  • 1. Data: 2011-10-10 20:26:25
    Temat: Hamulec nie puszcza
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Samochód trafił do mnie z objawami że się grzeje koło.
    No grzało się, bo hamulec ocierał podczas jazdy, do tego stopnia że z
    niewielkich pochyłości się nie staczał.
    Hamulec tylny, tarczowy, ręczny wypychający tłoczek z samoregulatorem
    ręcznego na gwincie wewnątrz tłoczka.

    Oba klocki tego koła zużyte do zera (z drugiej strony samochodu zużycie
    normalne), tarcza prosta.

    Rozebrałem cały hamulec, wymontowałem tłoczek, wszystko oczyściłem,
    wymieniłem uszczelkę tłoczka i mieszek osłony.
    Zacisk pływający chodzi prawidłowo.
    Wyczyściłem prowadnice, nasmarowałem smarem do hamulców, wymieniłem płyn
    hamulcowy w całym samochodzie z odpowietrzeniem wszystkiego.
    Przewód hamulcowy nie pozawijany, nie zgnieciony itp. płyn wypływa z
    niego swobodnie, grawitacyjnie.
    Założyłem nowe klocki.
    Tarcze zostawiłem - są proste i jeszcze nie zużyte.

    Ale niestety ocierało nadal - lżej, ale ocierało.

    Rozebrałem to drugi raz, wkręciłem tłoczek jeszcze głębiej, żeby mieć
    pewność że samoregulator ręcznego ma możliwość ustawienia luzu.
    Przy okazji sprawdziłem że linka ręcznego nie jest napięta - dźwigienka
    ręcznego spokojnie wraca na miejsce.
    Posprawdzałem jeszcze raz czy wszystko chodzi.

    Ale też nie pomogło.

    W każdym razie po jeździe tarcza jest wyraźnie cieplejsza niż inne - nie
    bije od niej gorącem jak to było przedtem, ale po testowej jeździe 20km
    trzy tarcze byłem w stanie dotknąć palcem, a ta niestety parzyła przy
    dłuższym przytrzymaniu.

    Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co tam pomacać?

  • 2. Data: 2011-10-10 20:41:00
    Temat: Re: Hamulec nie puszcza
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    Tomasz Pyra w <news:4e9338d1$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>:

> [...]
    > niewielkich pochyłości się nie staczał.
    > Hamulec tylny, tarczowy, ręczny wypychający tłoczek z samoregulatorem
    [...]
    > Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co tam pomacać?

    Zacisk z przodu po skosie wyczyścić, a ten z tyłu wymienić na nowy

    --
    Tomasz Nycz

  • 3. Data: 2011-10-10 20:56:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-10-10 20:41, 'Tom N' pisze:

    > [...]
    >
    > Zacisk z przodu po skosie wyczyścić, a ten z tyłu wymienić na nowy

    Tak źle mam nadzieje nie było - samochód jeżdżony w krótkich trasach po
    mieście i nawet tarcza nie ma nawet śladów przegrzania.

    Jak mierzyłem prześwity na zdjętym tłoczku to przed remontem po
    puszczeniu hamulca tłoczek się nie cofał, a po remoncie już się cofa.
    Może być, że z jakiś przyczyn nie zawsze się cofa.

    Jeszcze pojadę sprawdzić czy tarcza nie jest jakoś krzywo zużyta - bo
    już widziałem kiedyś takie cuda że klocek chodził nie tylko osiowo, a
    też promieniowo w płaszczyźnie ruchu tłoczka.

  • 4. Data: 2011-10-10 21:22:53
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    Tomasz Pyra w <news:4e933fdf$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Tak źle mam nadzieje nie było - samochód jeżdżony w krótkich trasach po
    > mieście i nawet tarcza nie ma nawet śladów przegrzania.

    Moje tarcze w lacettim tez nie miały śladów przegrzania i dalej są i
    działają -- a jeździłem nie po mieście, i prawe tylne klocki straciłem
    akurat tuz przed powodzią w zeszłym roku w okolicach Puław (Parchatka)
    usłyszałem dziwne skrzypienie.
    Samochód został na noc (całe szczęście, że na wzniesieniu i do rana wał
    wytrzymał) -- zrobili to co Ty, wyjechałem, przejechałem 5 km i tarcza
    gorąca, więc wróciłem -- rozłożyli ręce i całkiem zdjęli ręczny. Dojechałem
    do ASO w Lublinie starając sie nie hamować - tarcza była mocno ciepła, ale
    klocków nie zdarło, tam pogmerali i rozłożyli ręce, dojechałem do domu, i
    tam wyczyszczono również zacisk po skosie -- prawie pomogło, jednak tył się
    ciągle grzał. Po wymianie zacisku jak ręka odjął. Widać po dupie dostały
    inne bebechy zacisku

    > Jak mierzyłem prześwity na zdjętym tłoczku to przed remontem po
    > puszczeniu hamulca tłoczek się nie cofał, a po remoncie już się cofa.
    > Może być, że z jakiś przyczyn nie zawsze się cofa.

