  • 1. Data: 2010-12-06 11:08:31
    Temat: Ile warta trzyletnia Yaris
    Od: amos <g...@g...com>

    Witajcie,
    ojciec pojezdzil niecale 3 lata Toyotka (rocznik 2007, zakup 2008) z
    silnikiem 1L i postanowil zmienic na cos z wiekszym silnikiem (pewnie
    tez Yaris z silnikiem 1,4L).

    W salonie bez ogladania auta zaproponowali mu 21kPLN za auto, ktore
    nie mialo zadnych stluczek, przebieg ok 50kkm. Wersja o ile pamietam
    Terra (z klima i korbkami w drzwiach, dodatkowy alarm wstawiony w
    salonie).

    Sprawdzalem na portalach internetowych i rozbieznosc cen jest naprawde
    spora. Od 14l do 28k PLN.

    Czy Waszym zdaniem oferta salonu jest dobra? Ile praktycznie mozna za
    taka Toyke wziac? Da sie realnie wziac 25k, czy moze prosciej zostawic
    auto w rozliczeniu?

    ps.
    swoja droga jestem zszokowany, ze po 3 latach auto jest warte polowe
    ceny (kupil za 43k!).

    --
    zdrowka
    amos

  • 2. Data: 2010-12-06 11:18:12
    Temat: Re: Ile warta trzyletnia Yaris
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-06 11:08, amos pisze:
> [...]
    > nie mialo zadnych stluczek, przebieg ok 50kkm. Wersja o ile pamietam
    > Terra (z klima i korbkami w drzwiach, dodatkowy alarm wstawiony w

    A wspominaliście że chcecie kupić u nich nowe auto?

    > Sprawdzalem na portalach internetowych i rozbieznosc cen jest naprawde
    > spora. Od 14l do 28k PLN.

    Zależy z ilu innych Yarisów te egzemplarze się składają ;)

    > Czy Waszym zdaniem oferta salonu jest dobra? Ile praktycznie mozna za
    > taka Toyke wziac? Da sie realnie wziac 25k, czy moze prosciej zostawic
    > auto w rozliczeniu?

    Pewnie prościej by było zostawić w rozliczeniu, ale trzeba dokładnie
    sprawdzić na jakich warunkach, może jednak lepiej wyjdzie ją odsprzedać
    np za 22kzł dla znajomego...

    > ps.
    > swoja droga jestem zszokowany, ze po 3 latach auto jest warte polowe
    > ceny (kupil za 43k!).

    To akurat jest całkiem normalne, był czas przywyknąć ;)

    P.S. Mój znajomy szuka teraz małego młodego autka, budżet do 35kzł to
    poleciłem mu udać się do salonu ale może jak byś się zdecydował jednak
    sprzedać poza salonem to byśmy się dogadali. ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 3. Data: 2010-12-06 11:28:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "amos" <g...@g...com> napisal w
> [...]
    > mozna za
    > taka Toyke wziac? Da sie realnie wziac 25k, czy moze prosciej

    No wiesz - na tym salony bazuja ze jest prosciej. Nie oplaca sie
    klientowi, ale jest prosciej.
    Oczywiscie mamy grudzien, juz neiktorzy narzekaja ze auto jest
    czteroletnie :-)

    > swoja droga jestem zszokowany, ze po 3 latach auto jest warte
    > polowe
    > ceny (kupil za 43k!).

    Mniej wiecej zawsze tak bylo. Taki rynek - na drugi raz niech sie
    zastanowi przy zakupie i nie sprzedaje 3-latka :-)

    Ostatnio troche zawirowaly kursy, jak rozumiem kupowal gdy dolar
    byl po 2 zl ..

    J.

  • 4. Data: 2010-12-06 12:02:05
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

> [...]

    > auto w rozliczeniu?
    >
    > ps.
    > swoja droga jestem zszokowany, ze po 3 latach auto jest warte polowe

    Biorąc pod uwagę aspekt cenowy... Nie opłaca się zostawiać auta w
    rozliczeniu. Sprzedać na własną rękę, wystawić za 40 tys zł, może
    pójdzie, wtedy szok minie. :)

  • 5. Data: 2010-12-06 12:36:22
    Od: amos <g...@g...com>

    On 6 Gru, 11:18, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
    > A wspominaliście że chcecie kupić u nich nowe auto?

    W tym przypadku to moze jakis lepszy upust. Albo drugi komplet
    zimowych dywanikow ;)

    > Zależy z ilu innych Yarisów te egzemplarze się składają ;)

    W ofertach jest wszystko cacy, jak nowe, bezwypadkowe, pierwszy
    wlasciciel. Wlasciwie to auto ojca niczym specjalnie sie nie wyroznia.
    Nawet kolor taki byle jaki...

    > To akurat jest całkiem normalne, był czas przywyknąć ;)

    Tego sie spodziewalem. Ba, tak nawet sam radzilem ojcu aby wziac
    uzywane z podobnym jak teraz ma przebiegiem. Uparl sie jednak na nowe
    z gwarancja.
    Sam jednak nie mialem swiadomosci ze AZ TAK auta nie trzymaja
    wartosci. Nie mowiac o tym, ze to przeciez nie jest Daewoo ale Toyka,
    ktora wzglednie trzyma cene.

