  • 1. Data: 2013-12-03 06:43:00
    Temat: Ilość znaków
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W związku z trwającą tu dyskusją na temat ronda nie dla idiotów
    zabawiłem się dziś w policzenie, ile jest znaków drogowych na odcinku drogi.
    Jechałem, jak było ciemno i trochę przymglone, więc nie ma pewności, że
    policzyłem wszystkie, może było trochę więcej.
    Przejechany odcinek 11,5 km między dwoma małymi miasteczkami w tym
    kawałek po mieście.
    Liczba znaków 249 (tylko stricte znaki pionowe, bez tablic z nazwami i
    bez znaków kierunku i miejscowości).
    Średnia prędkość 45 km/h

    To daje 21,6 znaku na 1 km czyli znak średnio co 46 m.
    Średnia prędkość 45 km/h = 12,5 m/s
    a więc mamy 1 znak co 3,7 sekundy.

    Wydaje mi się, że to już przekracza możliwości percepcji, a chcąc
    wszystkie znaki odczytać nie będzie kiedy patrzeć na to, co się dzieje
    na drodze.
    Jacek

  • 2. Data: 2013-12-03 08:34:20
    Temat: Re: Ilość znaków
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 03 Dec 2013 06:43:00 +0100, Jacek

> [...]
    > z nazwami i bez znaków kierunku i miejscowości).
    > Średnia prędkość 45 km/h
    > To daje 21,6 znaku na 1 km czyli znak średnio co 46 m.

    Jak już bierzesz się za statystyki, to rób je porządnie i uwzględnij ile z
    tych znaków było NIEPOTRZEBNYCH. Samo podawanie ile ich napotkałeś po
    drodze jest kompletnie bez sensu.

    > Wydaje mi się, że to już przekracza możliwości percepcji,
    > a chcąc wszystkie znaki odczytać nie będzie kiedy patrzeć
    > na to, co się dzieje na drodze.

    Możesz wyjaśnić po co chcesz WSZYSTKIE znaki czytać?

    --
    Pozdor Myjk

  • 3. Data: 2013-12-03 10:21:13
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 03 Dec 2013 08:34:20 +0100 osobnik zwany Myjk napisał:

    > Możesz wyjaśnić po co chcesz WSZYSTKIE znaki czytać?

    a potrafisz ocenić czy dany znak ma dla Ciebie znaczenie czy nie bez
    patrzenia na niego? Wróżka?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2013-12-03 10:37:00
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Tuesday, 3 December 2013 06:43:00 UTC+1, Jacek wrote:
> [...]
    >
    > Wydaje mi się, że to już przekracza możliwości percepcji, a chcąc
    > wszystkie znaki odczytać nie będzie kiedy patrzeć na to, co się dzieje

    Ciężko to ocenić bez podania przez Ciebie jaka konkretnie drogą jechałeś.

    AdamK

  • 5. Data: 2013-12-03 10:48:17
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Tue, 03 Dec 2013 06:43:00 +0100, Jacek napisał(a):

> [...]

    > Wydaje mi się, że to już przekracza możliwości percepcji, a chcąc
    > wszystkie znaki odczytać nie będzie kiedy patrzeć na to, co się dzieje
    Nie widzę problemu w ogranięciu mijanych znaków. Pomijam ich bezsens,
    naładowanie na kupę nieraz kilka na raz - ale i tak jestem w stanie się
    łatwo połapać. Może za mało się skupiasz na drodze jak jedziesz?

    --
    Franc

  • 6. Data: 2013-12-03 11:15:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 Dec 2013 09:21:13 +0000 (UTC), masti

    > a potrafisz ocenić czy dany znak ma dla Ciebie znaczenie
    > czy nie bez patrzenia na niego? Wróżka?

    Owszem, potrafię nie patrzeć bezpośrednio na znak i wiedzieć czy mnie
    akurat dotyczy, czy muszę zwrócić na niego szczególną uwagę. Zatem jak nie
    zamierzam się zatrzymywać/parkować w najbliższym czasie, to mnie nie
    interesują znaki z tej serii (a jeśli mnie "przyciśnie" a nie wiem czy
    mogę, to się nie zatrzymuję póki pewności mieć nie będę). Jak nie jadę
    ciągnikiem z przyczepą, to mnie znaki o masie nie interesują, itd. Proste i
    skuteczne rozwiązanie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 7. Data: 2013-12-03 11:33:10
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 03 Dec 2013 11:15:59 +0100 osobnik zwany Myjk napisał:

> [...]
    > mogę, to się nie zatrzymuję póki pewności mieć nie będę). Jak nie jadę
    > ciągnikiem z przyczepą, to mnie znaki o masie nie interesują, itd.

    ale jednak musisz na niego spojrzeć i go zanalizować.

  • 8. Data: 2013-12-03 11:36:34
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

> [...]
    > mogę, to się nie zatrzymuję póki pewności mieć nie będę). Jak nie jadę
    > ciągnikiem z przyczepą, to mnie znaki o masie nie interesują, itd. Proste

    Ot, mądrego to i przyjemnie posłuchać.

  • 9. Data: 2013-12-03 12:44:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 Dec 2013 10:33:10 +0000 (UTC), masti

    > ale jednak musisz na niego spojrzeć i go zanalizować.

    Tylko jeśli mnie dotyczy to muszę go analizować. Ale nie jest tak jak
    sugeruje autor wątku, że muszę dogłębnie analizować WSZYSTKIE mijane znaki,
    skupiać się na nich aż nie pozostaje mi czasu na obserwację drogi.

    --
    Pozdor Myjk

  • 10. Data: 2013-12-03 12:48:39
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 03 Dec 2013 12:44:19 +0100 osobnik zwany Myjk napisał:

> [...]
    > sugeruje autor wątku, że muszę dogłębnie analizować WSZYSTKIE mijane
    > znaki, skupiać się na nich aż nie pozostaje mi czasu na obserwację

    nie mówię, że masz się na nim skupiać ale chociażby musisz go zobaczyć,
    ustalić co to jest i podjąc decyzję czy cię interesuje. To też zabiera
    czas