eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHamulec nie puszcza › Hamulec nie puszcza
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
    ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Mon, 10 Oct 2011 20:26:25 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:7.0.1) Gecko/20110929 Thunderbird/7.0.1
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Hamulec nie puszcza
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 36
    Message-ID: <4e9338d1$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.184.64.99
    X-Trace: 1318271185 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2453 79.184.64.99:14696
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2405553
    [ ukryj nagłówki ]

    Samochód trafił do mnie z objawami że się grzeje koło.
    No grzało się, bo hamulec ocierał podczas jazdy, do tego stopnia że z
    niewielkich pochyłości się nie staczał.
    Hamulec tylny, tarczowy, ręczny wypychający tłoczek z samoregulatorem
    ręcznego na gwincie wewnątrz tłoczka.

    Oba klocki tego koła zużyte do zera (z drugiej strony samochodu zużycie
    normalne), tarcza prosta.

    Rozebrałem cały hamulec, wymontowałem tłoczek, wszystko oczyściłem,
    wymieniłem uszczelkę tłoczka i mieszek osłony.
    Zacisk pływający chodzi prawidłowo.
    Wyczyściłem prowadnice, nasmarowałem smarem do hamulców, wymieniłem płyn
    hamulcowy w całym samochodzie z odpowietrzeniem wszystkiego.
    Przewód hamulcowy nie pozawijany, nie zgnieciony itp. płyn wypływa z
    niego swobodnie, grawitacyjnie.
    Założyłem nowe klocki.
    Tarcze zostawiłem - są proste i jeszcze nie zużyte.

    Ale niestety ocierało nadal - lżej, ale ocierało.

    Rozebrałem to drugi raz, wkręciłem tłoczek jeszcze głębiej, żeby mieć
    pewność że samoregulator ręcznego ma możliwość ustawienia luzu.
    Przy okazji sprawdziłem że linka ręcznego nie jest napięta - dźwigienka
    ręcznego spokojnie wraca na miejsce.
    Posprawdzałem jeszcze raz czy wszystko chodzi.

    Ale też nie pomogło.

    W każdym razie po jeździe tarcza jest wyraźnie cieplejsza niż inne - nie
    bije od niej gorącem jak to było przedtem, ale po testowej jeździe 20km
    trzy tarcze byłem w stanie dotknąć palcem, a ta niestety parzyła przy
    dłuższym przytrzymaniu.

    Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co tam pomacać?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: