eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingIL (rozważania o fail) › IL (rozważania o fail)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsgate1.onet.pl!niusy
    .onet.pl
    From: "fiR" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: IL (rozważania o fail)
    Date: Mon, 27 Jul 2009 12:58:47 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 192
    Sender: k...@n...test.onet.pl
    Message-ID: <0...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate1.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate1.test.onet.pl 1248692327 9239 213.180.130.17 (27 Jul 2009 10:58:47
    GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 27 Jul 2009 10:58:47 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 10.5.0.62, 83.18.201.138, 192.168.243.176
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; GTB5)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:182816
    [ ukryj nagłówki ]


    drobne rozwazania o fail, skryptach / IL (intermediate language) itp
    (bardziej w sumie o fail niz o IL)

    Onegdaj wspominalem o regule (próbnej bo nie przemyslanej)
    aby argumenty funkcji sprawdzac wewnatrz funkcji juz
    po wywolaniu nie przed i ogolniej zeby jak najwięcej
    mechaniki programu obslugiwać wewnatrz funkcji.

    Względnie ostatnio wspominalem tu o użyteczności faila
    - juz nie pamietam wszystkiego dokladnie ale było tam
    m in o tym ze o ile trzymac w tablicy szereg instancji
    roznych typow to wywolanie jakiejś metody którą obsługuje
    część tych instancji powinno sie cicho niepowiesć -
    nie być errorem a dać faila - bylo tam dokladniej opisane.

    Wczoraj jezdząc na rowerze (moze z tym przesadzam bo boli
    mnie mocno serce po boreliozie) rozmyślałem o ew
    zaimplementowaniu jezyka skryptowego w grze roguelike
    (nic ta skrypterka to w porownaniu z kodem w c
    nie wnosi ale byloby to bardzo ciekawe ze wzgledu
    na UZYTKOWNIKA) i tez ogolnie o idei skryptów
    (bo temat obslugi dzialan postaci na mapie w
    grze roguelike daje naprawde ciekawy punkt wyjsciowy do
    obmyslania tematu skryptów/IL) i ew mozliwosci
    przynajmniej czesciowego pozbycia sie ifów w
    takim jezyku skryptowym, czy spostrzezenie
    ze w kazdym programie wykonuje sie jakby ruch
    dwukierunkowy 'w przód' gdy kod cos wykonuje i 'w
    tył' gdy kod coś odczytuje, na przykład każdy if
    jest jakby takim krokiem w tył ('readem')

    Nie mam tu za wiele do powiedzenia ale z zastanawiania
    sie nad tym wyniknela mozliwosc jakby elementow
    nieco nowej techniki programowania do rozwazenia
    ktora tu moge przedstawić.

    Postac jest odpalana cyklicznie w petli i to co sie
    dzieje w tej metodzie .onUpdate() moze juz byc
    tematem skryptu - postac moze na przykład wypic
    potion odnowy zdrowia, uciekac z pola o ile stoi w
    ogniu, podniesc przedmiot o ile ma pod nogami jakis
    przedmiot itd generalnie jest to realnie lista setek
    mozliwych zachowań z okresloną rozumowo kolejnoscią/
    hierarchią tych wywołań (bo kolejnośc tych wywolan
    swiadczy o inteligencji postaci - jesli stoi w ogniu
    to nie powinna jesc chleba ani czytac ksiazki)
    normalnie w c kod wyglada w schemacie jakos tak

    if(...) uciekaj(...);
    if(...) pickUp(...);
    if(...) rest(...);
    if(...) drink(...);



