  • 1. Data: 2024-03-26 17:06:17
    Temat: IZERY NIE BĘDZIE. Trzeba dbać o rentowność europejskich producentów
    Od: _Master_ <...@...pl>

    I BARDZO DOBRZE
    Nic to że Chińczyki robią tańsze i LEPSZE elektryki ;-)

    A producentów żywności?

  • 2. Data: 2024-03-26 17:14:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Mar 2024 17:06:17 +0100, _Master_ wrote:
    > I BARDZO DOBRZE
    > Nic to że Chińczyki robią tańsze i LEPSZE elektryki ;-)

    A co, są jakieś działania?

    Bo ja mam poważne wątpliwości, ile ta izera by przetrwała na rynku.
    Bedzie podobnie tania i dobra jak te chinczyki, czy koreanczyki?

    > A producentów żywności?

    W kontekscie Ukrainy?
    Troche dbamy, troche nie dbamy ... a pomyślałeś, czyim kosztem dbamy?

    J.

  • 3. Data: 2024-03-26 17:36:29
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 26.03.2024 o 17:14, J.F pisze:

    > A co, są jakieś działania?

    ŁEEEE To Ty nic nie wiesz?

    Tusk uwalił i nie da kasy

    Zachodnie koncerny już kupują platformy do elektryków w Chinach bo te
    ich są DO DUPY

    Izera przetrwałaby na rynku tyle co VOLVO które różni się tylko wyglądem.
    Chińczykom zależy żeby produkować w Europie bo dostają BANA na eksport

    ale decyzja POLITYCZNA ZAPADŁA

    > Troche dbamy, troche nie dbamy ... a pomyślałeś, czyim kosztem dbamy?

    Jeśli masz na myśli konsumentów żywności? TAK i UE to wymyśliła żeby
    żywność była produkowana na miejscu i w miarę tanio.

    Nie ja to wymysliłem ;)

  • 4. Data: 2024-03-26 18:17:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Mar 2024 17:36:29 +0100, _Master_ wrote:

    > ŁEEEE To Ty nic nie wiesz?
    >
    > Tusk uwalił i nie da kasy
    >
    > Zachodnie koncerny już kupują platformy do elektryków w Chinach bo te
    > ich są DO DUPY

    Czy takie do d* ... i kto kupuje, i co ...

    > Izera przetrwałaby na rynku tyle co VOLVO które różni się tylko wyglądem.

    Volvo to jest jednak pewna marka i dość długo ciągnie.
    Ale Saaba jeszcze pamiętasz?

    > Chińczykom zależy żeby produkować w Europie bo dostają BANA na eksport
    >
    > ale decyzja POLITYCZNA ZAPADŁA

    Ale moze jest to słuszna gospodarczo decyzja?

    > Jeśli masz na myśli konsumentów żywności? TAK i UE to wymyśliła żeby
    > żywność była produkowana na miejscu i w miarę tanio.
    > Nie ja to wymysliłem ;)

    Może tak - UE wymyśliła, że trzeba utrzymać europejskie rolnictwo,
    które ogólnie było nieopłacalne. Decyzję w zasadzie popieram.
    Więc są dopłaty dla rolników, z naszych pieniędzy.
    Co nadal w zasadzie popieram, skoro popieram poprzednie.

    Ale co się okazuje - ukrainskie zboże jeszcze tansze, niż nasze,
    z dopłatami dla rolników, cukier tańszy, i to dwukrotnie ...
    czyli co - oprócz dopłat w podatkach, dopłacałem jeszcze
    w sklepie, kupując za drogie produkty?

    J.

  • 5. Data: 2024-03-26 21:54:07
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 26.03.2024 o 18:17, J.F pisze:
> [...]
    > z dopłatami dla rolników, cukier tańszy, i to dwukrotnie ...
    > czyli co - oprócz dopłat w podatkach, dopłacałem jeszcze

    O widzę proces myślowy ;-)

    Ktoś kupił i wyprodukował na tańszym zbożu i sprzedawał po tej samej
    cenie ;-)

    Ale oto jest normalne i dopuszczalne

    Nie dopuszczalne jest WPUSZCZANIE zboża nie spełniającego wymogów
    obowiązujących w UE

    I o to jest protest rolników. W Polsce też się da taniej tylko bez
    ZAKAZÓW I NAKAZÓW produkować

    Zgadzasz się na unijne zakazy to zgadzasz się też na wyższą cenę.

