  • 1. Data: 2009-12-05 20:28:48
    Temat: Hak i czujniki cofania
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Czołem.

    Jak w fabrycznych modułach elektryki samochodowego haka holowniczego
    rozwiązywane jest wyłączanie czujników cofania ? Hak prawdopodobnie
    demontowalny.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2009-12-07 18:16:59
    Temat: Re: Hak i czujniki cofania
    Od: "Jarek" <j...@p...fm>

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czołem.
    >
    > Jak w fabrycznych modułach elektryki samochodowego haka holowniczego
    > rozwiązywane jest wyłączanie czujników cofania ? Hak prawdopodobnie
    > demontowalny.

    A po co wyłączać trochę popiszczy przy cofaniu :-)

    Pozdrawiam Jarek O.

  • 3. Data: 2009-12-08 06:20:15
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Jarek pisze:
    > Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A po co wyłączać trochę popiszczy przy cofaniu :-)

    Nie sądzę że popiszczy, tylko będzie wyło ciągle, jakbyś był 10 cm od
    przeszkody. Oznacza to że po zamontowaniu haka o czujniku cofania można
    zapomnieć. To mnie zmusi do demontowania haka, gdy nie będzie używany.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2009-12-08 20:17:35
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    PeJot pisze:

    > Nie sądzę że popiszczy, tylko będzie wyło ciągle, jakbyś był 10 cm od
    > przeszkody. Oznacza to że po zamontowaniu haka o czujniku cofania można
    > zapomnieć. To mnie zmusi do demontowania haka, gdy nie będzie używany.

    No i prawidłowo - po to właśnie haki w samochodach muszą być
    demontowalne i nakazane jest ich demontowanie/składanie gdy nie są używane.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2009-12-08 22:14:48
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Adam Dybkowski wrote:

    > No i prawidłowo - po to właśnie haki w samochodach muszą być
    > demontowalne i nakazane jest ich demontowanie/składanie gdy nie są używane.

    Haki musza byc demontowane, zeby ten co Ci w dupe wjezdza nie pogniotl
    sobie za bardzo przodu (co jest poronionym pomyslem), a nie po to aby
    czujniki cofania dzialaly.

    --
    Jerry1111

  • 6. Data: 2009-12-09 00:02:32
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Jerry1111 pisze:

    > Haki musza byc demontowane, zeby ten co Ci w dupe wjezdza nie pogniotl
    > sobie za bardzo przodu (co jest poronionym pomyslem), a nie po to aby
    > czujniki cofania dzialaly.

    Ale ja to właśnie napisałem powyżej: "To mnie zmusi do demontowania
    haka, gdy nie będzie używany." -> "No i prawidłowo".

    Kwestia ciągłego piszczenia czujników przy założonym haku to inna sprawa.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2009-12-09 07:18:12
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Dec 8, 11:14 pm, Jerry1111
    <j...@w...pl.pl.wp> wrote:

    > Haki musza byc demontowane, zeby ten co Ci w dupe wjezdza nie pogniotl
    > sobie za bardzo przodu (co jest poronionym pomyslem),

    Nieprawda. Hak musi być demontowalny po to, żeby jak Ci kto w dupe
    wjedzie, nie uszkodził Ci kręgosłupa od razu.
    Hak jest kotwiczony do sztywnej części struktury pojazdu i praktycznie
    likwiduje tylną strefę ochronną od zderzaka zaczynając a na strefie
    zgniotu kończąc. Uderzenie idzie od razu w kabinę pasażerską. Bez haka
    uderzany jest elastyczny zderzak, jak uderzenie silne, to zgniata się
    tył, a do pasażerów dochodzi już osłabiony udar.

    Marek

  • 8. Data: 2009-12-09 07:35:48
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Marek Lewandowski pisze:

> [...]
    > uderzany jest elastyczny zderzak, jak uderzenie silne, to zgniata się
    > tył, a do pasażerów dochodzi już osłabiony udar.

    Się nie zgodzę, sam przerabiałem temat w poprzednim aucie. Hak sam z
    siebie był mniej sztywny niż podłużnice, do których był mocowany. W
    efekcie czego przy solidnym uderzeniu w tył hak jako pierwszy uległ
    destrukcji: 25 mm stalowy pręt zgiął się jakby był z plasteliny.
    Właściwa strefa zgniotu przejęła niewiele energii, auto odniosło
    powierzchowne uszkodzenia ( mój zderzak ucierpiał ). Auto szkodnika
    odniosło poważne obrażenia właśnie za sprawą mojego haka.

    Poza tym nie jestem pewien, ale zdaje się obowiązku zdejmowania nie
    używanego haka *w Polsce* nie ma.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2009-12-09 20:54:29
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    PeJot wrote:
> [...]

    Patrzac na demontowalne haki - to one same w sobie dobra amortyzacje
    zapewnia ;-)

> [...]
    > powierzchowne uszkodzenia ( mój zderzak ucierpiał ). Auto szkodnika
    > odniosło poważne obrażenia właśnie za sprawą mojego haka.

    I o to chodzi - zeby ubezpieczalnie mniej musialy placic dla tego z tylu
    (tylko z jakiej racji - jak ofiara sie zagapil, to niech za to placi
    znizkami).

    > Poza tym nie jestem pewien, ale zdaje się obowiązku zdejmowania nie
    > używanego haka *w Polsce* nie ma.

    Pojecia nie mam - ani Marek ani ja w PL nie mieszkamy. U mnie takiego
    obowiazku nie ma, musze tylko pamietac zeby zamontowac nierozbieralny
    hak, bo inaczej w DE beda kazali go odpiac.

    --
    Jerry1111

  • 10. Data: 2009-12-09 21:46:41
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    Marek Lewandowski pisze:

> [...]
    > Hak jest kotwiczony do sztywnej części struktury pojazdu i praktycznie
    > likwiduje tylną strefę ochronną od zderzaka zaczynając a na strefie

    zależy od samochodu. W moim fabrycznie zamontowany hak przymocowany jest
    nie bezpośrednio do nadwozia, a do dodatkowej sztywnej półramy
    zakotwiczonej w podłużnicach. I zdjęcie samego haka nie powoduje
    magicznego zniknięcia schowanej zaraz za zderzakiem ramy..
    Ale jeżdżę bez haka - samochód jest dość spory i w warunkach dużego
    miasta boję się, aby nim samemu przypadkiem komuś kiedyś dziury przy
    parkowaniu nie zrobić ;-)

    --
    Pozdr.
    Michał