    Jeszcze jest aspekt poszukiwan tego niemal nowego - gdy wczesniej
    ojciec troche pojezdzil ogladac te nowe - po 3 sztuce zrezygnowal z
    uzywki. Wiele rzeczy lekko mowiac nie pasuje do opisu internetowego.

    Troche to dla mnie niezrozumiale, sam sprezdajac auto opisuje kazda
    usterke o ktorej wiem.

    > P.S. Mój znajomy szuka teraz małego młodego autka, budżet do 35kzł to
    > poleciłem mu udać się do salonu ale może jak byś się zdecydował jednak
    > sprzedać poza salonem to byśmy się dogadali. ;)

    Jakby co, to wiesz gdzie do obejrzenia. Daleko nie masz ;)

    --
    zdrowka
    amos

  • 6. Data: 2010-12-06 12:37:22
    Od: amos <g...@g...com>

    On 6 Gru, 11:28, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ostatnio troche zawirowaly kursy, jak rozumiem kupowal gdy dolar
    > byl po 2 zl ..

    No tak, wowczas sytuacja na rynku byla troche inna.

    --
    zdrowka
    amos

  • 7. Data: 2010-12-06 14:17:51
    Od: ls <l...@w...pl>

    On 6 Gru, 11:08, amos <g...@g...com> wrote:
    > Witajcie,
    > ojciec pojezdzil niecale 3 lata Toyotka (rocznik 2007, zakup 2008) z
    > silnikiem 1L i postanowil zmienic na cos z wiekszym silnikiem (pewnie
    > tez Yaris z silnikiem 1,4L).

    A z innej beczki - jest to auto gdzies wystawione w necie?
    Pytam, bo moja kuzynka szuka takiej 3-letniej yariski.
    --
    pozdr.
    ls

  • 8. Data: 2010-12-06 14:28:15
    Od: AL <a...@s...tam>

    amos pisze:
> [...]
    >
    > Czy Waszym zdaniem oferta salonu jest dobra? Ile praktycznie mozna za
    > taka Toyke wziac? Da sie realnie wziac 25k, czy moze prosciej zostawic

    Oferta z salonu *nigdy* nie bedzie dobra.
    Oni to auto tez wystawia i beda chcieli na nim zarobic.
    Powiem tak - salom proponowal mi za 7-mio letnie auto 16k pln (niby w
    rozliczeniu za nowe), a ja je sprzedalem w ciagu tygodnia za 20k pln i
    to bez laski i targowania.

    Sprobuj wpierw wystawic swoja oferte w necie - yarisy maja dobra opinie
    a plusem tu, ze pierwszy wlasciciel i 'salonowy', wiec ze sprzedaza nie
    powinienes miec problemu.

    I olewaj handlarzy wydzwaniajacych pare razy na dzien - no chyba, ze ich
    oferta bedzie Cie zadowalala. Powinienes szybko znalezc kupca.

    > ps.
    > swoja droga jestem zszokowany, ze po 3 latach auto jest warte polowe
    > ceny (kupil za 43k!).

    popatrz i to dotyczy tez Toyoty ... ;)
    (niestety live is brutal, dlatego raczej nie oplaca sie os.prywatnej
    zmieniac auta co trzy lata - no chyba, ze kogos stac - a to co innego.)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 9. Data: 2010-12-06 14:33:44
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-06 12:36, amos pisze:

    > W tym przypadku to moze jakis lepszy upust. Albo drugi komplet
    > zimowych dywanikow ;)

    No no, to niezła oferta ;D

    > W ofertach jest wszystko cacy, jak nowe, bezwypadkowe, pierwszy
    > wlasciciel. Wlasciwie to auto ojca niczym specjalnie sie nie wyroznia.
    > Nawet kolor taki byle jaki...

    Trudno wszyscy piszą że ich auta są super cacy i w ogóle, w większości
    okazuje się że rzeczywisty stan nieco odbiega od zapewnień.

> [...]
    > Sam jednak nie mialem swiadomosci ze AZ TAK auta nie trzymaja
    > wartosci. Nie mowiac o tym, ze to przeciez nie jest Daewoo ale Toyka,

    Właśnie tanie auta dłużej będą trzymać cenę niż te popularne drogie ;)

    > Troche to dla mnie niezrozumiale, sam sprezdajac auto opisuje kazda
    > usterke o ktorej wiem.

    I dla tego podpowiem znajomemu, że jest całkiem pewne auto do kupienia ;)

    > Jakby co, to wiesz gdzie do obejrzenia. Daleko nie masz ;)

    Spoko, będziemy w kontakcie ;)

  • 10. Data: 2010-12-06 16:19:55
    Od: amos <g...@g...com>

    On 6 Gru, 14:17, ls <l...@w...pl> wrote:
    > A z innej beczki - jest to auto gdzies wystawione w necie?
    > Pytam, bo moja kuzynka szuka takiej 3-letniej yariski.

    Jeszcze nie, poki co szukamy jakiegos nastepcy.

    Przy okazji moze ktos podpowie co ciekawego (komfortowego i malego)
    mozna kupic w cenie.

    Proponowalem ojcu aby obejrzal Ceeda i Hyundai i30, jednak widze, ze
    te auta sa sporo wieksze (gabaryty zewnatrzne. Na Skode wolalbym nie
    namawiac , poki co ojciec nie nosi kapelusza ;)

    Dla 2 osob + pies Yaris sie idealnie nadaje.

    Czy warto obejrzec i20 jako zamiennik?

    --
    amos