eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › Historia EXC?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 6

  • 1. Data: 2009-01-09 00:31:13
    Temat: Historia EXC?
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    Bandziorno

    Jako że pomału robię przymiarki do czegoś znacznie lżejszego do latania
    po krzakach, interesuje mnie histora EXC 450, 200 i ewentualnie 525 - a
    konkretniej jakie zmiany zachodziły w poszczególnych rocznikach, tak do
    2006 r..
    Pomiędzy dwoma 4T jak znam KTMa różnice są pewnie prawie żadne, kilka w
    rocznikach już wypatrzyłem, ale to głównie z zakresu kosmetyki.
    Interesuje mnie bardziej to co w środku i ma wpływ na walory użytkowe.
    Co już wiem:
    2003 - wejście 450 i 525, podwójne kolektory, duży licznik
    2004 - pojedyńczy kolektor, duży licznik
    2005 - wąski licznik, nowa maska lampy
    Gaźnik wszędzie ten sam - Keihin FCR MX 39/41
    Ale jak wygląda sprawa z masą, geometrią, zawiasami, rozrządem,
    hamulcami itepe? Były jakieś "trefne" roczniki? Niby mógłbym posiedzieć
    z pół dnia nad fiszkami, ale może akurat ktoś ma to pod ręką / w głowie?
    O 200 EXC wiem tyle co nic - czytałem opis Jareckiego, ale nie mam
    najbledszego nawet pojęcia, jak ten model rozwijał się w latach.
    Generalnie zmierzam do tego, czy warto dokładać do któregoś z nowszych
    roczników bo zmiany w nim będą odczuwalne nie tylko dla zawodników, czy
    takich różnic nie ma i wystarczy patrzeć tylko na to, co zwykle (stan,
    emeryt w dowodzie itepe ;-)
    Husqe już mam mniejwięcej rozgryzioną, ale potrzebuję dla niej jakiejś
    alternatywy, jako że doskonale zdaję sobie sprawę, że u nas szukając
    jednego modelu, można się zdrowo najeździć, a i tak gwarancji że się
    trafi - nie ma.

    --
    Pozdrawiam

    Sebastian
    Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco


  • 2. Data: 2009-01-09 06:38:33
    Temat: Re: Historia EXC?
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 9 Sty, 01:31, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > Interesuje mnie bardziej to co w środku i ma wpływ na walory użytkowe.

    > Co już wiem:
    > 2003 - wejście 450 i 525, podwójne kolektory, duży licznik
    OIDP w tym roczniku zrezygnowali z przezroczystego zbiornika - widac
    bylo ile masz jeszcze paliwa. Wygodne.

    > 2004 - pojedyńczy kolektor, duży licznik
    Ciut lagodniejsza charakterystyka 525 - wiecej dolu, mniej agresji.

    > 2005 - wąski licznik, nowa maska lampy
    Mhm.

    > Ale jak wygląda sprawa z masą, geometrią, zawiasami, rozrządem,
    > hamulcami itepe? Były jakieś "trefne" roczniki?
    AFAIK zmiany dotyczyly glownie charakterystyki, nie slyszalem o
    narzekaniach na zawiasy w modelach z RFS.

    > O 200 EXC wiem tyle co nic - czytałem opis Jareckiego, ale nie mam
    > najbledszego nawet pojęcia, jak ten model rozwijał się w latach.
    Z moich doswiadczen wynika, ze jest ciekawszy niz 250. Jest (wbrew
    logice) nieco mniej zerojedynkowy za to ciut zgrabniejszy - nie wiem
    czy przypadkiem nie byl budowany na ramie od setki. Gdybym mial
    wybierac 200 - 250 wybralbym 200.

    > Generalnie zmierzam do tego, czy warto dokładać do któregoś z nowszych
    > roczników bo zmiany w nim będą odczuwalne nie tylko dla zawodników, czy
    > takich różnic nie ma i wystarczy patrzeć tylko na to, co zwykle (stan,
    > emeryt w dowodzie itepe ;-)
    250 w roczniku bodajze 2003 mial cos z przednim zawieszeniem - bylo
    strasznie twarde, lapy sztywnialy po pierwszych kilometrach.

