  • 61. Data: 2020-06-25 11:28:24
    Temat: Re: Ilu pieszych padnie trupem po 1 lipca bo sie im będzie coś wydawać?
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-06-24 17:47, s...@g...com wrote:

    > No właśnie w tym problem, że ja od prawie trzydziestu lat jeżdżenia nie pamiętam
    takiej sytuacji.

    Pokaż filmik.

    > Natomiast codziennie widzę auta jadące przez przejście pomimo tego, że ludzie chcą
    przejść.

    Bo nie ma nakazu zatrzymywania pojazdów przed przejściem tylko zakaz.
    Jest też zakaz wchodzenia bezpośrednio przed nadjeżdżający samochód.
    Nader często zdarza się, że kierowca musi zahamować co właśnie skutkiem
    wtargnięcia pieszego jest. Bo to, że będąc już na przejściu ma
    pierwszeństwo nie zmienia, że jakoś na nim musiał znaleźć się. I może
    sobie powoli wejść, ale jak nie miał prawa to wtargnął. Nie zawsze
    oczywiście nie miał prawa, bo chodzi jednak o wejście bezpośrednio przed
    ale ... poobserwuj to zobaczysz, że to notoryczne i nic nie zmienia, że
    kierowcy przepuścili. To tylko dowodzi, że kierowcy z reguły przepisów
    nie łamią w odróżnieniu od pieszych.

    > Na jutubie tylko jeden film znalazłem, chyba z Rosji, gdzie ktoś przechodzi pomimo
    czerwonego światła dla niego.

    Zawsze znajdzie się ktoś kto za szybko pojedzie, kto wtargnie. A ja
    mówię o tym co jest notoryczne. Bo z tego jest najwięcej wypadków.

  • 62. Data: 2020-06-25 15:13:04
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-06-24 21:25, s...@g...com wrote:
> [...]
    takiej sytuacji. Natomiast codziennie widzę auta jadące przez przejście pomimo tego,
    że ludzie chcą przejść.

    > A to przepraszam. Byłem pewien, że prawo zobowiązuje ich do zatrzymania się i
    przepuszczenia pieszych.

    Przez 30 lat?!