    From: "slawek" <h...@s...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: HTM5 - po co komu kanwa, jeżeli nie działa?
    Date: Sun, 3 Aug 2014 19:17:12 +0200

    W przypływie dobrego humoru i nadmiaru czasu przyszło mi do głowy, aby
    Całkiem Poważny Problem spróbować rozwiązać za pomocą języka Java Script.

    Dlaczego? A dlaczego nie? Komputerki (i smartfony) są już dość szybkie, a
    przyjemność miała polegać na wstawieniu Rozwiązywacza Całkiem Poważnego
    Problemu wprost w stronę WWW: zero instalacji, zero zastanawiania się nad
    uprawnieniami i "co tam w środku" (jak ktoś będzie chciał to sobie looknie w
    źródła) - wpisuje się dane a program robi obliczenia i rysuje wykresy na
    kanwach HTML5 w kontekście 2D.

    To nawet działa. Ale... - coś nie chce działać (nieobsługiwane path w 2D) na
    smartfonie... a przecież druga połowa przyjemności miała na tym polegać.
    Jedyna, z tych które wypróbowałem, przeglądarka "mobilna" dająca radę
    ścieżkom na kanwie HTML5 to Opera. Reszta zacina się przy pierwszym
    lineTo-moveTo. Buuuu....

    1. Po co robią HTML5+bajery - jeżeli te bajery to tylko w Windows? (Ew. w
    X-Windows?) Czy HTML5 jest już "normą" - czy nadal tylko eksperymentem?!

    2. Czy jest jakieś proste obejście w rodzaju biblioteki automatycznie
    dodającej funkcje canvas'ów na potrzeby tych przeglądarek które mają jedną
    funkcję nie bardziej?!

    2a. Tak, obejrzałem Raphael'a i to - tzn. przykłady - nawet działa w
    smartfonie, ale (dziś) nie chce mi się zaczynać od nowa pisania całej
    grafiki. Nawet jeżeli nazwiemy to refaktoryzacją.

    TIA
    slawek