    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Infolinia pogotowia elektrycznego.
    Date: Sun, 17 Jan 2016 17:14:49 +0100

    Wyłączyli... zdarza się, nie pierwszy raz i nie ostatni.
    Włączyli... ale jakoś świetlówki ledwo załapują.
    Dzwonie... odbiera gość, 5 zdań wymieniamy, pyta ile jest, więc
    rozłączam się i mierzę: 180-190 fazowo, 320-330 międzyfazowo, lekko pływa.
    Dzwonie... odbiera kobieta i jedzie punkt po punkcie, informując mnie
    przy okazji, że jak przyjadą i będzie cacy po ich stronie, to zapłacę.
    Wytłumaczyć się nie da że jest źle i to z ich przyczyny, kobieta nie
    rozumie nic, za to ściśle trzyma się punktów, życzę i rozłączam się.
    Dzwonię drugi raz w nadziei że trafię na gościa z pierwszej rozmowy...
    znów pani, ale inna. Znów tłumaczę i znów jedzie po punktach ucząc mnie
    jak mierzyć instalację... i że być może zapłacę. Rozłączam się jak
    wcześniej.

    Mija 15 minut i znów wyłączyli. Po chwili włączyli i jest 230/380, czyli
    zanim by pogotowie dojechało, było by cacy :) Ciekawe czy bym zapłacił.

    Co się stało, wszyscy wiemy, ale ja nie o tym.
    Zastanowiło mnie dlaczego zatrudniają kobiety nie znające się zupełnie
    na temacie jaki powinny ogarniać. Dostają listę i jadą po niej, zamiast
    logicznie pomyśleć przez chwilę. Za pierwszym razem gość załapał po
    drugim moim zdaniu i poprosił o pomiar wszystkich faz (miałem zmierzoną
    jedną, więc musiałem zejść do garażu). Poprosił... naprawdę bardzo
    chętnie mu chciałem pomóc, ale się nie dało.

    Jak w takich sytuacjach powinno wyglądać zgłoszenie? Teoretycznie
    napięcie jest, za niskie, więc w bardzo, ale to bardzo niesprzyjających
    okolicznościach, może być niebezpieczne dla urządzeń, choć dla
    większości domostw oznaczać to będzie jedynie lekko zmienioną barwę
    żarówek. Napięcie poza normą, więc wypada zgłosić. Ale jak udowodnić że
    tak w istocie było, skoro w między czasie przełączą?
    Ktoś sprawdzał - wierzą na słowo? Teoretycznie powinni wiedzieć o
    przełączaniu, teoretycznie.

    Irek.N.