  • 1. Data: 2014-08-24 13:11:21
    Temat: Honda cbr 125. Dźwignia biegów.
    Od: Paula_14 <prosiakpepa@_NOSPAM_gmail.com>

    Siemaneczko. Mam mały problem ponieważ po ostatnim właścicielu w mojej
    hondzie dźwignia biegów w raz z całym mechanizmem gibie się jak chce...
    Więc kupić nową dźwignie z mechanizmem czy da się z tym coś zrobić ?

  • 2. Data: 2014-08-24 14:42:43
    Temat: Re: Honda cbr 125. Dźwignia biegów.
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Paula_14" <prosiakpepa@_NOSPAM_gmail.com> napisał w wiadomości
    z.pl...
    > Siemaneczko. Mam mały problem ponieważ po ostatnim właścicielu w mojej
    > hondzie dźwignia biegów w raz z całym mechanizmem gibie się jak chce...
    > Więc kupić nową dźwignie z mechanizmem czy da się z tym coś zrobić ?

    Bez sensu kupowac nową. Zdemontuj starą. Musisz przygotować następujący
    roztwór: 05l octu 10%, 2 jajka, 100ml oleju silnikowego - najlepszy castrol
    magnatec 10W40, 2 ząbki czosnku i ogon jaszczurki - może być zwykła zwinka.
    Zdemontowaną dźwignię wraz z całym mechanizmem zanurz w przygotowanym
    roztworze i trzymaj tak przez 7 dni, przewracając z boku na bok co 12
    godzin. Po tym zabiegu dźwignia i mechanizm będą jak nowe.

    --
    Grzybol

  • 3. Data: 2014-08-24 15:19:42
    Od: Paula_14 <prosiakpepa@_NOSPAM_gmail.com>

    Taaaa... Bardzo zabawne

  • 4. Data: 2014-08-24 19:46:36
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-08-24 15:19, Paula_14 pisze:
    > Taaaa... Bardzo zabawne

    A mnie rozbawiło. Zwłaszcza to przewracanie co 12 godzin. W sumie
    dobrze, że nie co 3.

    --
    MN

  • 5. Data: 2014-08-24 22:26:26
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2014-08-24 13:11, Paula_14 pisze:
> [...]
    > hondzie dźwignia biegów w raz z całym mechanizmem gibie się jak chce...
    > Więc kupić nową dźwignie z mechanizmem czy da się z tym coś zrobić ?

    Nie wiem co oznacza dokładnie "z całym mechanizmem". Jeśli jest luz
    między dźwignią a wałkiem, to trzeba sprawdzić w jakim stanie jest
    końcówka wałka. Jeśli jest obrobiona i pokancerowana, to zmiana dźwigni
    nic nie da i trzeba wymienić wałek, czyli skrzynia do rozbiórki. Jeśli
    dźwignia siedzi na wałku sztywno, a cały wałek ma luz, to znowu skrzynia
    do rozbiórki, bo trzeba sprawdzić co poleciało.
    Reasumując: niech to obejrzy może jednak mechanik.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
    weFAQ&v=qvj

  • 6. Data: 2014-08-24 23:17:35
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-08-24 19:46, Użytkownik Marcin N napisał:

    > A mnie rozbawiło. Zwłaszcza to przewracanie co 12 godzin. W sumie
    > dobrze, że nie co 3.

    Eee tam, kombinujecie jak konie pod górę. A wystarczy dźwignie
    wstawić w piramidkę, taką co to w latach 80 lansowali do ostrzenia
    żyletek. Też musi trochę poleżeć ale nie trzeba przewracać.