  • 1. Data: 2013-03-30 01:16:18
    Temat: korekta licznika mechaniczno-elektrycznego
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    poradzcie czym/jak przestawic licznik ktory jest mechaniczny ale
    sterowany impulsowo, nie na linke. zepsul mi sie taki licznik i mam
    zamiar kupic na allegro i chcialbym zeby wskazywal to co moj. taki na
    linke to sie prosto ustawialo podlaczajac np wiertarke. ale co z
    impulsowym ? rozbieralem moj zepsuty celem sprawdzenia jak to jest
    zbudowane i niestety mechanicznie nie da sie ruszyc cyferek.

  • 2. Data: 2013-03-30 02:52:58
    Temat: Re: korekta licznika mechaniczno-elektrycznego
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2013-03-30 01:16, h.w.d.p. pisze:
> [...]
    > impulsowym ? rozbieralem moj zepsuty celem sprawdzenia jak to jest
    > zbudowane i niestety mechanicznie nie da sie ruszyc cyferek.

    Poprzez złącze diagnostyczne - auta lub samego licznika...
    Jeśli kupujesz używkę to może być i tak że po podłączeniu licznik
    "uzgadnia sobie przebieg" z komputerem pokładowym i wygrywa większy
    przebieg.

    --
    /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
    /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

  • 3. Data: 2013-03-30 03:51:06
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-03-30 02:52, ZIWK pisze:

> [...]
    > Jeśli kupujesz używkę to może być i tak że po podłączeniu licznik
    > "uzgadnia sobie przebieg" z komputerem pokładowym i wygrywa większy

    zalecam przeczytac jeszcze raz ze zrozumieniem.

  • 4. Data: 2013-03-30 08:54:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** h.w.d.p. pisze tak:

    > ale co z impulsowym ? rozbieralem moj zepsuty celem sprawdzenia
    > jak to jest zbudowane i niestety mechanicznie nie da sie ruszyc
    > cyferek.

    Nie do wiary, że nie da się ruszyć cyferek. Zbyt mało zdemontowałeś ten
    licznik. Mash fotkę? Jakiś typ, producent?

    Kup taki co ma mniej. Zobacz jak wygląda impuls i podłącz generator
    takich impulsów :)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 5. Data: 2013-03-30 09:56:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Mar 2013 01:16:18 +0100, h.w.d.p. napisał(a):
> [...]
    > impulsowym ? rozbieralem moj zepsuty celem sprawdzenia jak to jest
    > zbudowane i niestety mechanicznie nie da sie ruszyc cyferek.

    A co - zanitowany ? Wiertarka i nitom daje rade :-)

    Cos tam kreci tymi tarczkami, jesli do przodu, to impulsator mozna prosto
    zrobic. A moze zadziala na 50Hz z sieci czy 100Hz z prostownika :-)

    J.

  • 6. Data: 2013-03-30 10:10:57
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > impulsowym ? rozbieralem moj zepsuty celem sprawdzenia jak to jest
    > zbudowane i niestety mechanicznie nie da sie ruszyc cyferek.

    Licznik zawsze da się rozebrać, gorzej z jego złożeniem bo trzeba trochę
    pokombinować ale w znakomitej większości też się da.
    Poćwicz na swoim starym po kolei musisz rozebrać bębenki i ustawiać od
    największej cyfry.

    Lewis

  • 7. Data: 2013-03-30 10:21:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Mar 2013 10:10:57 +0100, Lewis napisał(a):
    > Licznik zawsze da się rozebrać, gorzej z jego złożeniem bo trzeba trochę
    > pokombinować ale w znakomitej większości też się da.

    Teraz w przyrodzie modne konstrukcje nierozbieralne.

    > Poćwicz na swoim starym po kolei musisz rozebrać bębenki i ustawiać od
    > największej cyfry.

    J.

  • 8. Data: 2013-03-30 10:27:50
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-30 10:21, J.F. pisze:

    > Teraz w przyrodzie modne konstrukcje nierozbieralne.

    > J.

    Ale taki licznik z bębenkami to raczej słabo teraźniejszy :)
    Druga sprawa że trzeba wyczaić czy silniczki od napędu bębenku to
    krokowce czy zwykłe, jak krokowce to odczytać symbol i dorobić
    sterownik, jak zwykłe to zapodać im napięcie i niech się kręcą do
    upragnionego przebiegu :)

    Lewis

  • 9. Data: 2013-03-30 14:18:02
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

> [...]
    > krokowce czy zwykłe, jak krokowce to odczytać symbol i dorobić
    > sterownik, jak zwykłe to zapodać im napięcie i niech się kręcą do

    chlopy, uwierzcie ze nie da sie tego rozebrac. niejedno w zyciu juz
    rozlozylem i zlozylem do kupy, ale tego sie nie da.
    to jest licznik mitsubishi.
    rozlozylem na tyle zeby miec osobno bebenki z cyferkami i dalej dupa.
    nie da sie rozebrac ich na czesci i poukladac wedle fantazji. trzeba
    krecic bebenkiem ktory normalnie napedza zebatka silniczka licznika. i
    mozna by tak krecic do usranej smierci. probowalem ta zebatke napedzac z
    dremela z zalozona gumowa tarcza ale odglosy wydawane przy tym feruja
    rychly rozpad mechanizmu. za szybko sie to wszystko kreci.
    szkoda ze nie zrobilem fotki, niestety zlozylem wszystko do kupy i
    zalozylem do auta poki co.

    niech no ktos madry napisze jak zrobic te impulsy.
    do plytki dochodza 3 kabelki i sa opisane jako IGN i SP, trzeci nie ma
    opisu (moze to masa).

  • 10. Data: 2013-03-30 14:32:44
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Nie do wiary, że nie da się ruszyć cyferek. Zbyt mało zdemontowałeś ten
    > licznik. Mash fotkę? Jakiś typ, producent?

    bez zniszczenia oski na ktorej sa bebenki nie ma szans rozlozenia na
    czesci. stare mitsubishi. fotki nie mam a moglem zrobic :/

    > Kup taki co ma mniej. Zobacz jak wygląda impuls i podłącz generator
    > takich impulsów :)

    chetnie bym tak zrobil, tylko jak sprawdzic jak wyglada impuls....