  • 1. Data: 2009-09-18 11:34:07
    Temat: H3 LED Ktoś to sprawdził ?
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Ciekawe jakie to daje mocne światło.
    http://www.allegro.pl/item738175038_zarowka_led_h3_1
    x_diod_biala_12v_dzienne_postoj.html
    Oczywiście nie chcę tego montować w aucie :) Myślę o wymianie żarówki
    halogenowej H3 25W w szperaczu bo akumulator żelowym
    wystarcza na niecałą godzinę świecenia. Tyle że jest jeszcze pytanie czy
    występuje to to w wersji 6V.

    Marek

  • 2. Data: 2009-09-18 12:35:44
    Temat: Re: H3 LED Ktoś to sprawdził ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Ciekawe jakie to daje mocne światło.
    > http://www.allegro.pl/item738175038_zarowka_led_h3_1
    x_diod_biala_12v_dzienne_postoj.html

    Masz przeciez podane - moc 0.48W, w najlepszym wypadku
    rownowartosc zarowki 3W.

    > Oczywiście nie chcę tego montować w aucie :) Myślę o wymianie
    > żarówki halogenowej H3 25W w szperaczu bo akumulator żelowym
    > wystarcza na niecałą godzinę świecenia.

    No i to bedzie swiecilo dlugo i slabo, bo powierzchnia duza a nie
    zaden szperacz.

    Kup sobie cos takiego:
    http://www.allegro.pl/item745198019_latarka_akumulat
    orowa_12v_220v_szperacz_8luxled.html
    podobne mialy dobre skupienie.

    Ewentualnie obejrzyj podobne:
    http://www.allegro.pl/item746427416_latarka_akumulat
    orowa_230v_mini_luxeon_19_led.html
    http://www.allegro.pl/item746427432_latarka_akumulat
    orowa_230v_mini_luxeon_9_led_710a.html
    http://www.allegro.pl/item745401098_latarka_szperacz
    _reflektor_19_led_ladow_220v_12v.html

    J.

  • 3. Data: 2009-09-18 13:02:31
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości
    x_diod_biala_12v_dzienne_postoj.html

    > Masz przeciez podane - moc 0.48W, w najlepszym wypadku rownowartosc
    > zarowki 3W.
    A widzisz czytałem ale nie przeczytałem :) jak mawiała moja nauczycielka z
    polskiego.

    > Kup sobie cos takiego:
    > http://www.allegro.pl/item745198019_latarka_akumulat
    orowa_12v_220v_szperacz_8luxled.html
    Nie to już pozostanę przy 25W. Światło z tej żarówy jest naprawdę kosa. Do
    kilometra oświetla wszystko.
    A najlepiej w lesie (mieszkam pod lasem:) ) prześwietla tak wszystko na
    wylot że nic się nie ukryje.

    Marek

  • 4. Data: 2009-09-18 14:08:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    orowa_12v_220v_szperacz_8luxled.html
    > Nie to już pozostanę przy 25W. Światło z tej żarówy jest
    > naprawdę kosa. Do kilometra oświetla wszystko.

    No coz, albo rybki albo akwarium :-)

    Ta powyzej [tzn podobna, nie gwarantuje ze ta] ma jak na LED
    naprawde dobrze skupiajacy odblysnik.
    Ale o kilometrze nie ma co marzyc.

    Jesli chcesz lepiej, to albo zainwestuj w samochodowa D2S, ma 35W,
    po dolozeniu drugiego akumulatora bedzie swiecila nieco dluzej, ale
    5 razy jasniej :-)

    Albo jakas konstrukcja na 1W diodach Cree, ktorych potrzebujesz z
    5-8 sztuk, kazda w stosownie duzym reflektorze.

    No chyba ze zestaw Maglite'ow :-)

    J.

  • 5. Data: 2009-09-19 07:51:50
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    J.F. wrote:
    > Ta powyzej [tzn podobna, nie gwarantuje ze ta] ma jak na LED
    > naprawde dobrze skupiajacy odblysnik.

    Mowisz o tych z Twoich linkow? Takie wynalazki zawsze kojarzyly mi sie z
    bazarowa tandeta, zupelnie nie nadajaca sie do codziennego uzytku -
    czyzbym byl w bledzie?
    Z bazarowych wynalazkow zapewne lepsze beda te aluminiowe maluchy z reguly
    majace napis "Police" - duze wersje swieca naprawde mocno, zreszta siedzi
    tam jakas podroba Luxeona (zlozona z kilku struktur w jednej obudowie).

    k,

  • 6. Data: 2009-09-19 09:32:38
    Od: rzymo <r...@g...com>

    On 19 Wrz, 09:51, "KILu" <b...@w...pl> wrote:
    > (...)
    > Mowisz o tych z Twoich linkow? Takie wynalazki zawsze kojarzyly mi sie z
    > bazarowa tandeta, zupelnie nie nadajaca sie do codziennego uzytku -
    > czyzbym byl w bledzie?

    Nie, nie jesteś w błędzie ;) 1x Cree da więcej światła i przy
    odpowiedniej optyce zapewni większy zasięg.

    Do zastąpienia żarówki 25W wybrałbym albo MC-E (http://
    www.dealextreme.com/details.dx/sku.16145), albo SSC P7 (http://
    www.dealextreme.com/details.dx/sku.12721), wraz z odpowiednią optyką
    (ta od żarówek się nie nadaje) + odpowiedni sterownik + sporo metalu w
    roli radiatora. Dodam jeszcze, że z jednej P7'mki można uzyskać >
    1000lm, za to MC-E są też białe ciepłe i neutralne.
    Można też wykorzystać trzy 'jednowatowe' Cree XR-E z binu R2, przy
    zasilaniu 3x0.7A także dadzą więcej światła niż żarówka 25W.

  • 7. Data: 2009-09-19 09:34:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 19 Sep 2009 09:51:50 +0200, KILu wrote:

    >Mowisz o tych z Twoich linkow?

    O tej pierwszej.

    >Takie wynalazki zawsze kojarzyly mi sie z
    >bazarowa tandeta, zupelnie nie nadajaca sie do codziennego uzytku -
    >czyzbym byl w bledzie?

    Tylko czesciowo, owszem - bazarowa tandeta, ale uzywac sie da.
    Natomiast w odroznieniu od wielu innych daje dosc skupione swiatlo.

> [...]
    >majace napis "Police" - duze wersje swieca naprawde mocno, zreszta siedzi
    >tam jakas podroba Luxeona (zlozona z kilku struktur w jednej obudowie).

    No to masz - podrobiony Luxeon, podrobione 1W [3, 5, 9 - a co sobie
    bedziemy zalowac], podrobione Police - i mowisz ze lepsze ? :-)

    Kilka struktur daje te wade ze ma duze wymiary i kiepsko sie skupia.
    Szczegolnie malym zwierciadelkiem.

    Ta co podawalem ma zwierciadelka tez male, ale 8 diod "luxeono
    podobnych" troche swiatla daje.

    J.