  • 1. Data: 2010-09-06 12:05:53
    Temat: Hyundai Santa Fe opinie
    Od: GregorY <g...@w...pl>

    witam.
    Naszło mnie na suva - grzebię po necie, ale nie trafiłem na rozsądną
    opinię - w związku z powyższym, czy znalazłby się chętny użytkownik
    takiego pojazdu do skreslenia kilku słów o tym modelu - interesuje
    mnie głownie diesel (moc na tym etapie nieistotna) oraz szczegółow co
    do utrzymania i komfortu jazdy?

    z góry dzięki.

    --
    GregorY

  • 2. Data: 2010-09-06 12:20:00
    Temat: Re: Hyundai Santa Fe opinie
    Od: "grin" <s...@a...er>

    e.googlegroups.com...

    http://www.autocentrum.pl/oceny/hyundai/santa-fe/ii/

  • 3. Data: 2010-09-06 13:25:28
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    -

    http://forum.hyundaifanklub.pl/index.php

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 4. Data: 2010-09-06 18:34:36
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > czy znalazłby się chętny użytkownik
    > takiego pojazdu do skreslenia kilku słów o tym modelu

    Jeśli trochę interesuje Cię nieco mniejszy Tucson, to kilka słów skreślę
    chętnie ;-)

    zdrówko
    P.

  • 5. Data: 2010-09-06 19:04:10
    Od: "Inead" <a...@g...pl>

    "Pan Piskorz" <p...@b...pl> wrote in message

    > Jeśli trochę interesuje Cię nieco mniejszy Tucson, to kilka słów skreślę
    > chętnie ;-)

    Ja chętnie poczytam bo też się przymierzam do Tucsona,

  • 6. Data: 2010-09-06 19:35:33
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > Ja chętnie poczytam bo też się przymierzam do Tucsona,

    To proszę bardzo. Patrzę na swoje auto trochę przez krzywe zwierciadło, bo
    szukałem czegoś "normalnego". A tucson w cenie średnio wypasionego golfa
    wydał mi się bardzo fajny:

    Wady:
    - bagażnik niewielki bo jakiś projektnt-wariat wpakował pełnowymiarowe koło
    zapasowe pod jego podłogę, po wyjęciu nietypowej rolety, może równać się z
    typowymi autami kompaktowymi,
    - na większych nierównościach auto podskakuje, to jest wynikeim wysoko
    umiejscowionego środka ciężkości,
    - lakier jest bardzo podatny na zarysowania,
    - powszechny twardy plastik, w sumie to miałem gdzieś, bo nie mam zwyczaju
    się tulić do kokpitu, tylko ten jestpodatny na zarysowania (w moim
    egzemplarzu jasny),
    - silnik + skrzynia zapewniają poprawną dynamikę (benzyna), za to kultura
    pracy w porównaniu np. z 3-cylindrową fabią wygląda kiepsko, silnik wydaje
    IMO średnio przyjemny dźwięk, ale to mnei raziło jedynie początkowo,
    - by zapakować rower na dach trzeba wozić ze sobą taboret,
    - w standardzie opony o szerokośći 235 co jest IMO nieporozumieniem, zimowe
    215 zapewniają lepszą trakcję, nie rzuca tak bardzo i są cichsze.

    Zalety:
    - spalanie dość niskie (oscyluje w okolicach 10l/100km),
    - bardzo tani serwis,
    - elementy eksploatacyjne (filtry, świece) tanie max, olej też niedrogi i
    trzeba go niewiele (nieco ponad 3l),
    - po dwóch latach i 41 tys, od nowości mogę coś powiedzieć o niezawodności -
    nie spaliła się nawet żarówka, dość toporna i tradycyjna konstrukcja widać
    sprawdza się, lekkie stuki w tylnym zawieszeniu jedynie słyszę,
    - wykonanie, wygodne - pokryte przyjemnym welurem - siedzienia, pełno
    schowków, lampek, wszystko przemyślane, praktyczne, zero ściemy, auto bardzo
    fajne na długie podróże,
    - w środku miejsca sporo, zarówno z przodu jak i z tyłu, to tego płaska
    podłoga,
    - w standardzie automatyczne klima, fajne radio, 6 poduszek,
    - świetna wudoczność, siedzi się wysoko, auto w obrysie nie zajmuje większej
    powierzchni od kompaktu, lusterka wielkie jak telewizory,
    - otwierana szyba w tylnej klapie, fajny patent,
    - wielkie, jasne światła (nie przerabiane, halogenoe),
    - po dwóch latach nie skrzypi nic, nic nie odpada, gałka zmiany biegów nie
    ma śladu używalności, mieszek nie ma dziury (w skodzie po dwóch latach już
    była),
    - jazda wysoko zawieszonym autem w mieście sprawia przyjemnośc naprawdę,
    - napęd 4wd to naprawdę fajna rzecz zimą (ja lubię go nieco sprowokować na
    śliskiej nawierzchni)

    W sumie:
    Auto daje radę, pali dość sporo (lżejszy golf z mniejszym silnikiem pewnei
    oszczęśdniejszy), wykonane porządnie.
    Ogólne koszty posiadania raczej są niższe od golfa.
    Tyle z głowy.

    zdrówko
    P.

  • 7. Data: 2010-09-07 13:18:10
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "GregorY" <g...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    0g2000yqe.googlegroups.com...

    > mnie głownie diesel (moc na tym etapie nieistotna)

    mysle ze to w przypadku tego samochodu jest jedna z najistotniejszych spraw,
    chyba ze nie masz zamiaru nigdy nim wyjechac w trase, albo nie lubisz
    wyprzedzac

    ten ktorym mialem okazje powozic, (silnika nie pamietam), potrzebowal wolnej
    przestrzeni chyba z kilometr, aby moc bezpiecznie wyprzedzic poza terenem
    zabudowanym, generalnie taczki, przestrzeni bagazowej nie ma wcale, no i
    brzydkie toto jak nieszczescie, chyba z mowimy o tym najnowszym

  • 8. Data: 2010-09-08 00:00:34
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "Pan Piskorz" <p...@b...pl> napisał

    > Zalety:
    > - spalanie dość niskie (oscyluje w okolicach 10l/100km),

    To cud. Auto mojej zony połroczne, 15 tys. km, 2.0 benzyna
    Lato, miasto, klima, korki, upał - 16 l/100km!!
    Normalny ruch miejski -13 l/100km
    Poza miastem, bardzo delikatna jazda 10l/100km
    To na benzynie 95 oktanowej
    Na benzynie 98 oktanowej zuzycie w miescie spada o 2l/100km,
    za miastem o okolo 1l...
    Na benzynie ponad 100 oktanowej zuzycie ponownie rosnie.
    To istny smok jesli chodzi o spalanie. Diesel tez jest
    paliwozerny.
    Z reszta sie zgadzam.
    Pozdr

    --