    Poszperaj na ktm http://www.ktmforums.com/.

    pzdr, dr
    FJR/525


  • 3. Data: 2009-01-09 11:26:15
    Temat: Re: Historia EXC?
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-09 07:38:33 +0100, doktorski <d...@g...com> said:

    >> Co już wiem:
    >> 2003 - wejście 450 i 525, podwójne kolektory, duży licznik
    > OIDP w tym roczniku zrezygnowali z przezroczystego zbiornika - widac
    > bylo ile masz jeszcze paliwa. Wygodne.

    Owszem, ale poprzedni rocznik to 400/520. Zdaje się, że wrócili do tego
    pomysłu w zeszłym albo tym roku :-/


    >> 2004 - pojedyńczy kolektor, duży licznik
    > Ciut lagodniejsza charakterystyka 525 - wiecej dolu, mniej agresji.

    Dobra, jeszcze trochę wygrzebałem, choć to info od hamerykańców i nie
    wiem na ile jest to zbieżne z wersjami europejskimi.
    - poprawione zawieszenie (zaworki, tłoczki, itp) - ponoć lepsza charakterystyka
    - zmiany w wahaczu - dłuższy o 10 mm i zwiększona oś
    - poprawione lożyska głowki ramy
    - wyższa kierownica o 12 mm
    - poprawione sprzęgło
    - inny subframe i siedzenie niżej.

    >> 2005 - wąski licznik, nowa maska lampy
    > Mhm.

    - nowa rama

    Ktoś może wie, czym oprócz naklejek itp dupereli różnia się wersje Six-Days?


    >> Ale jak wygląda sprawa z masą, geometrią, zawiasami, rozrządem,
    >> hamulcami itepe? Były jakieś "trefne" roczniki?
    > AFAIK zmiany dotyczyly glownie charakterystyki, nie slyszalem o
    > narzekaniach na zawiasy w modelach z RFS.

    A co daje ten RFS i od kiedy to montują?


    >> O 200 EXC wiem tyle co nic - czytałem opis Jareckiego, ale nie mam
    >> najbledszego nawet pojęcia, jak ten model rozwijał się w latach.
    > Z moich doswiadczen wynika, ze jest ciekawszy niz 250. Jest (wbrew
    > logice) nieco mniej zerojedynkowy za to ciut zgrabniejszy

    Właśnie też słyszałem o nim dużo dobrego, w tym również to, że jak na
    2T jest bardzo trwały. No ale ciągle mam pewne wewnętrzne rozterki,
    przed zakupem 2T.


    > - nie wiem
    > czy przypadkiem nie byl budowany na ramie od setki.

    Ponoć właśnie jest. Setką się przeleciałem i się mi bardzo podobało -
    nie da się tym jeździć wolno ;-)


    --
    Pozdrawiam

    Sebastian
    Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco


  • 4. Data: 2009-01-09 11:43:39
    Temat: Re: Historia EXC?
    Od: "Jarecki [KenLee]" <r...@o...pl>

    Użytkownik "de Fresz" napisał

    > Jako że pomału robię przymiarki do czegoś znacznie lżejszego do latania po
    > krzakach, interesuje mnie histora EXC 450, 200 i ewentualnie 525 - a
    > konkretniej jakie zmiany zachodziły w poszczególnych rocznikach, tak do
    > 2006 r..

    *** Zmiany to bardziej przelomy rocznikow. Z pamieci tyle:
    -W 2002-2003 zmieniono w czterosuwach konstrukcje wewnetrznej flanszy
    uszczelniajacej pompe wody- umozliwia to wymiane uszczelnien bez zdejmowania
    pokrywy zaworowej (brak rantu i dwa gwintowane otworki)- duza wygoda
    serwisowa
    -2003 minimalnie zmienione mocowanie kosza sprzeglowego i samego sprzegla w
    czterosuwach- mniej szarpie przy ruszaniu na niedogrzanym silniku- istotne
    dla latajacych tez po miescie
    -2004-2005 zmiana calego nadwozia w 2T i 4T- calkowicie nowa rama z tylnymi
    wezlami z rur o owalnym przekroju, wyzsza glowka, nowy wahacz, nowe USD 48mm
    (zamiast 43mm), inna sprezyna z tylu, nieprzezroczysty zbiornik, nowe
    plastiki, nowy kranik, nowa kanapa, nowe lampy, licznik. W 200 2T zmieniono
    elektronike zaplonu i membrane (wiecej dolu i liniowosci)
    -2006 znowu zmieniono USD (tez 48mm) ale nie znam szczegolow i nigdy na
    takim nie jezdzilem.
    Zdaje sie ze w ktoryms z rocznikow zmienio tez piasty i na pewno tarcze i
    tlumiki, ale nie pamietam szczegolow (2006?).
    Potem juz poszla zmiana calosci na EXC-R