    Przyczyna jak wyżej, swoje oberwał i nie pracował jak trzeba

    > Jeszcze pojadę sprawdzić czy tarcza nie jest jakoś krzywo zużyta - bo
    > już widziałem kiedyś takie cuda że klocek chodził nie tylko osiowo, a
    > też promieniowo w płaszczyźnie ruchu tłoczka.

    Oj właśnie mi szwagier zwrócił uwagę, że mam duże ranty na tylnych tarczach
    w miśku...

    --
    Tomasz Nycz

  • 5. Data: 2011-10-10 21:26:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 10 Oct 2011 20:26:25 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Zacisk pływający chodzi prawidłowo.
    [-]
    > Ale niestety ocierało nadal - lżej, ale ocierało.
    [-]
    IMO brak niezbędnego luzu pomiędzy palcem a nakładką tego zacisku
    pływającego. Wygarnij wszystkie śmieci i rdzę z dziury nakładki. Tam
    powinno być kilka dziesiątych mm różnicy średnic.

    --
    Jacek

  • 6. Data: 2011-10-10 21:43:37
    Od: z <...@w...pl>

    W dniu 10.10.2011 20:26, Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    > niewielkich pochyłości się nie staczał.
    > Hamulec tylny, tarczowy, ręczny wypychający tłoczek z samoregulatorem

    W mordę. Dokładnie tak jak w Almerze N16.
    Już nowe klocki zeżarło, kilka razy było czyszczone i ciągle to samo.
    Człowiek z serwisu nissana też mi sugerował wymianę zacisku.
    Kurde blade. Myślałem że hamulce tarczowe z tyłu = święty spokój :-(

  • 7. Data: 2011-10-10 22:22:11
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Tomasz Pyra"

    > Hamulec tylny, tarczowy, ręczny wypychający tłoczek z samoregulatorem
    > ręcznego na gwincie wewnątrz tłoczka.

    Czyli coś takiego jak w mojej Vectrze C - czyściłem zacisk, prowadnice,
    tłoczek...a tarcza wciąż gorąca - kupiłem na szrocie używkę za 100zł
    założyłem bez czyszczenia i tarcza zimna :)

  • 8. Data: 2011-10-10 22:26:57
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-10-10 21:22, 'Tom N' pisze:

    > Przyczyna jak wyżej, swoje oberwał i nie pracował jak trzeba

    No ale co by to miało być? Bo po wyjęciu uszczelki wsadziłem dla próby
    tłoczek i ładnie pasował jak należy, z uszczelnieniem też wsuwał i
    wysuwał się gładko.

    Jedyny podejrzany zostaje chyba mechanizm samoregulacji ręcznego - jako
    przyczyna wszystkiego złego.
    Mógł się tak popsuć że blokuje czasami swobodny powrót tłoczka, zepsuł w
    ten sposób jeden komplet klocków, a teraz jak by to tak dalej jeździło
    to by zajeździł się drugi...

    Nowy ori zacisk drogi, a używany zagadkowy, zwłaszcza że handlarze na
    Allegro mają swoje wersje co do czego pasuje, katalog Intercars mówi co
    innego.

  • 9. Data: 2011-10-10 23:51:56
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 10 Paź, 22:26, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > No ale co by to mia o by ? Bo po wyj ciu uszczelki wsadzi em dla pr by
    > t oczek i adnie pasowa jak nale y, z uszczelnieniem te wsuwa i
    > wysuwa si g adko.

    Uszczelki w zaciskach nie są jedynie uszczelkami, kontrolują też luz
    klocek-tarcza. Może zużyte/przegrzane nie robią już tego dobrze?
    Zacisk to nie jakieś skomplikowane urządzenie przecież.

    --
    Artur

  • 10. Data: 2011-10-11 00:13:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-10-10 23:51, AZ pisze:

    > Uszczelki w zaciskach nie są jedynie uszczelkami, kontrolują też luz
    > klocek-tarcza. Może zużyte/przegrzane nie robią już tego dobrze?

    Uszczelkę dałem nową.