    Ale... Żeby cena Cię nie PRZERAZIŁA to są dopłaty.

    I to sobie przez lata tak działało

    Aż przyszła wojna i decyzje o wpuszczaniu żywności z Ukrainy

    I przyszły fiftyfaje z dodatkowymi ZAKAZAMI

    I każdy normalny biały człowiek by się WKOOOORWIŁ

  • 6. Data: 2024-03-26 21:54:58
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 26.03.2024 o 18:17, J.F pisze:
    > Volvo to jest jednak pewna marka i dość długo ciągnie.
    > Ale Saaba jeszcze pamiętasz?

    Poczytaj czym jest dziś Volvo albo MG ;-)

  • 7. Data: 2024-03-26 21:58:19
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 26.03.2024 o 21:54, _Master_ pisze:
    > Poczytaj czym jest dziś Volvo albo MG ?

    Ciekawe czy gdyby Tusk wiedział że Izera to Volvo podjąłby taką samą
    decyzję ;-)

  • 8. Data: 2024-03-28 10:45:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Mar 2024 21:54:58 +0100, _Master_ wrote:

    > Poczytaj czym jest dziś Volvo albo MG ;-)

    Wiem czym są, ale ... to myślisz, ze Izera miała/ma jakieś szanse?

    No chyba, zeby tak wziąć przykład z Chinczyków, i powiedzieć im
    - możecie miec w Polsce fabrykę, ale to musi być spółka z polskim
    rządem ...

    J.

  • 9. Data: 2024-03-28 10:56:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Mar 2024 21:54:07 +0100, _Master_ wrote:

> [...]
    > cenie ;-)
    >
    > Ale oto jest normalne i dopuszczalne
    >
    > Nie dopuszczalne jest WPUSZCZANIE zboża nie spełniającego wymogów

    No chyba, ze na biopaliwa :-)

    > I o to jest protest rolników.

    Nie tylko o to. To głównie pretekst :-)

    > W Polsce też się da taniej tylko bez
    > ZAKAZÓW I NAKAZÓW produkować

    I bez dopłat?
    Akurat w kwestii produkcji zbóż, to chyba ich wiele nie ma.
    Zboże jest zboże, prawie takie samo, tylko u nas jakies prawa
    autorskie na nasiona, być może ograniczona chemia,
    no i niby brak GMO.

    Na ile ukrainskie zboże nie spełnia unijnych norm, to mi trudno
    powiedzieć ... zawsze można wprowadzic cos w rodzaju krzywizny banana
    ..

    Ten nakaz ugorowania, to chyba dopiero ma wejsc w życie.

    > Zgadzasz się na unijne zakazy to zgadzasz się też na wyższą cenę.
    > Ale... Żeby cena Cię nie PRZERAZIŁA to są dopłaty.

    aby na pewno? A nie po to, aby rolnicy "godnie żyli" ?

    > I to sobie przez lata tak działało
    > Aż przyszła wojna i decyzje o wpuszczaniu żywności z Ukrainy

    Tak jest, wczesniej ładowali na statki i gdzieś wywozili.
    Afryka?

    Ale co jedzą tam, gdzie oni wywozili ?

  • 10. Data: 2024-03-28 11:05:53
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-03-2024 o 10:45, J.F pisze:

    > Wiem czym są, ale ... to myślisz, ze Izera miała/ma jakieś szanse?

    Chińskie produkty sprzedają się w Europie właśnie wtedy, gdy mają
    europejską znaną markę.
    Inne śladowo.

    Izera zapewne poszłaby tym samym śladem.
    Natomiast, jeśli przy okazji powstałaby fabryka Geely w Polsce, to gra i
    tak mogła być warta świeczki.

    Jak nie będziemy mieli udziału w trwającej konwersji energetyki i
    elektromobilności, to zawsze będziemy tylko biadolić jak to jest źle.

    A zarabiać na niej będą inni.