    Istotne roznice to przed i po pelnej zmianie budy (z rama). Nowe troche
    poreczniejsze, kiera w moim odczuciu stoi wyzej na standardowym mocowaniu,
    inny setup wstepny zawieszen. Zawiasy jak dla amatora, odpowiednio ustawione
    daja rade i w starym i w nowym. W nowym przod ma nieco wieksze rezerwy
    tlumienia.W starych dwusetkach narzekano podobno na setup przodu zmieniony
    wraz ze zmiana na USD 48mm. W starych zajebista rzecz to przezroczysty
    zbiornik (teraz do najnowszych oferowany jako ekstras w wersjach six-days).
    Milym drobiazgiem w nowych jest o niebo wygodniejszy kranik paliwa i pokrywa
    airboxu na bolce zamiast osobnych szybkozlaczek, ktorymi ciezko czasem
    trafic w gniazda i potrafia sie zgubic mimo zawleczek. W starych wymiana
    tylnego blotnika wychodzi taniej, bo jest osobna czescia- w nowych
    zintegrowany z polami numerowymi. W nocnym lataniu reflektor starego modelu
    (prostokatny) swieci lepiej niz nowy. Masy sie nie zmienily.
    Pozdr
    Jarecki[KenLee] + Mecha-Orange EXC 400




  • 5. Data: 2009-01-09 11:57:16
    Temat: Re: Historia EXC?
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 9 Sty, 12:26, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:

    > A co daje ten RFS i od kiedy to montują?
    RFS = Racing Four Stroke, czyli cala seria silnikow 400-450-520/525
    dla EXC 4T. Zastapiona nowym silnikiem w EXC-R. Stare 250 4T
    (poprzednik EXC250F) chyba nie nalezalo do serii RFS bo to jakas
    porazka byla. Ale nie jestem pewien.

    Ogolnie jesli szukasz sprzetu 4T to warto chyba od 2004 w gore -
    wprowadzili sporo zmian od 2004.

    pzdr, dr
    FJR/525


  • 6. Data: 2009-01-09 12:19:55
    Temat: Re: Historia EXC?
    Od: "Jarecki [KenLee]" <r...@o...pl>

    Użytkownik "de Fresz" napisał

    > Ktoś może wie, czym oprócz naklejek itp dupereli różnia się wersje
    > Six-Days?

    *** W standardzie, inny setup zawiasow, korki USD z regulacja napiecia
    wstepnego, siedzenia od SelledalaValle (czy jakos tak), oslony aluminiowe
    silownika sprzegla, skidplate, handdbary, uchwyty do szybkiego wyciagania
    osi. W dwusuwach inne dyfuzory i tlumiki (FMF i Doma). Byly tez wersje z 19
    calowym kolem z tylu. "Factory" mialy dodatkowo inne polki USD i piasty
    (frezowane-CNC i anodowane w ladne kolorki) oraz zebatki Stealth i wydechy
    Akrapovicia. Wszystko dostepne z katalogu Power Parts. Za gruby sos...

    > A co daje ten RFS i od kiedy to montują?

    *** Od poczatku i to powoduje ze motur jedzie :) To nazwa linni modelowej
    silnika 4T SOHC z rozrzadem na srubkach, dwoma filtrami itd. Zdaje sie skrot
    od Racing Four Stroke.

    > Ponoć właśnie jest. Setką się przeleciałem i się mi bardzo podobało - nie
    > da się tym jeździć wolno ;-)

    *** 200 jest nie tylko w ramie, ale i na bazie calego dolu silnika setki.
    Zmieniono gore i dolot. 250 to juz zupelnie inna konstrukcja.
    Pozdr
    Jarecki [KenLee] + Mecha-Orange EXC 400


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: