  • 1. Data: 2010-05-04 16:56:50
    Temat: Hałasująca klima
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    Witam,
    Co może być przyczyną hałasowania klimy w Zafirze A? Po włączeniu
    chłodzi, ale wydaje takie dźwięki jakby łożysko się rozsypało i
    świszczało. Łożysko czy coś innego?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2010-05-04 17:18:34
    Temat: Re: Hałasująca klima
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 04.05.2010 G.K. <g...@g...pl> napisał/a:
    > Witam,
    > Co może być przyczyną hałasowania klimy w Zafirze A? Po włączeniu
    > chłodzi, ale wydaje takie dźwięki jakby łożysko się rozsypało i
    > świszczało. Łożysko czy coś innego?

    Może być różnie. Ja wymieniłem łożysko koła pasowego, nabiłem
    czynnikiem, olejem i... dalej hałasuje. Albo się rozsypuje sprężarka, albo
    jakieś łożysko w środku.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2010-05-04 17:21:59
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    Samotnik pisze:

    > Może być różnie. Ja wymieniłem łożysko koła pasowego, nabiłem
    > czynnikiem, olejem i... dalej hałasuje. Albo się rozsypuje sprężarka, albo
    > jakieś łożysko w środku.

    A takie łożysko koła pasowego można samemu wymienić?
    A jeśli w środku to da się naprawić i czy warto czy lepiej kupić inną
    sprężarkę. Ile teraz kosztuje nabicie klimy ewentualnie inne koszty:
    czyszczenie itp.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 4. Data: 2010-05-04 17:22:42
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Co może być przyczyną hałasowania klimy w Zafirze A? Po włączeniu chłodzi,
    > ale wydaje takie dźwięki jakby łożysko się rozsypało i świszczało. Łożysko
    > czy coś innego?

    tak jak pisze kolega Samotnik, czasem łożysko, czasem mało czynnika, a
    czasem wypracowana sprężarka, podjedź do klimiarzy, może "na ucho" uda im
    się ocenić,

    brat

  • 5. Data: 2010-05-04 17:26:52
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    > A jeśli w środku to da się naprawić i czy warto czy lepiej kupić inną
    > sprężarkę. Ile teraz kosztuje nabicie klimy ewentualnie inne koszty:

    tu była podobna dyskusja
    http://tinyurl.com/37k6a3v

    brat

  • 6. Data: 2010-05-04 17:30:24
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

> [...]
    > A jeśli w środku to da się naprawić i czy warto czy lepiej kupić inną
    > sprężarkę. Ile teraz kosztuje nabicie klimy ewentualnie inne koszty:

    Musisz wyjąć sprężarkę, rozhermetyzować układ itd. Samemu nie zrobisz. Tzn
    może zrobisz, ale i tak musisz jechać napełnić. Ja zapłaciłem 280 zł za
    całość. Łożysko kilkadziesiąt zł, drugi tyle wymiana, a klimiarz zarobił
    tak naprawdę na nieśmiertelnym wypompowaniu/napompowaniu układu - cena
    standardowa 160 zł. :)
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2010-05-04 20:45:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "G.K." <g...@g...pl> wrote in message
    > Co może być przyczyną hałasowania klimy w Zafirze A? Po włączeniu chłodzi,
    > ale wydaje takie dźwięki jakby łożysko się rozsypało i świszczało. Łożysko
    > czy coś innego?

    A sprawdzales pasek klinowy ?

  • 8. Data: 2010-05-04 21:51:05
    Od: "mbuniek" <m...@p...onet.pl>

    > Co może być przyczyną hałasowania klimy w Zafirze A? Po włączeniu chłodzi,
    > ale wydaje takie dźwięki jakby łożysko się rozsypało i świszczało. Łożysko
    > czy coś innego?

    Czy po wlaczeniu odglos halasu sie zmienia, sprawdz wlaczajac czekajac az
    elektromagnes pyknie i sluchajac i potem wylaczaj, jak halas zmienia sie to,
    najprawdopodobniej lozysko na kole pasowym, mialem tak w Toyocie corolli 450
    pln, wymana lozyska napelnienie ozonowanie i jest cisza.

    Buniek

  • 9. Data: 2010-05-05 00:04:41
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "G.K." <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    > chłodzi, ale wydaje takie dźwięki jakby łożysko się rozsypało i
    > świszczało.

    Jeżeli to odgłos przypominający
    załączające się turbo ;-)
    to nawet wymiana sprężarki nic nie pomogła
    (Astra G).

    Pzdr

    JKK

  • 10. Data: 2010-05-05 15:07:23
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > ale wydaje takie dźwięki jakby łożysko się rozsypało i świszczało. Łożysko

    Fajny opis. Hałasuje jakby się łożysko rozsypało. Czy to łożysko? :))