne jak każde inne. W mojej firmie istnieje
    flota golfów V i VI i wiem co piszę. Z reguły pierwsze poważniejsze
    awarie występuje po ok 120 tys. km z takich na szybko które wystąpiły w
    moim golfie: wymiana łożyska głównego w skrzyni, 2x naprawiany był
    mechanizm wycieraczek, przepalony jakiś przekaźnik, po 130 tys km wybite
    zawieszenie, nie zdiagnozowane wpadanie w jakiś rezonans przy wolnych
    obrotach. Zdałem auto przy ok 138 tys km i z tego co wiem nowy
    właściciel zrobił jakieś 12 tys km i padł silnik - aczkolwiek nie wiem
    co w każdym razie kumpel dostał nową furę po tej nie opłacało się robić.
    Pozdrawiam
    marcin jan

  • 4. Data: 2013-04-01 21:43:29
    Od: Mariusz-net <l...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 kwietnia 2013 08:53:57 UTC+2 użytkownik scobowski napisał:
    > 1: "mułom"

    sorry

    > 2: zdecyduj się, jakiej wielkości auta szukasz:)

    Ależ jestem zdecydowany: Kompakt/mały van z silnikiem Diesla lub coś z klasy D/duży
    van ale wtedy z LPG. Jak LPG to duża butla żeby zniwelować największa wadę LPG według
    mnie, czyli częste tankowanie. Jak duża butla to potrzebny większy kufer - dlatego
    większy samochód. Co roku robię 40 tyś km więc musi mało palić i się nie psuć.

  • 5. Data: 2013-04-01 21:57:59
    Od: Mariusz-net <l...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 kwietnia 2013 13:49:15 UTC+2 użytkownik Marcin Jan napisał:

    > jak dla mnie to jest jakaś pokraka, to jest ciut podniesiony zwykły golf

    To już kwestia gustu. Mi się podoba.

    > i na pewno jeśli chodzi o gabaryty nie można tego porównywać do cmax czy
    > też picasso.

    Powiedzmy, że rozmiar nie jest dla mnie najważniejszy (do Focusa się mieściłem).
    Chodziło mi raczej o wysokie siedzenie i łatwiejsze wsiadanie.

    > Pewnie tańsze w zakupie będzie zwykłe kombi a i wybór
    > zdecydowanie większy.

    Kombi to jest dopiero brzydal ;-)

> [...]
    > moim golfie: wymiana łożyska głównego w skrzyni, 2x naprawiany był
    > mechanizm wycieraczek, przepalony jakiś przekaźnik, po 130 tys km wybite
    Hmm, to nie są dobre wiadomości. Po Peugeocie 206 i Focusie szukam czegoś mniej
    problematycznego. Co prawda nie było tragedii ale do niedoścignionego wzoru, czyli
    Corsy B to im było daleko.

> [...]
    > właściciel zrobił jakieś 12 tys km i padł silnik - aczkolwiek nie wiem
    > co w każdym razie kumpel dostał nową furę po tej nie opłacało się robić.

    A jaki tam był silnik? Jaka skrzynia?

    > Pozdrawiam
    >
    > marcin jan

    Pozdr,
    Mariusz

  • 6. Data: 2013-04-01 22:36:42
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

> [...]
    problematyczna,
    > 4) C4 - silniki te same co w Focusach i te same problemy,

    C4 jak i inne auta PSA nie maja problemow z ruda - jak to ma ford.
    Czy silniki dokladnie te same - tu bym sie klocil?

> [...]
    > Który z tych samochodów będzie sprawiał najmniej problemów, bo nic mnie tak nie
    irytuje jak awarie. Może jeszcze jakieś propozycje.

    zalezy jaki egzemplarz kupisz - bo celujesz w uzywane, a tu niestety
    duzo zalezy od szczescia.

  • 7. Data: 2013-04-02 00:20:50
    Od: Marcin <t...@g...pl>

    Mariusz-net <l...@g...com> Wrote in message:

> [...]
    problematycznego. Co prawda nie było tragedii ale do niedoścignionego wzoru, czyli

    Pisząc "pokraka" miałem na myśli że ten golf plus ni to pies ni
    wydra. Silnik miałem standardowy 1.9 tdi 105 km, manual.

    Ja wiem że u nas w Polsce VW to marka kultowa a golf to marzenie
    wielu Polaków, ale mam porównanie do francuskiej myśli
    technicznej i wcale golf nie prezentuje się lepiej (a niestety
    droższy jest w zakupie). Ma też zalety jak np dobre i wytrzymałe
    wnętrze. Choć akurat u mnie pod koniec użytkowania wytarla się
    kierownica , co ciekawsze w poprzedniej piątce przy wyższym
    przebiegu całkowitym kierownica była nie wytarta.

    --
    Marcin Jan

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://www.piaohong.tk/newsgroup

  • 8. Data: 2013-04-02 08:29:06
    Od: Mariusz-net <l...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 kwietnia 2013 00:20:50 UTC+2 użytkownik Marcin napisał:

    > wydra. Silnik miałem standardowy 1.9 tdi 105 km, manual.
    W ten właśnie celowałem bo podobno bezproblemowy.

> [...]
    > kierownica , co ciekawsze w poprzedniej piątce przy wyższym
    > przebiegu całkowitym kierownica była nie wytarta.

    Mnie tez kult VW (a jeszcze bardziej Skody) śmieszy ale teraz jeżdżę Polowką od
    teściowej i mimo 15 lat to auto daje rade, podobnie jak znany mi 13 letni Golf (z
    lpg) i 10 letni Passat. Wybrałem, jako jednego z potencjalnych kandydatów Plusa, ze
    względu na rankingi niezawodności i właśnie te dobre doświadczenia. Nie bez znaczenia
    jest też łatwość ewentualnej odsprzedaży i mała utrata wartości. No ale wystarczy o
    VW. Załóżmy, że Golf Plus nie, to w takim razie co kupić?

    Pozdr,
    Mariusz

  • 9. Data: 2013-04-02 11:07:37
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 01.04.2013 08:18, Mariusz-net wrote:
    > poprawnym prowadzeniu (z tego powodu odpadają ceed i i30).

    A co konkretnie jest nie tak z i30 albo ceedem?
    Powoli sie wlasnie nad imi zastanawiam. Mozesz przyblizyc problem?

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 10. Data: 2013-04-02 12:20:16
    Od: Mariusz-net <l...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 kwietnia 2013 11:07:37 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > A co konkretnie jest nie tak z i30 albo ceedem?
    > Powoli sie wlasnie nad imi zastanawiam. Mozesz przyblizyc problem?
    Ceeda i i30 nie skreślam jeśli są rzeczywiście bezawaryjne - i to jako używki. A co z
    nimi nie tak: opinia kumpla o i30: "Beznadziejne zawieszenie. Jeszcze do przodu to
    jakoś jedzie ale w zakrętach to masakra". On na co dzień jeździ Alfa 147 i pewnie
    stąd ta surowa ocena. Przejechalem sie ceedem i niestety wiem co ma na myśli. W
    Focusie zawieszenie było super. Może nie tak twarde jak w Alfie ale za to bardziej
    komfortowe. Drugi minus to utrata wartości ceeda/i30.

    Pozdr,
    Mariusz