    [[[[[[[[

    moj stary zaczatkowy kod (napisany z 7 lat temu)
    realnie wyglada tak (moge w sumie tu wkleic jako
    ciekawostke, jest to sam elementarny zaczątek - w sumie
    niestety o ile teraz mam wiecej doswiadczen z roboty
    w programowaniu to co do * skupienia * na kodzie bylem
    w lepszej formie i teraz nieustannie boje sie czy
    uda mi sie do takiej dobrej (co do skupienia i myslenia
    jak CodeManiac) wrócić :-/

    void PoruszBota(int i) // no tu sie objawia glownie inteligencja bota
    {

    int angr=postac[i].postac_cel; // po pierwsze uciekaj
    albo gon
    if(angr==NIEMA)
    {
    angr=RozejrzyjSieBocieZaWrogiemWOkolicy(i, 10);
    if(angr!=NIEMA) UczynWrogim(i, angr);
    }

    if (angr!=NIEMA && postac[i].ustos==wrogi)
    {
    if(typpostaci[postac[i].typ].czymiotacz) TryThrowWKogosPierwszymCoMasz
    (i, angr);
    IdzKu(i, postac[angr].pozx, postac[angr].pozy); return;
    }

    if (angr!=NIEMA && postac[i].ustos==przestraszony) { IdzOd(i, postac
    [angr].pozx, postac[angr].pozy); return; }

    int nro = RozejrzyjSieBocieZaJakasPostaciaWOkolicy(i, 5);
    if (nro!=NIEMA)
    if(AnimozjaTest(i, nro)) {postac[i].postac_cel=nro; return;}


    int nrp = RozejrzyjSieBocieZaJakimsPrzedmiotemNaZiemiiWOkolicy
    (i, 5);
    if (nrp!=NIEMA)
    if (przedmiot[nrp].pozx==postac[i].pozx && przedmiot[nrp].pozy==postac
    [i].pozy)
    PickUpItem(i, nrp);
    else
    IdzKu(i, przedmiot[nrp].pozx, przedmiot[nrp].pozy);
    else
    SlaniajSie(i);

    }


    ]]]]]]]]


    pominawszy te dygresje w swietle owego zastanawiania sie w
    temacie faila wydaje mi sie ze takie kody mozna by uproscić
    (zauwazalna jest akurat wlasnie wielka ilosc ifów) jesli by
    dac jako normalna mozliwosc wywolywania funkcji ktore mogą
    failnąć o ile nie zajdą specyficzne okreslone warunki

    uciekaj(); // jesli trzeba
    idz_woda
    idz_trawa
    pickUp(); // jesli mozna
    podnies_ciezkie
    podnies_lekkie
    drink(); // jesli trzeba
    rest(); //jesli trzeba
    attack(); //jesli costam

    nie przemyslem tego specjalnie poza ogolnym pomyslem ale
    pomysl jest w zarysie taki ze implementuje i wypisuje sie
    hierarchicznie liste kolejnych mozliwych czynnosci i w
    zaleznosci od okreslonej kondycji/sytuacji wiekszosc
    z nich da faile a okreslone sie wywolaja, np jesli zadziala
    uciekaj to w zaleznosci od typu przeleglego pola
    wykona sie idz_woda albo idz_trawa a reszta nizej sie
    tez wywola albo nie wywola - np w zaleznosci od wolnego czasu
    w turze i innych warunkow, przeniesienie mechaniki ('logiki'
    jak niektorzy mowia) z poziomu wywolan na sprawdzanie
    kondycji i obslugę faili mogloby chyba znacznie uproscić
    tu sprawy - choc nie obmyslalem tego do konca jest to
    taki pomysl - raczej do zaimplementowania w skrypcie choć
    moze i jako mechanizm w c2. Ew mozna jeszcze pomyslec
    o mechanizmie takiego automatycznego łączenia wywoalan

    onUpdate()
    {
    eat() | drink();
    pickup() | jump() | sleep();
    }

    ("|" znaczy wywolaj tylko jedną z szeregu - pierwsza ktora
    nie da faila)

    co przeniosloby troche roboty z wewnwtrznego sprawdzania
    kondycji i być moze przydaloby sie jako ogolny mechanizm
    pzry kodowaniu z failowanymi funkcjami, choć tutaj w tym
    kontekscie (wewnetrzne kondycje na faile)

    onUpdate()
    {
    eat();
    drink();
    pickup();
    jump();
    sleep();
    }
    byloby chyba lepsze



    fiR


    --
    odliczanie do 10 wg fana gwiezdnych wojen:

    1 1
    2 2
    3 3
    4 4
    5 5
    6 6
    7 7
    8 8
    9 9
    10 01







    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: