    From: sirapacz <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Grzejący się driver led w podświetleniu TV
    Date: Sat, 25 Apr 2020 17:36:35 +0200
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl

    Pacjentem jest chinski blaupunkt - płytka podświetlenia led L390H1-1EE.
    Podświetlenie działa radośnie przez kilka minut po czym się wyłącza bo
    uruchamia się zabezpieczenie termiczne. Ponowne wyłączenie i włączenie
    tv powoduje ponowny start podświetlenia (aż do ponownego przegrzania).

    To stary bodaj 10letni tv, ktory nie ma dla mnie wartości ale
    stwierdziłem, że chętnie go naprawię - a nuż będę miał ekran 39" do
    jednego z pomieszczeń.

    Podmieniłem płytkę na inną używaną (bo przyszła szybciej niż
    kondensatory które na dzieńdobry chciałem wymieniać w ciemno). Ta
    również się tak zachowuje.
    Napięcie na kondensatorach wyjściowych mam ok 44V, zasilanie modułu
    prawidłowo 23,2V (zamiast 24V nominalnie).

    No i mogę zrobić protezę pod tytułem radiator samoprzylepny na obu
    scalakach i pewnie będzie działać bez przegrzewania ale chcę znaleźć
    przyczynę a nie łatać skutek.

    Jedyne co pozostaje to zjarana dioda w jakimś stringu....mogłaby
    powodować przeciążenie? Chcę uniknąć rozkładania panelu bo jak znam
    życie spieprzę go przy składaniu. No ale scalaki są dwa...oba się grzeją
    bardzo podobnie pod ok 80stopni...Oba by miały padnięte diody? jeśli tak
    to czemu się nie wyłączało podświetlenie gdy padła jedna dioda pod
    jednym driverem?
    :/ tyle pytań...:)

    Generalnie obraz "świeci" dobrze - nie miałem wrażenia, by gdzieś było
    ciemniejsze miejsce (tak, wiem o rozpraszaczach swiatła i soczewkach)

    Ktoś coś podpowie? :)
    https://electronixa.pl/1276/inwerter-led-driver-l390
    h1-1ee.jpg

    mg