  • 1. Data: 2010-06-29 23:20:01
    Temat: Hyundai i30cw diesel czy benzyna... czyli osiołkowi w żłoby dano...
    Od: Mikołaj Tutak <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com>

    Witam!

    Właśnie stoję przed wyborem diesel 115M czy benzyna CCVT 126KM (wybór
    dosyć powszechny ;-). Za dieslem przemawiają:
    - mniejsze spalanie
    - dynamiczność
    z benzyna:
    - tańszy o 8 tyś. w zakupie
    - mniej skomplikowana konstrukcja
    - nieco tańsze przeglądy
    - mniej wymagający w eksploatacji
    - nie śmierdzi

    Rocznie przejadę ok. 20-24 tyś km., więc diesel mi się zwróci jakoś po
    3-4 latach. Może wiecie która z ww. konstrukcji ma jakieś zalety lub
    wady niemożliwe do opisania danymi technicznymi? Który jest bardziej
    niezawodny/udany/etc.?

    Z góry dziękuje za wszelkie uwagi ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 2. Data: 2010-06-29 23:21:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mikołaj Tutak" <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com> napisał w
    wiadomości news:i0dnsh$khf$1@news.onet.pl...
> [...]
    >
    > Właśnie stoję przed wyborem diesel 115M czy benzyna CCVT 126KM (wybór
    > dosyć powszechny ;-). Za dieslem przemawiają:

    A Ceed crdi nie posiadałby mniejszej różnicy w cenie? ;-)

    > - mniej skomplikowana konstrukcja
    > - nieco tańsze przeglądy

    Jakim cudem?
    W Kii benzyniak ma przeglądy co 15 kkm, diesel co 20.
    Koszty zbliżone.
    W Hultaju jest inaczej?

    Diesla mogę tylko polecić.

  • 3. Data: 2010-06-29 23:38:16
    Od: "Michal" <b...@o...pl>

    znajomi mieli i30 na pol roku na test
    poczytaj artykuły
    http://fleet.com.pl/index.php?option=com_content&vie
    w=category&layout=blog&id=43&Itemid=75
    wersje diesla 90 konna - chwalili

    5238 (20100629) __________

  • 4. Data: 2010-06-29 23:53:53
    Od: Mikołaj Tutak <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com>

    W dniu 2010-06-29 23:21, Cavallino pisze:

    > A Ceed crdi nie posiadałby mniejszej różnicy w cenie? ;-)

    Mniejsza - 7000zł. Zdecydowałem się juz na i30CW i nie zmieniam wyboru :)

    > Jakim cudem?
    > W Kii benzyniak ma przeglądy co 15 kkm, diesel co 20.
    > Koszty zbliżone.
    > W Hultaju jest inaczej?

    Nie wiem, wiem ze przy przeglądzie w dieslu trzeba ~150zł zapłacić więcej.

    Tylko czy bardziej od benzyniaka ;)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 5. Data: 2010-06-29 23:58:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mikołaj Tutak" <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com> napisał w
    wiadomości news:

    > Nie wiem, wiem ze przy przeglądzie w dieslu trzeba ~150zł zapłacić więcej.

    Niemożliwe, skoro przegląd kosztuje 250-300 zł (Kia rzecz jasna).
    Robocizna.
    Może jakiś filtr jest droższy, ale jaki?
    Bo 150 zł to chyba mnie jeszcze żaden nie kosztował.

    Ale niechby nawet było jak mówisz - 33% przebiegu więcej - obstawiam, że te
    150 zł zwróci się z nawiązką.

    > Tylko czy bardziej od benzyniaka ;)

    Zależy od jakiego benzyniaka - hultajowych nie znam.
    Od innego o takiej samej mocy - zdecydowanie tak.
    Wyższy komfort użytkowania, subiektywnie więcej mocy, dużo niższe spalanie,
    bez problemów z gazem jeśli chcesz taniej jeździć.

  • 6. Data: 2010-06-30 01:20:46
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "Mikołaj Tutak" <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com> napisał w
    wiadomości news:i0dnsh$khf$1@news.onet.pl...

    > Z góry dziękuje za wszelkie uwagi ;-)

    forum.hyundaifanklub.pl

    O i30 było pisane, że coś ze skrzynią potrafi być nie do końca ok tzn. biegi
    nie wchodzą tak jak się tego oczekuje po nowym samochodzie. Poza tym
    czytałem trochę postów oszołomów, którzy chcieli sie awanturowac w serwisie,
    że ich i30 z mega silnikiem 1,4 90KM wyraźnie sygnalizuje moment załączenia
    klimy i domagali się "przeprogramowania komputera" Na tej podstawie uważam,
    że opinie o i30 mogą być nie do końca obiektywne i warto poszukać w różnych
    źródłach.

    Poza tym, pomimo posiadania hyumobila, to chyba zdecydowałbym się Ceeda.
    Ostatnio jak sprawdzałem ceny to KIA było tańsza, ale to było jakiś czas
    temu.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 7. Data: 2010-06-30 01:21:48
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 30 Jun 2010 01:20:46 +0200, kml napisał(a):

    > Poza tym, pomimo posiadania hyumobila, to chyba zdecydowałbym się Ceeda.

    przecież to dokładnie to samo..

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 8. Data: 2010-06-30 07:14:31
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > 3-4 latach. Może wiecie która z ww. konstrukcji ma jakieś zalety lub wady
    > niemożliwe do opisania danymi technicznymi? Który jest bardziej

    Z tym zwracaniem to policz ze za parę lat diesla sprzedasz ciut drożej niż
    benzyne. Napewno nie o 8 tys zł ale o 2-4 napewno. Wtedy diesel się szybciej
    zwróci licząc same paliwo. No i obowiązkowo jazda próbna, Mam przeczucie że
    z diesla bedziesz bardziej zadowolony.

  • 9. Data: 2010-06-30 07:17:35
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > przecież to dokładnie to samo..

    Ja tam widzę różnice wizualne na korzyc cee'da

  • 10. Data: 2010-06-30 07:38:21
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > przecież to dokładnie to samo..

    tak całkiem dokładnie to nie - hyundai ma 5cm większy rozstaw osi
    P.