eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Termostaty i ewentualne problemy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 5

  • 1. Data: 2010-09-06 11:18:48
    Temat: Termostaty i ewentualne problemy
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Jezeli termostat chlodnicy nie otwiera to wiadomo, ze mozna uszkodzic silnik
    i glowice na skutek przegrzania.
    Ale jezeli usuniemy lub termostaty beda caly czas otwarte to czy moga byc
    jakies problemy z silnikiem ?
    Moze byc problem z niedogrzaniem silnika w okresie zimowym i zapewne
    problemy z ogrzewaniem wnetrza samochodu, ale czy poza tymi dolegliwosciami
    wplynie to na silnik np. zywotnosc, spalanie itp. ?
    Czy istnienie termostatów ma jakies inne uzasadnienie poza szybszym
    nagrzaniem silnika oraz szybszym uruchomieniem ogrzewania ?


  • 2. Data: 2010-09-06 11:36:27
    Temat: Re: Termostaty i ewentualne problemy
    Od: krzysiek82 <o...@c...pl>

    W dniu 2010-09-06 11:18, Plumpi pisze:
    > Czy istnienie termostatów ma jakies inne uzasadnienie poza szybszym
    > nagrzaniem silnika oraz szybszym uruchomieniem ogrzewania ?

    szybciej osiągnięta temperatura robocza = szybsze osiągnięcie
    optymalnych warunków pracy silnika co z kolei zwiększa teoretycznie
    trwałość.

    --
    krzysiek82


  • 3. Data: 2010-09-06 11:57:41
    Temat: Re: Termostaty i ewentualne problemy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Plumpi" <p...@o...pl> napisal w
    > Ale jezeli usuniemy lub termostaty beda caly czas otwarte to czy
    > moga byc jakies problemy z silnikiem ?
    > Moze byc problem z niedogrzaniem silnika w okresie zimowym i
    > zapewne problemy z ogrzewaniem wnetrza samochodu,

    To jest wystarczajacy powod, zeby termostat wymienic :-)

    > ale czy poza tymi dolegliwosciami wplynie to na silnik np.
    > zywotnosc, spalanie itp. ?

    pewnie ma na spalanie, bo te dzisiejsze komputery maja sporo
    czujnikow.

    > Czy istnienie termostatów ma jakies inne uzasadnienie poza
    > szybszym nagrzaniem silnika oraz szybszym uruchomieniem
    > ogrzewania ?

    skoro wszyscy te termostaty daja, nawet w kabrioletach, to widac
    jest przyczyna. sprawnosc chociazby.

    Castrol jak Magnateca reklamowal, to pisal jakie to zle sa inne
    oleje w za niskiej temperaturze ..

    J.


  • 4. Data: 2010-09-06 12:04:36
    Temat: Re: Termostaty i ewentualne problemy
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-09-06 11:36, krzysiek82 pisze:
    > W dniu 2010-09-06 11:18, Plumpi pisze:
    >> Czy istnienie termostatów ma jakies inne uzasadnienie poza szybszym
    >> nagrzaniem silnika oraz szybszym uruchomieniem ogrzewania ?
    >
    > szybciej osiągnięta temperatura robocza = szybsze osiągnięcie
    > optymalnych warunków pracy silnika co z kolei zwiększa teoretycznie
    > trwałość.

    W duze mrozy to raczej W OGOLE osiagnieta nominalna temp. pracy :)

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl


  • 5. Data: 2010-09-06 12:09:38
    Temat: Re: Termostaty i ewentualne problemy
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-09-06 11:18, Plumpi pisze:
    > Jezeli termostat chlodnicy nie otwiera to wiadomo, ze mozna uszkodzic
    > silnik i glowice na skutek przegrzania.
    > Ale jezeli usuniemy lub termostaty beda caly czas otwarte to czy moga
    > byc jakies problemy z silnikiem ?
    > Moze byc problem z niedogrzaniem silnika w okresie zimowym i zapewne
    > problemy z ogrzewaniem wnetrza samochodu, ale czy poza tymi
    > dolegliwosciami wplynie to na silnik np. zywotnosc, spalanie itp. ?
    > Czy istnienie termostatów ma jakies inne uzasadnienie poza szybszym
    > nagrzaniem silnika oraz szybszym uruchomieniem ogrzewania ?

    Ale termostat (thermo static) nie dziala binarnie, lecz liniowo i
    utrzymuje temp silnika w pewnych "widelkach" temperatury nominalnej.
    Wywalenie skutkuje tym, ze silnik w chlodnych dniach moze w ogole nie
    osiagnac temp. nominalnej: czesci mechaniczne nie osiagna temperatury do
    ktorej zostaly zaprojektowane, komputer moze caly czas trzymac silnik na
    ssaniu = niepelne spalanie, duzo nagarow = rozwalony katalizator, ktory
    nie ma kiedy sie wypalic bo tamp. spalin jest za niska.

    Generalnie nie jest to zdrowe dla silnika

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: